لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jcflower

این مجله خبری گل و گیاه در آب و هوای موسمی یک ساله و در مناطق گرمتر دائمی است ،… لاله ها بسته به نوع می توانند از یک تا ده سال زندگی کنند. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است.

  • بایستی نوع و کیفیت پیاز و طرز کشت کردن و کاشت این گل را بدانید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.
  • هر پیاز گل لاله را می‌توانید در یک گلدان با اندازه ۱۰ یا ۱۲ سانتی متر بکارید.
  • در افزایش با سوخ، بهترین زمان کاشت آن در باغچه و محیط خارج از گلخانه اواخر آبان است.
  • سوخ های کاشته شده در باغ، تمام مدت زمستان را در خاک مانده و با گرم شدن هوا در آغاز فصل بهار به گل می نشیند.
  • امروزه گل و گیاه طرفدار زیادی پیدا کرده و چون بیشتر خانه ها، آپارتمانی شده نگهداری از گل و گیاه به توجه بیشتری نیاز دارد.

از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد و لاله‌ها بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. از طریق درآوردن پیاز بوته اصلی از خاک و جدا کردن پیازچه‌های نوچه اطراف پیاز مادری و کاشت بذر کاملاً تازهٔ ارقام جدید تکثیر و ازدیاد می‌شوند. در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد. لاله گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به‌شمار می‌آید. تکثیر و ازدیاد گل لاله عباسی از طریق کاشت بذر در اوایل بهار و یا تقسیم ریشه انجام می گیرد.

نحوه پیوند گیاه یشم

پیازها را در عمقی تقریبا سه برابر اندازه ی خود پیاز بکارید و بعد از کاشتن، خاک روی آن را خوب فشار دهید و آبیاری کنید. اگر در منطقه ی شما بارش مداوم برف و باران وجود دارد، نیازی به آبیاری نیست اما اگر بارندگی وجود ندارد، خاک را تا قبل از یخ زدن زمین و سردشدن هوا، هفته ای یک بار آبیاری کنید. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد. لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است. ریشه ی اسم آن در زبان انگلیسی یعنی به دلیل شباهت ظاهری گل لاله با کلاه قرمز عمامه‌ای ترک‌ها هست.

http://cctvservices.ir

این گل دارای رنگ‌ های گوناگون و بسیار زیبایی است که توجه افراد بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است. با خاص ترین گل آرایی می گردید فلوآرت بهترین گزینه می باشد. در اوایل کاشت، گیاه نباید دچار بی آبی شود و همچنین برای جلوگیری از بیماری، آفت ها باید با سموم فربام، کاپتان به میزان 1 تا 2 در هزار و با مشورت بعد از کاشت گلدان ها اسپری شود. جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راه‌های درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید. گلدان را دور از نور مستقیم خورشید و در محیط خنک قرار بدید.

پیاز گل ریزوم گل موگه معطر

لاله سرخ کنایه از چهره گلگون محبوب است که عاشق مهجور را داغدار می کند. 2020 © تمامی حقوق این فروشگاه برای دمبرگ محفوظ می باشد. گمان می‌رود که نام «لاله» از واژه‌ ای فارسی به معنای عمامه گرفته شده باشد که احتمالاً کسانی که آن را کشف کرده‌اند، شبیه آن بوده‌اند. لاله همچنین ریسک ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد و در ضدعفونی کننده‌ها نیز استفاده می‌شود. وقتی لاله به هلند برده شد، در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت رسید. تا جایی که در نقاشی‌های آن دوره بارها تصویر لاله را شاهد هستیم.

خاک :