هر گلی نماد و مفهوم چیست؟

معنی این لغت در زبان یونانی آب و ظرف آب است. این گل٬ امروزه نشانه ی عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. سنبل نشانه ی وفاداری است. گل داودی نشانه طول عمر است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. گل رز یکی از با قدمت ترین و محبوب ترین گل های جهان است. گل های ادریسی ستاره ای شکل هستند و دارای محدوده ی سفید رنگ مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن هستند. همچنین گل ارکیده ی صورتی نماد محبت خالص است. رز صورتی نماد قدردانی کردن و تحسین است. به همین دلیل تصمیم داریم امروز این نماد ها و معانی گل ها و رنگ های گل ها را برای شما توضیح دهیم.

نسترن گل وحشی با میوه های خوراکی است و این گیاه زیبا به آب نیاز دارد و مقاومت زیادی به سرما دارد. جالب است این اگر جواب این سوال ها را بدانید آیا شما زبان گل ها را می دانید٬ نوع و رنگ گل ها معانی خاص خود را دارند. گل کوکب سال هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور خود کرده است. هرگز با خود فکر کرده اید گلی که به دیگران هدیه می دهید می تواند چه معنی ای داشته باشد؟ در گل ها، رنگ ها بسیار مهم هستند به حدی که هدیه دادن یک شاخه گل مانند گل رز در دو رنگ متفاوت، می تواند تفاوت معنایی بسیاری داشته باشد. در زبان لاتین کلمه ی محرمانه(Sub rosa) به معنی تحت رز است. گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. علت این نامگذاری، نیاز زیاد این گل به آب است. گل به تنهایی بسیار زیبا است ولی برای تکمیل این زیبایی بهتر است بدانیم برای چه کسی و در چه زمانی، چه گلی بخریم.

اما تا قرن 18 میلادی به اروپا معرفی نشدند که البته سر منشا بیشتر رزها به همینجا باز میگردد. صدها سال است که نماد عشق است. معانی گل ها بی پایان است٬ هر گل نماد خاصی دارد٬ از جمله عشق٬ امنیت٬ آرامش و زندگی. لاله ی زرد نماد افکار شاد است٬ لاله ی سفید نماد بخشش و گذشت است٬ لاله ی بنفش نشان دهنده ی وفاداری همیشگی است. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است٬ همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است. در دوران باستان تصور می شود با سوزاندن برگ های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. گل سنبل که یکی از هفت عضو سفره های هفت سین ایرانی هاست، یکی از پر مفهوم ترین گل های موجود است. ارکیده یکی از جادویی ترین گل های زینتی موجود است که رنگ ارغوانی روشن آن در کنار تجملی و با شکوه بودن ارکیده٬ نماد عشق و زیبایی و قدرت است. انسان ها، سال های زیادی است که جذب گل ها٬ زیبایی آن ها و رنگ و بوی آن ها شده اند.

فرانسوی یکی از قدیمترین رزهایی است که از دوران باستان در اروپا جهت عطرسازی کشت می شود. گل میخک ٬ یکی از گل هایی بود که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده مجله خبری jcflower قرار می گرفت. هدیه دادن گل داوودی می تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده ی گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده ای است. در چین نیز رزهای زراعتی تاریخی ۵ هزار ساله دارند، و از آن زمان به دست انسان کشت میشده است. این گونه از رز ها از ترکیب دو گونه گل های رز چای و پاکوتاه به دست می آید. محبوبیت گل سنبل به ایران باستان باز می گردد و ریشه در باور های کهن ایران باستان دارد. گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست. این گل در میانه پدر و مادر خود قرار دارد و صفات والدین خود را داراست. این گل اولین بار در ژاپن کشف شد و گل ادریسی (HYDRANGEA) نامگذاری شد. گل ادریسی نماد صداقت و بی ریایی و بیان گر سپاس گزاری است. رز بنفش نماد جادویی بودن و عشق در نگاه اول است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری jcflower لطفا به بازدید از وب سایت ما.