نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | jcflower

امیدواریم که مطالب مورد استفاده و توجه شما عزیزان و دوستداران هنر گل آرایی و گل و گیاه قرار گرفته باشد. و چنانچه ایده و مطلبی در این مورد در ذهن داشتید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید. روش پيش رس کردن گل لاله به این صورت است که سوخ گل لاله را باید در فصل پائیز در گلدان بکارید و در هوای سرد و در دمای حدودا 9 درجه و تاریک بگذارید تا ریشه دهی داشته باشد.

معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت

بسیاری از افراد در روز عشق برای یک دیگر گل لاله پیشکش می کنند و آن را سمبل عشق و وفاداری می دانند. در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. تا اینکه گل لاله در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید. هلندی ها به دلیل زیبایی شیفته این گل شدند و شروع به کاشت و پرورش این گل نمودند. گل لاله دارای تاریخی طولانی است، گل لاله در کشور ایران و ترکیه به صورت وحشی در کوهپایه‌ها وجود داشته است.

  • پیاز گل لاله در هوای سرد شروع به جوانه زنی می کند پس نگران آب و هوای زمستان نباشید و بدانید که این شرایط خود کمک کننده برای رشد این گیاه خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که در زمان برداشتن سطح خاک به ریشه و ساقه گیاه آسیب وارد نشود.
  • ولی بعد از برگ زنی پیازها باید گلدان را به محل نورگیر منتقل نمود.
  • البته ممکن است زمان رشد و شکوفه دادن این گیاه کمی فرق کند.
  • به کمی سنگ و یا مکعبهای شیشه‌ای برای پر کردن انتهای گلدان نیاز دارید.
  • لازم است که در فصل بهار و تابستان 9۰ گرم از کود آلی غنی شده کاملا طبیعی آوری را یک بار در ماه استفاده کنید.

اکنون تمامی محصولات باغبانی در سطح خانگی و مجله خبری گل و گیاهخانه ای دراین فروشگاه عرضه می شود. ولی در ظاهر از لحاظ گلکاری یکساله است چون سوخ اصلی ( سوخ مادری) آن فقط یک سال زراعی دوام دارد.، اما هر ساله با سوخ جدیدی جایگزین می شود و به ظاهر هیچ چیز تغییر نکرده است. ولی در نواحی گرمسیری سوخ های تیمار شده با سرما کشت می شود و پس از گلدهی از بین می رود. زادگاه اصلی آن آسیای مرکزی، سیبری، مغولستان چین است.

اولین بار در دهه 1950 معرفی شد، لاله های ترکیبی داروین تلاقی میان لاله های دیرهنگام و لاله های امپراطور اولیه است. این والدین همان چیزی است که به آنها شکوفه های بزرگ، شکیل و شکوفائی نسبتاً زودهنگام می دهد. بسته به فصل و موقعیت شما، هیبریدهای داروین معمولاً از اواسط فروردین تا تیر شکوفا می شوند. در تهیه داروهای خواب‌ آور از این گیاه استفاده می‌کنند. برخی از افراد امکان دارد نسبت به این گل حساسیت نشان دهند چرا که به دلیل داشتن tuliposides و tulipalins باعث میشوند تا افراد دچار حساسیت گردند.

http://cctvservices.ir

با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد.

نحوه پیوند گیاه یشم