2022). New RHS Dictionary Of Gardening

عدهای آن را یک دورگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata ذکر نمودهاند. از گلاب و پودر گلبرگهای خشکشدهٔ این گل، بهعنوان یک ادویه بهویژه در آشپزی خاورمیانه و هند استفاده میشود. از برخی نمونههای این گل، مجله خبری jcflower گلاب میگیرند. گل سرخ از دیرباز در ایران کشت میشدهاست ولی از آنجایی که عصاره و گلاب آن از دمشق به اروپا میرفته اروپاییان آن را رز دمشقی مینامیدند. «گل و گلاب قمصر وارداتی نشود! دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوشرنگ گلبرگها به سفید میگراید و با اندک نسیمی گلبرگها پرپر شده و میریزند. میوه آن پس از ریزش گلبرگها گوشتی گرد یا تخممرغی به طول ۱٫۵ سانتیمتر که در داخل برجستگی کوزهای شکل زیر گلبرگها قرار دارند. گل سرخ از تیرهٔ رزاسه و قسمت قابلمصرف آن گل و غنچهٔ خشک یا تازهٔ آن است. پیشینهٔ پرورش گل سرخ مربوط به دوران هخامنشی و در استان فارس برمیگردد. گل محمدی طیف رنگی از صورتی روشن و متوسط تا سرخ روشن دارد. گلبرگهای آن رنگ صورتی روشن یا سفید دارد. بهترین زمان برای انجام این کار در فصل بهار می باشد زیرا دما کمی پایین تر است و بوته های گل رز قوی تر هستند و باید اول انواع سبز روشن را بدون هیچ جوانه و غنچه ای انتخاب کنید زیرا باعث می شود بهترین رز ها را به شما تحویل دهد و سعی کنید که از ساقه های چوبی و قدیمی برای این کار استفاده نکنید .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری jcflower دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

موقع هرس کردن مراقب باشید زیرا اگر در این کار زیاده روی کنید، به گیاهان آسیب وارد می شود و به جای آن می توانید تا اواسط بهار صبر کنید و سپس اولین هرس را انجام دهید. رز ها به آب زیادی نیاز دارند و باید سعی کنید که بر اساس شرایط اقلیمی و نوع خاک به آن ها آب دهید. و همیشه باید دقت کنید که گل ها مرطوب بمانند، مخصوصاً اگر در اوایل تابستان می باشد اما اجازه ندهید که خاک بیش از حد خیس باشد و آب دادن در فصل پاییز را کاهش دهید اما سعی کنید که از خشک شدن کامل خاک جلوگیری کنید. بیشتر باغبان ها سعی می کنند که خودشان کار برش را انجام دهند و تجهیزات کافی را برای این کار فراهم می کنند تا بتوانند از دانه های کاشته شده، رز های جدید به دست بیاورند. گل رز یکی از پر طرفدار ترین گل دنیا است و برای پرورش این گل در خانه باید نکاتی را بیاموزیم. پرچمها زرد رنگ به تعداد ۱۰۰ عدد در ترکیب گل وجود دارند. کاسبرگها به تعداد ۵ عدد که حداقل سه تای آنها دارای زوائد بزرگی در لبهها هستند.

نباید تمام انواع رزها را با یک روش یکسان هرس کرد و دو سوم از ارتفاع را برش دهید. و زمانی که این حشرات شیره گیاه را می کشند، می توانند باعث ضعیف شدن گل رز شوند و برای مقابله با آن ها می توانید از یک حشره کش مناسب استفاده کنید که به گیاه صدمه نزند. این گیاه مانند سایر رزها، درختچهای برگریز است که ارتفاع آن به ۲٫۲ متر نیز میرسد و شاخههای آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت میشود. ایران، ترکیه، هند و افغانستان کشورهایی هستند که در بخشهای مرتبط با گ، روغنگیری و تولید عطر از گل محمدی در حال فعالیت هستند. گل محمدی در ایران فقط یکبار در سال برداشت میشود، اما به دلیل چهار فصل بودن هوای ایران، میتوان زمینه پرورش چنین گلهایی را در اکثر نقاط ایران فراهم کرد و از لحاظ علمی نیز امکان اصلاحِ عطر و اسانس آن گلها وجود دارد. در هر منطقه مدت زمان بازشدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول میکشد. اما اگر اختلاف درجه حرارت هوا در شب و روز ۵ تا ۱۰ درجه باشد، گلها خوشبوتر خواهد بود.

گلها به شکل صورتی خوشرنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست که در اوایل صبح شروع به ظاهر شدن مینمایند. زمان بازشدن گلها در اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه میباشد. گل محمدی درختچهای دارای شاخههای گلدهنده تیغدار، استوانهای شکل، بدون شیار و دارای برگهای مرکب شانهای که دارای ۵-۳ برگچه متقابل دندانهدار میباشد. رگبرگهای پشت برگ مشخص و بهم رفته، برگچه چرمی و بیضی شکل، نوک تیز به طول ۵-۳ سانتیمتر و روی برگها صاف و سبز و پشت آنها سبز کمرنگ و دُمبرگهایش خزی و نمدی است و با کرکهای غدهای پوشیده شده و تا انتهای جام گل کشیده شدهاست. محصول عمدهٔ گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشکشدهٔ آن است، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراوردههای بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده میشود. این گیاهان را نباید زیر درخت یا دیگر مکان هایی که در معرض باد هستند بکارید و اگر محلی که در آن زندگی می کنید، بیش از حد بادی است احتمالاً رزها به خوبی رشد نخواهند کرد. این گل در دمای ۱۵ تا ۲۱ درجه هوایی بهترین رشد را دارد. رز های شما باید با خاک کاملاً بارور رشد کنند که ph آن ها بین شیش و نیم تا 7 می باشد.