بیش از ۳۰ نکته درباره نگه داری از نرگس

این گل در ایران در جغرافیای گرم و خشک میروید و در استان فارس و کرمان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر مناطق پرورش داده میشود. نرگس شیراز عطر و رایحه مطبوعی دارد و در استان فارس اغلب این نوع از نرگس پرورش داده میشود. این گل نیز در طیف رنگهای گل نرگس از زرد تا نارنجی وجود دارد. پس از کاشتن نیز بهتر است سطح خاک مرطوب باشد و دو هفته آبیاری به گونهای انجام شود که رطوبت در خاک وجود داشته باشد ولی نرگس نسبت به آبیاری زیاد حساس است و لازم است به اندازه آبیاری انجام شود و از آبیاری زیاد خودداری کنید. مهم این است که پس از قرار دادن پیاز در خاک به اندازهای خاک نرم بر روی آن قرار گیرد که حدود ۴ برابر اندازه پیاز خاک روی آن را بپوشاند. بهتر است هر هفته آبیاری شود، آن هم در زمانی که ضروری است و خاک خشک شده است. امیدواری، تولد دوباره و زندگی طولانی از دیگر معانی این گل است. با توجه به گونه نرگسی که انتخاب کردید نوع خاک از نظر اسیدی بودن اهمیت دارد.

این گل از خانواده مریم و خورشیدی است که مارچوبهایها نام دارند. گل نرگس گلی زیبا از خانواده نرگسیان است که پرورشی آسان دارد و باغبانهای مبتدی نیز به سادگی آن را تولید میکنند. این گل به دلیل عطر بینظیرش طرفداران فراوانی دارد و گل آن زیبا و چشمنواز است و در رنگ زرد یا زرد و سفید و در برخی انواع زرد و نارنجی یا سفید و نارنجی مشاهده مجله خبری jcflower میشود. گل نرگس شهلا در اواخر زمستان و بهار گلدهی دارد و گل نرگس شیراز در اواخر پاییز و زمستان گل میدهد و سایر انواع نرگس نیز در همین بازه زمانی اواخر پاییز تا اوایل بهار دوران گلدهی خود را خواهند داشت. در انواع دو دماغه که پیاز نرگس دارای دو نوک است دو ساقه از هر پیاز میروید. این گیاه پیازی با ارتفاع حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر به عطر دلپذیرش مشهور است و بیش از گیاهان گلدار دیگر نسبت به سرما مقاوم است.

گل نرگس تاج کوتاه یک گل بر روی هر ساقه دارد و تکگل است و مانند بیشتر انواع نرگس در بهار گلدهی دارد. گل نرگس هلندی یا گل نرگس ژونکی گلی زیبا و تک گل بر روی هر ساقه است که هر ساقه و گل از یک پیاز میروید. گل نرگس مینیاتوری همانطور که از نامش مشخص است کوچک است و به سادگی در فضاهای باز خانه رشد میکند. کود پتاسیمدار و ورمی کمپوست پیاز را تقویت میکند. چطور کاشته میشود و پیاز نرگس را از کجا میتوان تهیه کرد؟ خاک زهکشی شده برای نرگس مناسب است و لازم است گلدان سوراخهایی برای زهکشی و عبور آب از میان آن داشته باشد. گل نرگس به راحتی رشد کرده و نیاز به مراقبت زیاد ندارد ولی لازم است شرایط برای رشد آن فراهم باشد. این گیاه با توجه به اصول کاشت به راحتی قابل کاشت است و هر باغبان مبتدی میتواند پیاز نرگس را کاشته و در فصل گلدهی از زیبایی گلهای نرگس شیراز بهرهمند شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از صفحه ما بخواهید.

این گل مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و چند سال پس از کاشت گل میدهد زیرا پیاز گل نرگس چندلایه و فلسی شکل است و قادر است هر سال گلهای جدیدی به بار آورد. گل نرگس گلی مقاوم در برابر سرما است و بهتر است قبل از آنکه دمای هوا بالا برود کاشته شود زیرا این گل سرما را دوست دارد و همچنین برای آنکه این گیاه با سردی زمین دچار انجماد نشود نیز لازم است قبل از سرد شدن کامل زمین کاشته شود و بنابراین پاییز بهترین فصل کاشتن برخی گونههای نرگس است. بهترین زمان کاشت پیاز آن پاییز و پیش از سرد شدن زمین است. نرگسی که ما اغلب آن را در بازار میبینیم نرگس تا ز تا است و نرگس شیراز نیز از همین دسته است. گل نرگس شیراز گلی با عطر و رایحهای بینظیر است که در فصل سرد گل میدهد و طرفداران خود را مست از بوی فوقالعاده خود میکند. در سالهای دوم و سوم پیازچههای کوچکی که اصطلاحاً به آن سوخک گفته میشود در اطراف پیاز اصلی رشد میکند. شیپور داخلی آن بزرگ و زردرنگ است و همرنگ گلبرگها است. نرگس خودرو از دیرباز در ایران زمین میروییده است و به همین دلیل در افسانههای قدیمی از آن یاد شده است.