بهترین و شناخته ترین نوع گل رز | jcflower

بعد از اولین سرما، خاک اطراف بوته گل رز را کاملا آبیاری کنید. تمامی برگ های گیاه که ریزش پیدا کرده اند برای جلوگیری از بیماری و حشرات در زمان زمستان گذرانی حذف کنید. بعد از کاشتن گل رز هلندی نیاز است به ان آب کافی رسانده شود. ولی باید دقت گردد اصلا گل را در آب غرق نکنید زیرا سبب پوسیده شدن آن می شود.

اسم گیاهم چیست!

گل وَرد یا گل سرخ نیاز به نور کامل دارد، آنها را در مکانی با نور مستقیم قرار دهید. گل ورد کاملا” آفتاب دوست هست آن را درمکانی با حداقل ۶ ساعت نور کامل قرار دهید. اگر آنها را در سایه درختان کاشت کنیم، گل ها کیفیت خوبی نخواهند داشت. شما در دوران قلمه زدن گل رز می­توانید با هورمون ریشه ­زایی، موفقیت خود را در هر مرحله بهبود ببخشید تا ریشه تحریک و رشد گیاهان جدید آغاز شود.

  • رز مینیاتوری در تنوع رنگ زیادی از جمله صورتی، نارنجی، سفید و زرد دارد.
  • یکی دیگر از گونه های گل رز، فلوریبوندا بوده که ریزتر از قیه موارد می باشد و به صورت بوته ای رشد می کند و دارای جلوه متفاوتی می باشند.
  • موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید.
  • فصل بهار، بهترین فصل برای خرید گل رز چهار فصل و کشت آن در زمین است.

گل رز صورتی کم رنگ نماد تحسین، شایستگی، ، وقار، ستایش، شادکامی، باورم کن، همدلی و لطافت است. لاروهای کرم سفید ریشه Worm on roses با تغذیه از ریشه گل رز، سبب تضعیف درختچه، کاهش رشد آن و کاهش گلدهی می‌شوند. حشرات قهوه‌ای تریپس با مکیدن شیره قسمت‌های جوان گل رز، برگ‌ها و سرشاخه‌ها را زرد، ضعیف و بدفرم می‌کنند. شته‌های گل رز متنوع‌اند اما شایع‌ترین آنها شته رزا ماکروسینومه است.

بهترین نوع گل رز

در اين حالت بسترها به ارتفاع حدود 40 سانتيمجله خبری گل و گیاه بالاي سطح زمين با خاك مرغوب پر مي شوند و 30 سانتيمتر آن داخل زمين قرار مي گيرد. خاك مناسب تركيبي است از 60 درصد خاك لومي با 40 درصد مواد افزودني مثل پيت، ماسه، پوسته بذر، پوست درختان، تراشه چوب، خاك اره، كود دامي كاملاً پوسيده كه موجب اصلاح فيزيك خاك مي گردد. رزهای اسپری نیز کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند. جنس رز دارای 120 گونه می باشد که از مناطق سرد شمالی تا مناطق نیمه گرمسیری پراکنده است. رز سفید نماد پاکی، معصومیت، راز، سکوت، فروتنی، احترام و عشق روحانی و خالصانه است.

http://cctvservices.ir

همچنین گیاهان پیوند شده قبل از تولید گل های با کیفیت بالا نیاز به دوره پرورش طولانی دارند. در آلمان و هلند تکثیر با پیوند هنوز یک روش تکثیر مهم محسوب میشود. زیرا در این کشورها شرایط نوری برای تولید گل نامساعد است. هر روز یا هر دو روز یکبار، آب را عوض کنید تا مطمئن شوید که رشد باکتری به گل شما آسیب نمی رساند. گلدان را با آب شیرین، غذاهای بیشتر گل و مقدار مناسب سفید کننده پر کنید.