معرفی کامل گل نرگس ، نحوه پرورش و نگهداری گل نرگس

پیازنرگس باید دارای ریشه باشد و نباید از بالای آن ساقه ای سبز شده باشد. البته باید فقط انتهای پیاز در آب باشد و نباید به علت پوسیده شدن پیاز کل پیازرا در آب قرار دهید. ۸- پس از شروع رشد ساقه گلدان هرگز نباید کاملا خشک بماند. مواد ترشح شده از ساقه های نرگس برای دیگر گل های شاخه بریده هم مانند رزها، میخک، فریزیا و لاله مضر است. ۷- دو تا سه هفته طول می کشد تا پیاز شروع به رشد کند پس تا زمانی که ساقه ها از خاک سر نزده اند دیگر به آن آب ندهید. نرگس ها جز اولین گل هایی هستند که در فصل بهار می بینیم و نشان دهنده مجله خبری jcflower پایان زمستان هستند. طبق افسانهها، وقتی نارسیس (خدای یونان باستان)، در حال تماشای انعکاس چهرهاش در آب رودخانه بود، در آن لحظه به نوعی عاشق عکس خود شده است و برای لمس یا گرفتن آن به سمت رودخانه رفته و در نهایت در این رودخانه غرق شده است.گلهای زرد زیبایی شروع به رشد کردند و چون دقیقا در همان مکان غرق شدن نارسیس بودند، مردم باور داشتند که این گلها مربوط به اوست. برخی معتقدند خم شدن گل نرگس هلندی به سمت زمین نمادی از خم شدن نارسیسوس به سمت آب و تماشای خود در آب است برای همین گاهی این گیاه نمادی از پوچی و عشق دروغین است.

نرگس، گیاهی است که آبیاری زیاد را دوست ندارد و در صورت افراط در آبیاری ، برگ هایش بیش از حد بزرگ شده و گل نمی دهد زیرا این گیاه برای گل دادن باید کمی خشکی ببیند. اگر خاک باغچه یا گلدان تان رسی است ، برای بهتر شدن زهکشی آن کمی شن را با آن مخلوط کنید. هم چنین می توانید از این گل برای همدردی یا عذرخواهی استفاده کنید. هر دماغه، یک ساقه و گل می دهد. در مورد گل نرگس یک داستان قدیمی وجود دارد که بسیار معروف شده است. یکی از خوش بو تری و لذت بخش ترین عطر ها در صنعت گل ، عطر همین گل نرگس است که طرفداران خیلی زیادی دارد و اکثر مردم حتما با آن آشنایی دارند. پیامبر اکرم(ص) در مورد عطر این گل می فرمایند: گل نرگس را حتما هر روز یا در هر هفته ، در طول ماه و یا در کل عمر خود حتما یک بار استشمام کنید. این عطر می تواند همراه خون وارد سلول های مغزی شود و روی کارکرد مغز اثر مثبت بگذارد. گل نرگس در کشورهای غرب اروپا، از شرق اسپانیا و پرتغال گرفته تا به آلمان و انگلستان به صورت خودرو می روید.

۹- هر دو هفته یک بار تا باز شدن گل ها به گلدان کود تقویتی همراه آب بدهید. پیازهای نرگس دو مدل هستند نوع اول آنها فقط یک نوک (دماغه ) دارد و مدل دیگر دو دماغه دارد که گل های درشت تری هم می دهد. پیاز نرگس رادر فصل پاییز بخرید و در نظر داشته باشید پیازی را انتخاب کنید که هیچ گونه بریدگی، خراش یا دندانه نداشته باشد همچنین چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است باید بدانید پیاز بزرگ تر گل بزرگ تر به شما می دهد. اگر نمی خواهید سریع گل نرگس را بکارید ، پیاز آن را در یخچال نگهداری کنید ، باید در نظر داشته باشید که محل نگهداری پیازها عاری از گاز اتیلن باشد زیرا این گاز پیاز نرگس بی بار کرده و سبب گل ندادن آن می شود پس پیاز نرگس را در یخچالی که در آن سیب دارید قرار ندهید. ۱- یک گلدان سنگی یا سفالی برای کاشتن پیاز نرگس انتخاب کنید زیرا استفاده از گلدان سبک به علت اینکه ممکن است نرگس ها در مرحله گردن غازی، یک طرفه شوند و گل ها به یک سمت باز شوند درست نیست و سبب واژگون شدن گلدان می شود. برای باغچه گل نرگس استفاده از کودهای حیوانی مناسب است و برای گلدان های نرگس داخل آپارتمان ورمی کمپوست ، کود مناسبی است.

اگر مهارت زیادی در کاشت گیاهان پیازی ندارید، بهترین گزینه برای شروع گل نرگس است زیرا کاشتن پیاز آن تا زمان گل دادنش آسان است و اگر در انتخاب پیاز توجه کنید ، بسیار باصرفه است. اما علی (ع) می فرمایند: گل نرگس را در سال حتما یک بار استشمام کنید ، زیرا در دل انسان حالتی وجود دارد که تنها با بوییدن گل نرگس خوب می شود. گل نرگس خواص بسیار زیادی دارد که شما می توانید آن را از قسمت خواص گل نرگس مشاهده فرمایید. گل نرگس معانی خیلی بیشتری دارد که شما می توانید آن را در نماد گل نرگس مشاهده کنید. بوییدن این گل باعث می شود جنون و جذام و برص از انسان دور شود. در کشور ولز این گل به عنوان گل ملی شناخته شده است. نرگس دارای پیازهای کشیده گلابی شکل است که این پیازها دارای ورقه های فلسی و مطبق هستند. نرگس ها انواع زیادی دارند که گونه های آن را می توانید در هر نقطه به راحتی پیدا کنید.شما می توانید انواع گل نرگس را با کلیک به روی لینک مشاهده کنید. امام رضا (ع) می فرماید: استشمام گل نرگس، مانع ابتلا به زکام در زمستان می گردد . نرگس در زبان انگلیسی با دو نام Narcissus و Daffodil شناخته میشود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از صفحه ما بخواهید.