یاس خوشهای (یاس بنفش معمولی) انواع، کاشت، نگهداری، بیماریها

در مناطقي كه سرماي شديد يا يخبندانهاي طولاني وجود دارد، ساخت اين گلخانهها به صرفه ميباشد. برای آبیاری گیاهان هوازی دو راه متفاوت وجود دارد، راه اول این است که آن را هر 2-3 روز یک بار با اسپری آب غبار پاشی کنید و دیگری این که آن را هفته ای یکبار به مدت یک ربع داخل آب قرار دهید و بعد از خارج کردن آن باید توجه کنید که ریشه گیاه کاملا خشک شود تا باعث پوسیدگی ریشه گیاه نشود. نحوه آبیاری: هر هفته 2 بار در تابستان؛ هر هفته یکبار. نحوه آبیاری: یکبار در هفته به این گیاه آپارتمانی همیشه سبز آب دهید. هفته ای یکبار در تابستان و هر سه هفته یکبار در زمستان برای آبیاری این گیاه کفایت می کند. در طول فصل رویش هر 3 هفته یکبار و در طول زمستان به مقداری که برگها پژمرده نشوند آبیاری لازم دارد .

رطوبت خاک باید پایین باشد و در فاصله ی بین دو آبیاری خاک حتما خشک شود. لیندا گیاه نسبتا مقاومیست و تنها حساسیت این گیاه به آبیاریست چرا که به دلیل ذخیره ی آب درون ساقه ی خود ، نیاز به آبیاری زیادی ندارد پس یکی از مشکلات شایع این گیاه مربوط به همین مورد است . نخل لیندا جزو گیاهان نورپسند است و برای رشد خوب لازم است نور کافی برایش فراهم کرده و آن را در گلدان قرار دهید. رطوبت محیط خانه برایش مناسب است. برای بامبو رطوبت اتاق معمولی خوب است، پس اگر بامبو را در گلدان شیشه ای نگهداری می کنید لازم است هر هفته آب گلدان را عوض کنید، ولی اگر در گلدان خاکی نگه می دارید آبیاری هفتگی برای آن کافی است. نحوه آبیاری: 2 یا 3 بار در هفته در تابستان؛ و یکبار در هفته در زمستان. در ادامه مقاله نحوه پرورش گیاهان دارویی را بخوانید. اگر می خواهید گل و گیاهان زینتی گلخانه ای را با تنوع و جذابیت بالا پرورش دهید، گیاه آگلونما نقره ای با زیبایی منحصر به فرد را به شما پیشنهاد می دهیم. به خاکی مرطوب و آبیاری منظم احتیاج دارد اما نباید اجازه داد که خاک دائم خیس و غرقابی باشد، با لمس خاک میتوان زمان آبیاری رو تشخیص داد، زمانی که خاک تا حدودی رطوبتش رو از دست داد آبیاری کنید.

نحوه آبیاری: در تابستان هر هفته یکبار و در زمستان هر 2 هفته یکبار. نحوه آبیاری: در تابستان هر 4 روز یکبار و در زمستان هر هفته یکبار. مقدار کود لازم: هر دو هفته یکبار 3 گرم در لیتر، از فروردین تا مهر ماه. مقدار کود لازم: هر ماه یکبار در صورت نیاز. مقدار کود لازم: هر 2 ماه یکبار با کود مخصوص کاکتوس. سپس خیلی با دقت و آرام آب روی آن بپاشیم طوری که بذر ها جابجا نشوند و از سطح خاک شسته نشوند. خاک مناسب: خاکی سبک، متشکل از 2 قسمت ماسه شسته شده و 1 قسمت خاک برگ. خاک مناسب: خاکی قلیایی، مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه. خاک مناسب: کمپوست، و همچنین مخلوط 3 قسمت خاک برگ و 2 قسمت ماسه بهترین خاک برای این گیاه آپارتمانی پرطرفدار است. بهترین انواع بامبو کدامند؟

تنها نکته درباره ی شرایط نگهداری گیاه لیندا ، آبیاری آن است . در این مقاله با آبیاری لیندا ، تعویض گلدان لیندا و شرایط نگهداری گیاه لیندا بیشتر آشنا میشویم . بیشترین دلیل جذابیت این گیاه دارا بودن برگهای باریک ، کشیده ، ضخیم ، مقاوم و مجنون و آویزان است همچنین ساقه ی لیندا یا همان پافیلی نیز زیبایی خاصی به این گیاه بیابانی داده است . مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است. سانسوریا انواع مختلفی دارد از جمله: سبز، ابلق، گلدن هانی، بلک، کراواتی، پاکوتاه، لولهای (نیزه آفریقایی)، رنگی و مهتابی. ارقام گوناگونی از این گیاه وجود دارد و جالب ترین آنها انواع ساقه پیچیده است که توسط متخصصین پرورش داده می شود.

