گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | jcflower

نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. با این روش می‌توانید هرسال فصل بهار و عید نوروز، گل‌های رنگارنگ لاله را در خانه تان داشته باشید و از زیبایی اش لذت ببرید. اگر گلهای زیبای لاله را خرید کردید می توانید مطلب چیدمان گلهای لاله در گلدان به زیباترین حالت ممکن را مطالعه کنید و از این گلها بر سر میز شمام خود لذت ببرید.

نحوه کشتن گیاه کودزو

همچنین در مُهری استوانه‌ای شکل مربوط به ۲۰–۱۹ سده پیش از میلاد، که از تمدن عیلام در ایران به دست آمده‌است، نقش گل لاله وجود دارد. یکی از آثار تاریخی مهم بجای مانده از سدهٔ ۷ میلادی تاق بستان است. در بالای تاق بزرگ این اثر باستانی، گل لاله با ۵ گلبرگ کنده‌کاری شده‌است. گلدان ها در محلی خشک ، تاریک و خنک (دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد) به مدت ۶-۵ هفته نگهداری شوند( در این مدت نیاز به آبیاری مجدد نیست). عمق مناسب برای کاشت پیاز در باغچه ۱۰ سانتی متر است اما برای پیازهای درشت می توان آنها را در عمق ۱۵ سانتی متری زمین کاشت. گیاه لاله علاوه بر سوخک، ۱ یا ۲ سوخ قادر به گلدهی در کنار سوخ مادری تولید می کند.

  • سعی کنید گل لاله خود را در خاک هایی که رطوبت بالایی دارند کشت نکنید.
  • بستر مناسب برای رشد ایده آل و مناسب گل لاله عباسیخاک حاصلخیز، خنثی تا کمی اسیدی، خاک غنی از مواد آلی و زهکشی شده با بافت لومی می باشد.
  • گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد و هر رنگ گل معنی و نماد خاص خود را دارد که در مقاله دانستنی هایی در مورد تأثیر و معنای رنگ گل ها در گل آرایی بطور کامل پرداخته شده است.
  • و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید.
  • در موارد زیر به برخی از ویژگی های گل لاله اشاره شده است که می توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن کسب نمایید.

که اب رو رد کنه به سرعت وگرنه میپوسه پیاز ، اگه میتونید خاکش رو عوض کنید. لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و نومیدی در عشق است. با سلام این ماه انشالا همگی پیازها موجود میشن ضمن اینکه این پیازها باید دو ماه دوره سرما رو بگذرونند تا گل بدند. رنگ، بو و شکل ظاهری آن ها باید میزان کیفیت بالای پیازها را نشان دهد. با تازه‌ترین و زیباترین گل‌ها و گیاهان، لبخند را روی لب‌های عزیزانتون بیارید.

خاک:

همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند. یکی از دانستنی‌ هایی که در مورد لاله وجود دارد این است که در ساقه‌ های آن ها می توانیم یک یا چند گل را مشاهده کنیم. این گل بایستی در معرض صحیح و درست نور قرار گیرد و آب و رطوبت کافی بدان برسد. نیازمند خاکی با زهکش بسیار خوب مخلوطی با یک قسمت شن +یک قسمت خاکبرگ بستر سبک می باشد. در این مطلب جدید از سری مجموعه معرفی گل ها و گیاهان از وبلاگ آکادمی… گل لاله درمان خوبی برای بهبود سرفه ها و سرماخوردگی، درد سینوس، تب، سردردها می باشد و همچنین از سرطان ها پیشگیری می کند.

http://cctvservices.ir

مجله خبری گل و گیاه های سه گان (تریپلوئید) در قاعده خود بخش متورمی دارند که به سوخ واقعی تبدیل نمی شود اما رشد ژوخه مانند و طویلی (دستک) در انتهای آن وجود دارد که سوخ کوچکی تشکیل می دهد. ۲-لاله های با دمگل کوتاه، گل درشت و با دوام که برای زودرس کردن و کاشت در گلدان مناسبند. گل لاله نمادی از ایثار، از خود گذشتگی و عشقی عمیق و راستین است. با این تفاسیر میتوان گل لاله رو سمبل یا نماد شهادت دانست.

نماد گل لاله