گل لاله به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس | jcflower

بر اساس آمارهای موجود در جهان این گل در جایگاه سوم در بین پر طرفدارترین گل‌ها قرار دارد. این گل از گروه سوسنیان به شمار می‌آید و در این زمره جای می گیرد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می شود. در مورد نگه داری و کاشت گل‌های زیبای لاله بایستی بدانید که خاک گل لاله باید از زهکشی درستی برخوردار باشد. گل لاله یکی از انواع گل‌هایی است که در آسیا و اروپا به طور فراوان پیدا می شود.

گیاه‌شناسی گل لاله و نحوه رشد و نمو آن:

یک حوله تمیز را در ظرف فرو کرده و مجله خبری گل و گیاهبرگها را در آن بریزید. سپس حوله را لوله کنید تا گلبرگها له شوند، گلهای له شده را روی پوست آسیب دیده خود بگذارید و تاثیر سریع و ضد التهابی آن را به چشم ببینید. گلها را با حوله داغ برای 10 دقیقه در محل جراحت نگه دارید. حدود 5 سانتی متر، سنگ/شیشه بریزید وسپس پیاز را دقیقا روی آن قرار دهید. این کار به این جهت انجام می‌شود که سنگها خود پیاز را خارج از آب نگه دارند، در عین اینکه رطوبت را به آن منتقل می‌کنند.

  • در تهیه داروهای خواب‌ آور از این گیاه استفاده می‌کنند.
  • محل کاشت در باغچه یا محل قرار گرفتن گلدانها باید کاملا نورگیر باشد.
  • گلدان مناسب ارتفاع گل لاله انتخاب کنید،بهتر است ارتفاع گلدان بیشتراز نصف بلندی ساقه ها باشد تا گل ها به اطراف خم نشوند.
  • پس اگر درون منزل نگهداری میکنید ، پرنورترین مکان را برای این گل زیبا انتخاب کنید؛ به عنوان مثال کنار پنجره جنوبی مکان مناسبی است.
  • لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند!

به این ترتیب هیچ شک و تردیدی در میزان کیفیت پیازها نخواهید داشت. اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن بهترین زمان کاشت برای این گیاه محسوب می شود. اگر گیاه خود را به موقع بکارید، اوایل اسفند ماه زمان کنار زدن کاه و کلش فرامی رسد. در این زمان جوانه های تازه روییده که رنگ سفیدی دارند را مشاهده خواهید کرد.

http://cctvservices.ir

گلدان با سایز 12 برای کاشت این گیاه انتخاب کنید؛ زیرا تا زمان گلدهی حجم ریشه گیاه به خوبی گلدان را پر خواهد کرد. در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید. در نهایت پیازها را به گونه ای که شکم پیاز کمی رو به بالا باشد، در خاک بکارید. در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده. در آخر روی پیازها خاک ریخته و گلدان را با کاه و کلش بپوشانید. پس از جوانه زدن گیاه کاه و کلش را کنار زده و گلدان ها را به گلخانه یا داخل منزل انتقال دهید.

گونه های مخصوص گل لاله

این گیاه در آب و هوای موسمی یک ساله و در مناطق گرمتر دائمی است ،… لاله ها بسته به نوع می توانند از یک تا ده سال زندگی کنند. هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است.