گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | jcflower

آنها در نهایت به مجله خبری گل و گیاه عثمانی ها تبدیل شدند، با نقوش لاله عنصر محبوب در ادبیات، هنر، موسیقی و غیره. لاله‌ها در اصل در کوه‌های معتدل و مراتع آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می‌کردند. کنه تار عنکبوتی موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشدمی شود. نوع میان رس ها خود به دسته های پیروزی، دورگه داروین، دیررس تک پر، گل سوسنی، حاشیه دار، سبز بهاری، رامبراند، طوطی و دیررس پرپر تقسیم می شود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. گیاهان آلوده به ویروس هم چنین رشد کمتری خواهند داشت.

قیمت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression

یکی از انواع لاله که در ايران معروف و مشهور است لاله واژگون با زیبایی چشم نواز می باشد. یکی از ویژگی های مهم لاله عباسی تغییر رنگ گل های آن است. دلیل نام گذاری گل لاله عباسی به نام (four o’clock flower) به معنای “گل های ساعت 4” بخاطر این است که این گل ها معمولاً حدود ساعت 4 بعد از ظهر باز می شوند و صبح بسته می شوند. این گلها به هنگام باز شده عطری را در فضا پراکنده می کنند که وقتی دوباره بسته شدند، اثری از این عطر نخواهد بود. اغلب در باغچه ها، باغ ها و یا با کاشت نزدیک به هم به عنوان پرچین کاشته می شود. همچنین این گیاه را می توان به صورت گیاه آپارتمانی در گلدان نیز پرورش داد.

http://cctvservices.ir

کود آوری، مناسب برای تمام گیاهان آپارتمانی، زینتی و گلخانه ای که دارای خاصیت تقویتی، رویشی و زایشی میباشد. گل لاله، جز ۱۰ گل برتر در دنیا است، این گیاه توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. گل لاله در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار پرکاربرد است. محصولات بهداشتی که با عصاره لاله تهیه می‌شوند، برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسبند. از گل لاله در تولید کرم‌، لوسیون، روغن و عطر استفاده می‌شود.

مشکلات و بیماری های شایع گل لاله

لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. نکته ای که وجود دارد پیاز هلندی فقط به مدت دوسال گل دهی دارند ولی پیاز ایرانی به طور سالانه گل دهی دارد و پیاز آن افزایش می یابد. برای آبیاری گیاه اجازه دهید حدود دو سانت سطح خاک خشک شود بعد آبیاری را انجام دهید. برای رفع این مشکل گیاه را در محل پر نورتر قرار بدید و در فصل رشد از کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید. در فصل رشد گیاه می توانید از کودهای گلدهی و کودهای پتاسیم بالا و فسفر بالا استفاده کنید. دقت کنید مرطوب بودن بیش از اندازه خاک و باتلاقی شدن خاک باعث پوسیدگی ریشه و پیاز گیاه می‌شود.

نحوه تکثیر و افزایش گل لاله

اندازه ی عمق برای کاشت سوخ کوچک تر 10 سانتیمتر گ سوخ بزرگتر تا 15 سانتیمتر می باشد و سوخ خیلی درشت را معمولاً درعمق 20 سانتیمتر می کارند. گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد و هر رنگ گل معنی و نماد خاص خود را دارد که در مقاله دانستنی هایی در مورد تأثیر و معنای رنگ گل ها در گل آرایی بطور کامل پرداخته شده است. به طور مثال گل لاله در رنگ های قرمز بيانگر عشق و رنگ زرد بيانگر شادمانی و گل لاله سفید به معنای معذرت‌ خواستن و همچنین گل لاله صورتی به معنای وفاداری می باشد. گل لاله در اشعار و ادبیات فارسی هم نشانگر قلب عاشق و گل لاله سرخ، نماد عشق بی پایان و ابدی عاشق به معشوق است. قدیمی‌ترین آثار باستانی‌ای که در آن نقش لاله به چشم می‌خورد مهرهای برنزی و سنگی‌ای است که از افغانستان به دست آمده‌است و قدمت آنها به بیش از ۲۰ سده پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

  • برای کاشت این گل زینتی در داخل گلدان همان طور که در بالا ذکر شد سر پیاز مورد نظر بایستی به سمت بالا باشد.
  • اما در مناطق گرمسیری قبل از کاشت ابتدا باید سوخ ها(پیازها) با سرما تیمار شوند.یکی از انواع لاله های مشهور ایران، گل لاله واژگون است که زیبایی فوق العاده ای دارد.
  • اکنون تمامی محصولات باغبانی در سطح خانگی و گلخانه ای دراین فروشگاه عرضه می شود.
  • آنها در نهایت به نماد عثمانی ها تبدیل شدند، با نقوش لاله عنصر محبوب در ادبیات، هنر، موسیقی و غیره.