آشنایی با انواع گل یاس + نحوه کاشت و مراقبت از گل یاس

شاخه های این گل بعد از مدتی سخت و چوبی می شوند که مانع از گل دادن آن ها می شود. • برای قلمه زدن گل، بهتر است به شاخه های مرکزی که چوبی اند و گلی نداده اند مراجعه کنید. گل یاس یک گیاه رونده است و خود را می تواند در کنار چیزی که رشد کرده مثل فنس یا دیوار، بالا ببرد. از آنجایی که این گیاه، نیاز به مراقبت خاصی ندارد لذا نگهداری از آن بسیار ساده است. • یاس چمپا (Jasminu grandiflorum): منشا این یاس از هندوستان است که گل های آن دو رنگ می باشد. کوددهی و تامین مواد مغذی برای سرزنده بودن و بهتر گل دادن این گیاه، لازم است. بنابراین بهتر است خاک این گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید. روش تکثیر گل یاس به چه صورت است؟ این ضروری ترین کار این روش تکثیر است چرا که در غیر این صورت، بذرها جوانه نمی زنند. چرا که نور مستقیم آفتاب خصوصا نور خورشید در ظهرها می تواند به برگ های این مجله خبری jcflower گیاه، آسیب رساند. اگر این گل در فضای آزاد کاشته شود یک مرتبه که آبیاری انجام شد تا فصل بهار و زمان گل دهی به آب نیازی نیست. برای داشتن گل های باکیفیت عالی باید سوخ ها به مدت زمان 6 تا 8 هفته برای تشکيل و شروع گل دهی در دمای 7 تا 9 درجه سانتیگراد باشد.

زمانی که می خواهید گیاه شما گل دهی داشته باشد ماسه ها را از روی آن برداشته و به مکان گرم تری انتقال دهید. از مهم ترین شاخصه های این نوع یاس، زمان گلدهی او است که در زمستان می باشد. طبق نظر باغبانی گیاه یکساله است و البته پیاز جدید هر سال جایگزین می شود. دمای لازم برای ریشه دهی پیاز 9 درجه است. یاس هایی به رنگ صورتی و بنفش هم دیده شده است. سوخ های گل لاله را باید در یک یا دو لایه در سینی هایی به جنس چوب نگه دارید و در اواخر خردادماه تا اواسط تيرماه برداشت می شود و در دمای 15 تا 27 درجه سانتیگراد و حدود مدت زمان 3 تا 4 هفته خشک میشود و در انبار با دمای 17 درجه سانتیگراد نگه داشته می شود. در بعضی از انواع آن در محور برگ ها سوخیزه های هوایی شبیه جوانه هایی براق تولید می شود که به اندازه ی یک نخود می باشند که بعد از گل دهی می توان آن ها را از گیاه جدا کرد. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد.

البته این پوشش را روزانه باز و بسته کنید تا گیاه، کپک نزد. • بعد از دیدن اولین جوانه، گیاه را به دمایی خنک تر که دارای دمایی حداقل 20 درجه است منتقل کنید. پس از رشد جوانه دما را افزایش دهید تا به 17 تا 20 درجه برسد و آرام آرام نور را هم افزایش دهید. به همین دلیل عموما این گیاه را در بالکن ها و یا فضاهای مسقف می کارند تا علاوه بر دریافت نور کافی، در معرض نور مستقیم آفتاب، قرار نگیرد. بنابراین یاس ها باید در مکانی کاشته شوند که علاوه بر دریافت نور کافی، هم از نور مستقیم آفتاب و هم از باد سرد و سرما در امان باشند. همه ی یاس ها معطر هستند اما این نوع یاس، معطرتر از همه ی یاس ها می باشند به همین دلیل، در صنعت عطرسازی از این نوع یاس، استفاده می شود. در دمای 15 تا 18 درجه سانتیگراد رشد خوبی دارد. • این ظرف را در محیطی مرطوب که دارای دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتی گراد است بگذارید.

بذرهای این گل از طریق میوه ی این گیاه به دست می آیند اما از آنجایی که این میوه ها بذرهای کمی تولید می کنند لذا تکثیر از طریق بذرها کار مشکلی است. لاله ها بیش از 160 نوع در سراسر جهان دارد. البته امکان دارد حدود یک الی دو سال بعد از هرس کردن شاخه ای، آن شاخه گل ندهد ولی بعدا کم کم شروع به گل دادن می کند. از دیگر فاکتورهای رشد و پرورش گل های یاس، هرس کردن آن ها در فصل رویش است. گل های این یاس صورتی کمرنگ است. • برگ های پایین قلمه را بکنید و فقط چند برگ بالایی را بگذارید. قسمت های بالای گل، سفید و پایین گل، بنفش می باشد. این گل، بومی مناطق گرمسیری اوراسیا و اقیانوسیه است. آبیاری گل یاس چگونه است؟ گل های این یاس به رنگ زرد است و در اوایل بهار، گل می دهد. کوددهی را در فصل های پاییز و زمستان متوقف کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از سایت ما دیدن کنید.