اگر روی دیوار رشد می کنید از سیم های گالوانیزه روی دیوار استفاده کنید و گیاه را با هدایت ساقه ها با عصای بامبو به این قسمت هدایت کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شما باید با توجه به روشهای نگهدای گیاهان، گلی را انتخاب کنید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد تا بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید و از رشد و بزرگ شدن انواع گلهای آپارتمانی منزلتان لذت ببرید. همانطور که از نامش مشخص است یک گیاه گرمسیری است آب فراوان و هوای مرطوب باب دل این گیاه است. همانطور که میدانید گل های آپارتمانی انواع مختلفی دارد.

این درختچه لوکس تنه منحصربهفردی دارد که با برگهای کوچک و زیبا آراسته شده است. زیبایی و شکوه میخک هندی از یکسو، دوام و مقاومت آن از سوی دیگر موجب شده که گیاه شناسان شکل کوچک و مینیاتوری آن را پدیدآورند. این گیاه باید دارای فضای زیادی باشد برای رشد ولی گلدان کوچک تا حدودی جلوی رشد زیاد آن را می گیرد و یک گیاه اپارتمانی با برگ های بلند را به شما تحویل می دهد. پس اگر در زمستان با چنین صحنهای روبرو شدید، با عجله سعی نکنید برای تقویت گلهای آپارتمانی خود آنها را در جایی گرم قرار دهید یا گلدان آنها را عوض کنید. لیندا بومی مناطق بیبانیست پس به نور زیادی نیاز دارد اما توجه داشته باشید مانند هر گیاه دیگری نور مستقیم خورشید برای آن خوب نیست .

علت احتمالی بروز لبه های برگ زرد یا قهوه ای در بامبو می تواند مواد شیمیایی زیادی در آب (فلوراید، کلر یا سایر موارد) یا نور مستقیم خورشید باشد. برخی از زیباترین نمونه های پلومریا دارای لبه های صورتی هستند که در مرکز آن به رنگ سفید و سپس زرد در می آیند. این گیاه در سایه نیز مقاومت خوبی دارد، اما نور کم باعث زرد شدن آن شده و برگهایش براق بودن خود را از دست میدهند. ژل موجود در آلوئه ورا نیز می تواند به صورت موصعی برای جوانسازی پوست صورت استفاده شود، همینطور که ژل های مختلف آلوئه ورا در بازار هستند، اما نباید توسط حیوانات یا انسان جویده شود، چرا که باعث ایجاد علائمی مانند حالت تهوع، سوء هاضمه شود و در مقادیر زیاد ممکن است باعث مسموم شدن فرد گردد. اگر موردی را به طور خاص ذکر نکرده باشیم، حالت رایج آن برای انواع گیاهان آپارتمانی، برای آن گیاه نیز صدق می­کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که از کود بیش از حد استفاده نکرده باشید قهوه ای شدن برگها همچنین می تواند.

کود آهن یکی از علاقه مندی های لینداست و ماهی یکبار میتوانید از این کود استفاده کنید . تکثیر گیاه با جوانه های به وجود آمده در سنین بالای لیندا بر روی ساقه اتفاق میافتد که بهتر است آنها را سریعا حذف کنید تا فرم و شکل گیاه از بین نرود .رنگ برگ ها سبز مایل به تیره است و به ندرت در سنین بالا و در تابستان گلهایی برروی این گیاه ظاهر میشود که رنگ آن سفید مایل به کرم است . علت محبوبیت آن به دلیل فرم ظاهری برگها و ساقه ( غده ) آن است که در زبان انگلیسی به پافیلی معروف است . تورنیا، گل حنا، بنفشه، زنبق، نردبان یعقوب، بگونیا، پیچ تلگرافی، زبان در قفا و گلهای تزیینی گوشوارهای از جمله گلهای مناسب برای تراس هستند.

همچنین ، بسیاری از گیاهان همیشه سبز هستند گیاهان کم نور ، اما اگر خاک گلدان آنها خیلی مرطوب باشد ، آنها تمایل به عفونت قارچی دارند. کاکتوسها، گیاهان جالب و بامزهای هستند کـه مثل دیگر گیاهان آپارتمانی خیلی برگ و بار ندارند، اما برای محیطهایی نظیر آپارتمان کـه از فضای گل و گیاه دور هستند، بسیار گزینههای مناسبی شناخته میشوند. برای داشتن یک فضای بسیار عالی برای رشد گیاه بامبو، بهتر است، آن را در فضایی قرار دهید که نور آفتاب به صورت غیر مستقیم به آن بتابد. این گیاه فضایی روشن با نور غیر مستقیم نیاز داشته و به صورت هفتگی باید آبیاری شود. در مـدت زمان کمتـری خنک شـده ولی از بعد از گذشـت ۱۰ـ ۸ سـالً برابر با شیشـه دارند. لازم به ذکر است انجام مراحل قبلی در طی 4 روز انجام شده و پس از عبور مراحل فوق،نوبت به خریداری پیاز گل لیلیوم در این طرح توجیهی می رسد. احتمالا اسم آن هم توسط خود چینی ها گذاشته شده است که تمرین های فنگ شویی در آن انجام می شود. در این دنیایی که سرشار از اتفاقات ناخوشایند است و زمان کافی برای رفتن به محیط های طبیعی شاید نباشد و هم چنین با خانه های الان که اکثرا در فضای آپارتمانی هستند.

