پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression؛ قیمت و خرید | jcflower

مجله خبری گل و گیاه زمان برای کاشت پیاز گل لاله اواخر فصل پاییز می‌باشد. پیاز گل لاله در پاییز قبل از یخ زدن زمین کاشته می شود. با کاشت واریته‌هایی با زمان‌های مختلف شکوفه، می‌توانید گل‌های لاله را از اوایل تا اواخر بهار داشته باشید.

لاله در باغچه یا گلدان

در نهایت پیازهای جدا شده و پیاز مادر را در عمقی 3 برابر اندازه پیاز، مجدد بکارید. با شروع فصل بهار، بوته های لاله از زمین بیرون می آیند و شروع به گل دادن می کنند. انتهای ساقه ی گل ها را قبل از گذاشتن در آب و به اندازه ی حدود نیم سانتی متر به صورت مورب ببرید و برگ های اضافه ی آن را هم بچینید. یادتان باشد هر روز انتهای ساقه ها را ببرید و آب گلدان را به طور کامل عوض کنید.

اجزای گیاه[ویرایش]

برگ‌های آن دارای بریدگی عمیق و اغلب سه قسمتی یا سه برگچه‌ای‌است. خاکی که برای گیاه انتخاب می شود باید سبک و کاملا قابل نفوذ باشد. خصوصیت سبکی خاک از وجود ماسه و شن فراوان در آن حاصل می گردد. پیاز ها را نزدیک سطح خاک می کاریم به نحوی که جوانه آن تقریبا مماس با سطح خاک باشد.

  • خاک مناسب (خاک برگ، ماسه و کمی خاک باغچه) را در گلدانی که برای کاشت انتخاب شده است بریزید.
  • به طوری که خاک آن همواره مرطوب باشد ولی خاک خیس نماند.
  • ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد.
  • در این شرایط تاریک و دمای لازم و مدت زمان ریشه ها ایجاد شده و برگ ها هم روییده اند، بنابراین هنگامی که سوخ ها را می کارید باید گندزدایی و ضدعفونی شوند.
  • بعد از بیرون آوردن سوخ‌ها صبر کنید تا در هوای آزاد رطوبتشان کم شود.

پس نگران سرمازدگی گیاه در زمستان نباشید چرا که دمای پایین برای جوانه زدن ضروری هم هست. این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin می دانند. این هیبریدها با هدف ایجاد ساقه گل بلند، عطر خوب و محکمی ساقه ها برای مقاومت در برابر باد و باران تولید می شود.

http://cctvservices.ir

برای سبک کردن خاک می توانید از ماسه و شن استفاده کنید. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت می باشد. گل لاله را نماد عشق و عاشقی می‌دانند و مثل گل رز هر رنگ لاله نماد و معنای متفاوتی دارد. درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند. اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید. بخشهای جدا شده را به خوبی بررسی کنید و هر قسمتی را که به نظر نرم و دفرمه می‌آمد از آن جدا کنید.

گل لاله زرد