پیاز گل لاله رنگارنگ + آموزش کاشت کهکشان بذر فروش انواع بذر گل و گیاه | jcflower

این گیاه را در محیط و شرایط جوی خنک نگهداری کنید، تا رشد خوبی نصیب گل شما شود. توجه داشته باشید که در زمان برداشتن سطح خاک به ریشه و ساقه گیاه آسیب وارد نشود. اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند. در سالهای اول، لاله‌های جوان فقط برگ تولید خواهند کرد. اما تقریبا در سال سوم، می‌توانید منتظر شکوفه‌های لاله باشید. علاوه بر کاربرد در گل آرایی، لاله کاربرد پزشکی هم دارد.

http://cctvservices.ir

آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید. یک دسته زیبا از لاله ها اکنون فقط چند پوند قیمت دارد، اما نمادگرایی ارزش بیشتری پیدا کرده است. زه کشی نامناسب و آبیاری بیش از حد سبب ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی شده و در نهایت گیاه را دچار پژمردگی می‌کند. گلدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید.

نماد گل لاله قرمز

برای این که بتوانید به این گل زیبا نور رسانی انجام دهید آن را در محیطی که نور کافی در آن منطقه وجود داشته باشد بکارید. اگر خاک را با موادی همچون پیت ماس و کوکوپیت و بسیار از مواد مناسب دیگر مخلوط کنید برای رشد لاله بسیار مناسب است. کسانی که خواهان کاشت این گل زیبا در حیاط و باغچه خانه خود هستند به راحتی می توانند اقدام به کاشت آن کنند.

  • از گل لاله در تولید کرم‌، لوسیون، روغن و عطر استفاده می‌شود.
  • رنگ، بو و شکل ظاهری آن ها باید میزان کیفیت بالای پیازها را نشان دهد.
  • همچنین بعضی از نمونه های این گیاه را می توانید به صورت گلدانی پرورش داد.
  • نمونه های وحشی آن در قسمت های مختلف ایران به ویژه سلسله کوه های زاگرس و البرز وجود دارد.

کمبود مواد غذایی موجب کمرنگ شدن برگ ها، تولید برگ های کوچک، ریزش گل ها و در نهایت غنچه ها باز نمی شوند. در صورت بروز این علائم لازم است که خاک با کودهای مناسب تغذیه شود. در عین حال کوددهی زیاد باعث کاهش گلدهی و افزایش رشد رویشی و علفی می شود.

بیماری ها و نواقص گل لاله

مجله خبری گل و گیاه در تنوعی از رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و نارنجی دیده می‌شود. گل لاله با نام علمی Tulipa spp و نام انگلیسی Tulip گیاهی پیاز دار از خانواده سوسنی‌ها است. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۶. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۷.