ارتفاع گیاه لیندا در شرایط ویژه به 2 متر هم میرسد و این تنها با بالا آمدن ساقه اتفاق میافتد . گیاهان کنگر فرنگی رشد قائم دارند و به ارتفاع ۳ تا ۶ فوت میرسند. انواع مختلفی از سلوی و سج که دارای برگهایی نقرهای هستند میتوانند بهخوبی در زیر نور خورشید آنهم مستقیم رشد کنند! این گلخانهها کاملاً مهندسی شدهاند و میتوانند بهخوبی برای مراقبت از انواع گل و گیاه استفاده شوند. با استفاده از فهرست گیاهان آپارتمانی میتوانید گیاهان جدیدی را به کلکسیون گیاهان منزلتان اضافه کنید که شرایط مراقبت از آنها متناسب با دما و هوای خانه شماست. برخی از زیباترین ارکیده هایی که به راحتی می توان از آنها مراقبت کرد ارکیده های Paphiopedilum و Phalaenopsis هستند. به طور کلی این گیاهان دیر رشد کرده و به کود زیادی نیاز ندارند پس محلول کود رقیقی برای آنها درست کنید و بدانید با کود دادن زیاد بیشتر رشد نخواهند کرد و این کار تنها باعث آسیب به آنها میشود. گلخانه: با توجه به کمبود گل در فصل زمستان، گلخانههایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در ضلع شمال شرقی باغ ساخته شدهاست که بازدید از انواع گل را در فصلهای سرد برای مهمانان باغ ممکن میسازد.

گل های آزاله معمولا اواسط بهار باز می شوند و به شکل قیفی، به قطر ۵ تا ۸ سانتی متر و به طول ۳ سانتی متر هستند. در بهار و تابستان به گیاهان هوازیتان کود بدهید. مقدار کود لازم: از بهار تا تابستان، هر سه هفته یکبار 2 گرم سولفات آمونیوم به کاج مطبقتان بدهید. چيزي در حدود دو بار آبياري همراه كود كامل را در بهار و تابستان در برنامهتان بگنجانيد . گیلان استانی با تنوع آب و هوایی است، از این رو از استعداد طبیعی برای رویش انواع گیاهان از جمله گلها و گیاهان زینتی برخوردار است، و سالانه در حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه بریده گل از استان گیلان صادر میشود (اردیبهشت ماه، ۱۳۹۰)، اما نداشتن پایانه صادراتی گل و گیاه را از مشکلات مهم این منطقه است. منطقه محافظت شده هفتاد قله در شمال غرب و پناهگاه حیات وحش موته در جنوب شرق محلات دوتا از زیباترین دیدنیهای استان مرکزی هستند که اتفاقاً فاصله زیادی با این شهر ندارند. دکتر ابوالفضل جوکار، دبیر اجرایی پنجمین کنگره ملی و بینالمللی گل و گیاهان زینتی نیز با اشاره به قدمت و موقعیت ویژه استان فارس در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی توضیح داد: در حال حاضر هزاران تولیدکننده گلهای بریدنی و فصلی و تکثیرکننده نهال در فارس فعالیت دارند؛ به طوری که تنها در زمینه تولید گل رز حدود ۱۰۰ واحد تولیدی در استان مشغول به کارند و در زمینه سایر گلها و گیاهان زینتی مثل لیلیوم، میخک، داوودی، ژربرا و …

۱ – گلخانه های تولیدی سبزی و صیفی شامل محصولاتی نظیر خیار, گوجه فرنگی, توت فرنگی, فلفل, بادمجان, طالبی, بهترین گیاهان زینتی سبزیجات برگی(ریحان- شاهی و……..) می باشد. چرا تا این اندازه، سازه های گلخانه ای اهمیت پیدا کردهاند. گل های شهدزا دسته ای از گیاهان می باشند که دارای اهمیت ویژه ای بوده و شناخت و آگاهی درباره آن ها بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. هر چه قدر وسعت باغ بام بیشتر باشد عامل باد از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. بامبو در کشور مادری خود (غرب آفریقا) رشد می کند و می تواند تا ۳ متر (یا خیلی بیشتر) بلند شود. گیاه لیندا یا نخل دم اسبی یکی از محبوبترین گیاهان زینتی آپارتمانیست که بومی مکزیک بوده و به زندگی بیابانی عادت دارد . با توجه به زیستگاه گیاه لیندا ، پیاز این گیاه میتواند تا حدود یکسال آب را در خود ذخیره کند پس آبیاری بیش از حد این گیاه سبب پوسیدگی پیاز آن و از بین رفتن گیاه میشود . در ضمن به دلیل نیاز کم به آبیاری رطوبت ایجاد شده از طریق گیاهان دیگر برایش خوب نیست پس لیندا را با فاصله از دیگر گیاهان قرار بدهید.