پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression؛ قیمت و خرید | jcflower

اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد. دو روش وجود دارد که می توانید برای ازدیاد و تکثیر این گل استفاده نمایید. اگر بخواهیم در مورد بوی این گیاه صحبت کنیم بوی زیاد خوشایندی ندارد و مشهوریت بسیار آن به دلیل شکل ظاهری آن است. یکی از انواع مختلف گل لاله، لاله واژگون می باشد که در اطراف دامنه‌های سر سبز کشور عزیزمان ایران رشد می کند.

  • این روش برای تولید واریته‌های جدید گل لاله کاربرد دارد.
  • پس از زرد شدن شاخ و برگ و از بین رفتن آن، می توان آن را هرس کرد.
  • از این گل در سرتاسر جهان بیش از 160 گونه یافت شده است.
  • سالیانه از کمپوست استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفه های آینده را فراهم کنید.

خاک پیاز لاله بایستی دارای ۷۰ درصد خاک باغچه، حدود ۲۰ درصد ماسه و ۱۰ درصد کود شیمیایی برای تقویت خاک باشد. پس از این که اقدام به تهیه پباز مرغوب و مناسب کردید بایستی مقداری خاک سبک تهیه کنید و سپس به تعداد لاله های موجود گلدان هایی با اندازه دهانه ۱۲،۱۰،۱۴ سانتی متر تهیه نمایید. توجه نمایید که سایز گلدان بایستی مناسب انتخاب شود و نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.

http://cctvservices.ir

اگر این گل در گلدان است، می توانید در زمستان نیز در محیطی گرم از آن نگهداری کنید تا به رشد خود ادامه دهد. در برخی کشور ها از گل های این گیاه برای ساختن رنگ استفاده می شود. گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است. این گل بیش از 160 گونه دارد که در سراسر جهان یافت شده‌اند. در مناطق سردسیری می‌توان لاله را به صورت دائمی پرورش داد.

کاشت گل لاله در گلدان

از آن در داروهای درمان سرماخوردگی، سرفه، سردردهای سینوسی و درمان تب یونجه استفاده می‌شود. این نام برگرفته از کلمه Turban به معنی دستار و یا سربند است. در قرن شانزدهم، لاله در ترکیه بسیار محبوب شد؛ در همان زمان بود که مردهای ترکیه در پوشش خود از سربند و عمامه استفاده می‌کردند.

نحوه پرورش گل لاله

در موارد زیر به برخی از ویژگی های مجله خبری گل و گیاه لاله اشاره شده است که می توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن کسب نمایید. پس بهتر است این پیازها در خاکی غنی و سبک کاشته خاک هایی که دارای مقدار مساوی ازت- فسفر – پتاسیم هستند مناسب می باشد. این نوع از گل لاله برعکس نوع زودرس تک پر، طول آن بلند و به ارتفاع 45 تا 75 سانتی متر هم می رسد.

نماد گل لاله سفید