گل لاله، معرفی+ نگهداری+ نماد+ عکس کافه گلدون | jcflower

نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن مجله خبری گل و گیاه لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست. لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند. به محض رخ دادن مرگ موقتی، گیاه پژمرده شده و مواد مغذی مجدد به پیاز بر می‌گردند و در آنجا برای بهار بعدی ذخیره می‌شوند. هرگز این برگها را تا زمانی که کاملا قهوه‌ای نشده‌اند از گیاه جدا نکنید.

  • ولی اگر از پیاز لاله ایرانی استفاده کنید هر ساله‌ می‌توانید از پیاز آن استفاده کنید.
  • پس از یک یا دو هفته، شاخ و برگ های باقی مانده از بین می روند و به آرامی به رنگ زرد / قهوه ای در می آیند.
  • کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند.
  • زمانی که ریشه ها رشد شروع به رشد کردند باید نیاز سرمایی این پیازها بر طرف شود تا ساقه توانایی بلند شدن و گلدهی را داشته باشد.

در زمستان های سرد جهت جلوگیری از پوسیدگی و یخ زدگی پیازها، آن را از خاک درآورد و در انبار نگه دارید. زمانی که پیازها را از خاک در آوردی اطراف آنها را تمیز کنید. توجه کنید که پیازها را با آب شستشو ندهید زیرا موجب پوسیدگی می شود. جهت انبار کردن از گلدان ها و یا ظرفهای پلاستیکی استفاده نکنید. از عصاره ی گل لاله زیبا در بسیاری از لوازم و محصولات زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوست های خشک لاله می تواند بهترین مورد کاربردی در کرم های مرطوب کننده و سایر کرم ها، لوسیون ها استفاده می شود.

ایکمیا فاسکیاتا: از نگهداری تا تکثیر و کوددهی

لاله ها علاوه بر سوخک ها در کنار سوخک ها در کنار سوخ مادر تعداد 1 تا 2 سوخ که توانایی گل دهی دارند را هم تولید می کنند. در بعضی از انواع آن در محور برگ ها سوخیزه های هوایی شبیه جوانه هایی براق تولید می شود که به اندازه ی یک نخود می باشند که بعد از گل دهی می توان آن ها را از گیاه جدا کرد. در بسیاری از منابع منشا گل لاله را از ایران می‌دانند و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ایران امکان رشد مناسبی برای گل لاله فراهم می‌کند.

نور:

البته میتوان همان ابتدا گلدان ها را در محلی نورگیر قرار داد تا نیاز به جابجایی گلدان ها نباشد. پس از کاشت پیاز ها تا قبل از گلدهی هرگز خاک را زیر رو رو نکنید و پیاز ها را از خاک در نیاورید. تکثیر گل لاله را می‌توان به وسیله سوخ‌های کوچکی که از سوخ اصلی به وجود می‌آیند، انجام داد. برای این کار چند هفته بعد از اتمام گلدهی، پیازها را از زمین خارج کرده و در معرض هوا قرار می‌دهند. این کار زمانی انجام می‌شود که بوته گل کم کم رو به زردی و خشکی رفته و می‌توان سوخ‌ها را به راحتی جدا کرد. بعد از بیرون آوردن سوخ‌ها صبر کنید تا در هوای آزاد رطوبتشان کم شود.

خاک

در منطقه‌هایی که آب و هوای آن ها سرد است گل لاله به صورت دائمی می باشد. این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد . پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است. پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.

http://cctvservices.ir