آشنایی با 2 نژاد پرفروش گل رز + روش نگه‌داری بلومی | jcflower

مجله خبری گل و گیاه رز هلندی با نام علمی Rosa hybrida یکی از گونه های گل های رز می باشد. گل های رز و همچنین گل رز هلندی در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گل دارای مصارف درمانی نیز بوده و به همین دلیل اسانس آن جزو گران ترین اسانس ها در دنیا می باشد. از این رو کاشتن گل رز هلندی یکی از کارهای مهم در دنیا می باشد. خرید گل رز مناسب ترین هدیه برای رمانتیک ترین لحظات شماست.

  • ولی باید دانست در بعضی از اقسام گل سرخ مخصوصا دورگه های چای میوه ها به زحمت رنگ میاندازند و بطور کلی موقع رسیدن میوه ها بسته به نژاد، منطقه و محل کاشت فرق می کند.
  • پیوند زده اگر همراه با جوانه بیدار باشد، پس از پیوند شاخه را از یک سانتیمتر بالای شکاف قطع کرده جای برش را با چسب پیوند می پوشانند.
  • محبوب ترین گل در بازار که همه عاشقشن رز قرمز واقعا هدیه ای مناسب خصوصا برای خانم ها که واقعا خوشحال میشوند.
  • با توجه به تمامی مطالب اگر باز هم نسبت به این گل و گونه‌های آن سوالی داشتید، می‌توانید از مشاوره تخصصی نیکراه کمک بخواهید.

به عنوان یک رز فلوریبوندا، Danse De Feu مقاومت و نیروی پایداری خود را از “رز پولیانتا (‌خوشه‌ای)” به ارث برده و آن را با ویژگی ذاتی متراکم و شلوغ بودن “رز دورگه چای” ترکیب کرده است. به جای تنها یک گل بر روی هر شاخه که در بسیاری از انواع رز دیده می‌شود)، این گونه از انواع گل رز رونده به‌صورت دسته‌ای (خوشه‌ای) گل می‌دهد. یعنی می‌توانید به‌راحتی چندین شکوفه را بدون آسیب زدن به ترکیب گیاه برداشت کرده و در عین حال تراکم رزهای باغچه خود را از بین نبرید.

اگر دوست دارید گلخانه ای مجهز و پیشرفته برای پرورش گل رز گلخانه ای اختصاص دهید، پیشنهاد می شود تجهیزات زیر را تهیه کنید. این نوع رز در مقایسه با دیگر رزها در هر شاخه سه یا شش گل کوچک دارد که اندازه آنها چیزی حدود ۵/۱ تا ۲ سانتی متر خواهد بود. این گل‌ها بر روی ساقه‌هایی در اندازه بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر رشد خواهند کرد، ولی گونه‌هایی با ساقه‌های بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بیشتر کشت و یافت می‌گردند. این نوع از رزها سریعترین چرخه تولید را دارند و خیلی زود به گل می‌نشینند.

http://cctvservices.ir

در حال حاضر هزاران گل رز ترکیبی چای وجود دارد، که پرورش یافته از گل‌های رز وحشی هستند. گل رز دارای خواص دارویی می باشد و دارای انواع رنگ،قرمز،زرد،سفید،بنفش،صورتی می باشد. گل رز فقط به رنگ قرمز نیست بلکه می تواند به رنگ‌ آبی نیز باشد که بسیار خوش رنگ می باشد و به دسته گل جلوه خاصی می دهد. من عاشق گل رز مخصوصا گل رز هلندی هستم این گل ماندگاری بالاتری نسبت به بقیه نوع گلها داره و عطر اون بی نظیره.

گل رز پلی آندا (Polyantha Roses)

انواع گل رز نسبت به دیگر گل‌ها تاریخچه‌ای بسی طولانی دارد. فسیل‌هایی که در اروپا و آسیا یافت شده، نشان داده که گل‌های رز، قدمتی ۳۵ میلیون ساله دارند. از آغاز تاریخ، گل‌های سرخ، بیش از دیگر گل‌ها در قلب بشر جای گرفته‌اند.

مناسب ترین قیمت گل رز دو رنگ در دی ۱۴۰۱