لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jcflower

اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند. جالب است بدانید گل لاله دارای انواع مختلفی است که برخی از آنها به صورت ترکیبی از چند رنگ متنوع وجود دارند. این گل زینتی و زیبا دارای 3 گلبرگ و 3 کاسبرگ می باشد. بدین ترتیب که سوخ لاله را در پاییز در گلدان کشت کرده و آن را در شرایط سرد ( ۹درجه) و تاریک قرار می دهند تا ریشه بدهد. برای ادامه سرما دهی و نیز رشد جوانه دما را به ۵ درجه کاهش می دهند. سپس دما را افزایش داده (۲۰-۱۷ درجه) و به تدریج نور را افزایش می دهند.

http://cctvservices.ir

هر هفته آب گلدان را عوض کنید و منتظر نشانه‌های جوانه زدن باشید. لاله بومی مناطق خشک اروپای مرکزی و بخش شرقی آسیاست، بنابراین هرچه بتوانید شرایط محیطی را برای آن شبیه تر به این مکان‌ها فراهم کنید، لاله عمر بیشتری خواهد داشت. توان برخی از نمونه های آن را به عنوان گیاهی گلدانی نیز پرورش داد. هیچ چیز مانند یک دسته گل بزرگ از لاله های صورتی زیبا ” تبریک ” نمی گوید .

  • سپس بذرها را روی سطح بستر ریخته می شود و حدود 1 سانتیمتر خاک یا کود مناسب روی آن ها پخش و سپس با آب پاش اقدام به آبیاری می گردد.
  • گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است.
  • قبل از اینکه کاشت پیاز لاله را در آب آغاز کنید، باید آن را حدود 12 الی 15 هفته در یک کیسه کاغذی گذاشته و در فریزر بگذارید.
  • برخی از انواع برای شکوفه دادن در داخل خانه خوب هستند و اکثر آنها برای استفاده به عنوان گل های شاخه بریده نیز عالی هستند.
  • گیاهی برای پروش دادن در گلدان مناسب است که پیاز درشت و ساقه های گل کوتاهی داشته باشند محیط مناسب برای پیازای گیاه در حدود سانتیمتر است.

گروه ۸ ویریدی‌فلورا، وجود رگه‌ای از رنگ سبز در قسمت میانی گلبرگ‌های رنگی ویژگی این گروه است. تمامی انواع خودروی لالهٔ قرمز تنها ۶ پرچم و ۶ گلپوش دارند. در تابستان گیاهان برگهاشان زرد میشود و به استراحت تابستانه میروند و به تکثیر خودشان میپردازند. این گل به طور خودکار بسته به دمای محیط در اوایل بهار تا اردیبهشت گلدهی میکنند.

نور مورد نیاز گل لاله به چه صورت است؟

مجله خبری گل و گیاه در مناطق سردسیری گلی است دائمی ولی در مناطق گرمسیری سوخ ها تیمار شده با سرما کشت می‌شوند، و پس از آن گل‌ دهی می کنند. اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت.

زمانی که این گل به هلند وارد شد، بسیار محبوب گردید و کشت گسترده پیدا کرد. به طوری که امروزه هلند مهم‌ترین تولیدکننده گل لاله در جهان است و آن را به بقیه کشورها هم صادر می‌کند. گل لاله را می‌توان در گلدان و داخل منزل هم نگهداری کرد. اگر شما هم به پرورش انواع گل لاله مثل گل لاله عباسی ، گل لاله واژگون و … علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید. هر پیاز گل لاله را می‌توانید در یک گلدان با اندازه ۱۰ یا ۱۲ سانتی متر بکارید. یک سوم گلدان را از خاک پر کنید سپس پیاز گل لاله هلندی را به طوری که نوک آن به سمت بالا باشد درون گلدان قرار دهید و بقیه خاک را درون گلدان بریزید.

نماد گل لاله سفید