۱۸ گونه گل یاس و شرایط نگهداری از آن ها

این گونه رایحه شیرینی دارد که به ویژه در ساعات عصر محیط را خوشبو میکند. چربی اضافی بدن پیامدهای جدی برای سلامتی دارد. وجود عفونت در رحم جدی و خطرناک نیست ولی عدم درمان به موقع آن می­تواند باعث مشکلات زیادی در سلامتی زنان بشود.دوش گیاه گل بابونه با خواص ضد باکتریایی خود در درمان عفونت رحم نیز موثر است. یاس را با هرس مناسب مخصوصاً در ابتدای بهار تحت کنترل داشته باشید. بهترین زمان کاشت یاس در باغچه پاییز است. در پاییز آب کمتری بدهید. در طول فصل رشد بهار و تابستان، هر چند هفته یکبار به گیاه کودهای مایع بدهید. درختچههای یاس زمستانی تا ۱۲۰ سانتی متر طول و ۲ متر عرض رشد میکنند. در طول تابستان اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود. یاس را سالی دو بار با کودی غنی از پتاسیم و فسفر تقویت کنید. در محیطی با سایه و آفتاب رشد میکند. همه یاسها محیطی با آفتاب کامل و سایهای جزئی را ترجیح میدهند. این نوع از یاس نسبت به متغیرهای محیطی مقاوم است. این گونه در برابر سرما مقاوم است و بویی مسحور کننده دارد. گل یاس صدها گونه متفاوت دارد که هریک شکل و عطر خاص خود را دارند. یاس نیاز به هرس مکرر دارد.

شاخههای نازک و قدیمی را بعد از گلدهی (که فصل بهار است) هرس کنید تا گیاه فرم بگیرد. یاس سفید معمولا تا ارتفاع ۳ تا ۴.۵ متر رشد میکند. یاس در خاک باغچه زهکشی شده با سطح متوسطی از مواد مغذی (کود) و رطوبت به خوبی رشد میکند. گونهای از یاس سفید به نام “Argenteovariegatum” با گلهای سفید رنگ و برگهایی که حاشیه سفید دارند، به عنوان بهترین گونه یاس شناخته میشود. روغن برگرفته از آن به عنوان “پادشاه روغنها” شناخته میشود و برای کمک به کیفیت خواب، کاهش اضطراب و کاهش افسردگی استفاده میشود. خاک رسی مغذی و آبیاری منظم در تابستان سرعت رشد آن را افزایش میدهد. ریشهها را قبل از ورود به خاک جدید، در صورت نیاز هرس کنید. از این رو بهتر است دما را در حدود ۱۵ تا ۲۳ سانتی گراد حفظ کنید. شکوفهها تا ماه شهریور روی درخت حضور دارند و در ساعات صبح و عصر با عطر دل انگیزشان فضا را معطر میکنند. ارتفاع بوتههای این گل بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی­متر است. برای از بین بردن آن، از یک پنبه آغشته به الکل استفاده کنید. اگر ساقهها روی زمین رشد میکنند، با هرس کردن و قرار دادن تکیه گاه، جهت رشد آنها را به سمت بالا اصلاح کنید.

محیط ایده آل برای کاشت یاس، مکانی گرم، آفتابی با سایه بان است. جایی نزدیک به پنجره جنوبی، برای یاس ایده آل است. ساقههای آویز یاس را به یک تکیه گاه محکم گره بزنید. خرده چوب، پیت ماس و دیگر موادی که آب را به خوبی از گلدان تخلیه کنند، برای یاس مناسب هستند. به گلدان آب بیش از حد ندهید. یاس گیاهی آب دوست است. همچنین در طب سنتی و صنایع عطرسازی نیز گیاهی پر کاربرد است. عفونت­ های ادراری یکی از رایج­ترین نوع عفونت­های باکتریایی در سراسر جهان هستند. آنتی اکسیدان به مبارزه با رادیکال­ های آزاد موجود در بدن که به سلول­ های پوست آسیب می­رسانند کمک می­کند. را مطالعه کنید. خوشحال می شویم تجربیات خود را از کاشت و نگهداری گل یاس با ما و دیگر همراهان ستاره در بخش نظرات و پرسش ها در میان بگذارید. اگر قصد کاشت و تکثیر گل یاس را دارید، توصیه می کنیم مطلب زمان و نحوه قلمه زدن گل یاس چگونه است؟

زیباترین گونه های گل یاس را در ادامه معرفی می کنیم. همچنین نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۰۶ نشان داد که بابونه می تواند باعث کاهش اسید معده شود و احتمال رفلاکس معده را کاهش دهد. همچنین می تواند به جلوگیری و تسکین نفخ شکم (باد) کمک کند. Apigenin به عنوان یکی از اجزای اصلی فعال این گیاه از رشد سلول­ های سرطانی جلوگیری کرده و خون رسانی به تومورهای سرطانی را کاهش می­دهد. یاس گلی زیبا و خوشبوست که از قدیم الایام زینت بخش خانه ها و باغ های ایرانی بوده است. خاک باید همیشه کمی مرطوب باشد، اما مجله خبری jcflower خیلی گلی نباشد. اگر یاس را به عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری میکنید، خاک باید مرطوب و زهکشی خوبی داشته باشد. خاک گلدان یاس بایستی متخلخل باشد. خاک گلدان بایستی مرطوب باشد. کوددهی بایستی در بهار انجام شود. تعویض گدان را در بهار انجام دهید. در صورت نیاز به تحریک رشد، هرس گیاه را بعد از فصل گل دهی انجام دهید.