معرفی گل لاله

یکی از انواع دیگر تقسیم بندی گلهای لاله که با توجه به مبحث باغبانی است لالههایی با دمگل کوتاه و گل های درشت می باشد. انواع لاله با توجه به مباحثی که در گیاه شناسی وجود دارد می تواند به صورت لاله های پرورشی و لاله های خودرو تقسیمبندی گردد. لاله 100 تا 150 گونه متفاوت و مختلف دارد. از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد. این گل در مقابل سرما می تواند از خود استحکام بسیار بالایی نشان دهد. Lily-flowered: این نوع از گلها میاندسته ای بسیار باریک و نازک دارند و انتهای گلبرگشان نوک تیز میباشد. وقتی پیازهای خود را کاشتید، آنها را در خاکی کاملاً زهکشی شده ترجیحاً خشک یا ماسه ای قرار دهید. خاکی که گل لاله بتواند به خوبی در آن رشد و نمو یابد خاک شنی و رسی باشد. این گل در افغانستان، ترکیه، ایران، قسمتی از غرب سوریه، سواحل دریاچه آرال، دریاچه خزر و دریای سیاه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سواحل دریای مدیترانه در شمال آفریقا بصورت خودرو یافت می شود.

گل لاله دارای تاریخی طولانی است، گل لاله در کشور ایران و ترکیه به صورت وحشی در کوهپایهها وجود داشته است. جالب است بدانید پیازی که پس از، از بین رفتن گل لاله از خاک بیرون می آورند را خشک می کنند و سال بعد دوباره کاشت انجام می دهند. گل لاله یکی از متنوعترین انواع گل و گیاه در عرصه تحقیقات مختلف که بر روی گیاهان انجام می شود، به حساب مجله خبری jcflower میآید. پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است. پس از این که پیاز گل لاله را در خاک گذاشتید روی آن خاک بریزید ولی توجه کنید که یک مقدار از پیاز مشخص باشد و خاک تمام سطح پیاز را نپوشاند. گل لاله، گل نرگس، فریتیلا و سایر پیازهای گلدار بهاره را می توان در تمام ماه های شهریور، مهر و مجله خبری jcflower ابان کاشت. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت.

در درمان آسم، برونشیت، سیاهسرفه، سرفههای مقاوم موثر است. در درمان سیاتیک موثر است. و پیاز گل لاله را در خشکی و تاریکی نگهداری می کنند.سال دیگر این پیاز خشک شده را دوباره می کارند. دوام گل لاله در حدود نهایتاً دو ماه هست. توجه داشته باشید که پیاز گل لاله هلندی فقط دو سالگی میدهد چرا که هلندی ها پیاز را عقیم می کنند. باید از گل لاله در برابر پوسیده شدن ریشه محافظت نمود و از آلودگی ریشه آن جلوگیری به عمل آورد. ولی اگر از پیاز لاله ایرانی استفاده کنید هر ساله میتوانید از پیاز آن استفاده کنید. اگر این شرایط را بدانید انجام این امر باعث می گردد زودتر گل لاله مورد نظر خود را بفروشید برای این کار بایستی از نوع خاصی از پیاز لاله که به صورت بزرگ و درشت باشد استفاده نمود. شما عزیزان برای این که به محیط اطراف خود زیبایی بینطیری ببخشید میتوانید از این نوع گل لاله استفاده کنید. جا دارد از زیبایی حیرت آور این گل بیشتر بگوییم چرا که تجمع این گلهای زیبا در کنار هم زیبایی فوق العادهای به محیط اطراف می دهند. Darwin hybrid: گل هایی هستند به صورت تک ردیفه که شکل آنها بیضی شکل است که عرض ۸ سانتیمتر و طول ۵۰-۷۰ cm است که در اواسط تا اواخر گل می دهند.

لاله ها قبل از این که به شکل یک گل زیبا در بیایند از پیاز تشکیل یافته اند. Kaufmanniana: این دسته از گیاهان شامل گل هایی با اندازه متوسط که قسمت های بیرونی آن به رنگ قرمز بوده و رنگ داخلی ان زرد می باشد هستند. برای این که بتوانید به این گل زیبا نور رسانی انجام دهید آن را در محیطی که نور کافی در آن منطقه وجود داشته باشد بکارید. پیاز گل لاله در هوای سرد شروع به جوانه زنی می کند پس نگران آب و هوای زمستان نباشید و بدانید که این شرایط خود کمک کننده برای رشد این گیاه خواهد بود. در ماه اسفند لالهها شروع به جوانه زنی کرده و گلبرگ های خود را به تماشا می گذارند تا چشم هر بینندهای را به خود جلب نمایند. سپس می توان لاله ها را کاملاً به زمین انتقال داد. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است.