گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | jcflower

هم چنین این گیاه نیاز رطوبتی بالایی ندارد و رطوبت نسبی منزل برای رشد و شکوفایی گیاه کافی است. لاله نیلوفر آبی با نام علمی Tulipa kaufmanniana و نام انگلیسی Water-lily tulip است. لاله شنل قرمزی با نام علمی Tulipa greigii و نام انگلیسی Red Riding Hood است. تمامی حقوق مادی و معنوی و عکسهای استفاده شده در این سایت برای گروه باغ شیشه ای محفوظ می باشد. من باید چه کنم که گل سمبل یک ماه زودتر از عید گل نده.

آنتوریوم با گلدان فلزی تورینگ

در واقع این هیبریدها حاصل کراس بین مجله خبری گل و گیاه های Red Emperor با دیگر لاله ها هستند. اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد. این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های مختلف تولید کرد. با کاشت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression تا حدود 5 سال شاهد رشد، نمو و گلدهی این گیاه خواهید بود. قبل از کاشت پیاز لاله در گلدان باید خاک مناسب آن را فراهم کنید.

http://cctvservices.ir

ارقام پرپر به علت زیبایی گل و طولانی بودن دوران گل دهی برای آپارتمان بیشتر مورد توجه می باشند. این گیاه دارای ۱۵۰ گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند. انواعی از لاله معطر هستند و عطری تند و دلپذیر دارند. خاک آن باید دارای مواد مغذی و از نظر اسیدی بودن خنثی باشد و رطوبت را به اندازه ی متوسط در خود نگه دارد. در هنگام خرید پیازها دقت کنید که ظاهرشان کاملا سالم و بدون لک باشند. ساقه ها را به صورت عمودی در گلدان و مرتب و کنار هم قرار دهید از قرار دادن ساقه ها با زاویه تا جای امکان بپرهیزید.

آیا می دانید که کیفیت پیازها در کاشت گیاهان شما به چه میزان تاثیر دارند؟ پیازهای مرغوب رویش گیاهانی سالم و شاداب را تضمین می کنند. از این رو خرید پیازهای مرغوب یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی باغداران بوده است. اگر شما نیز تا به حال تجربه خرید پیاز گل را نداشته اید و از ویژگی ها و مشخصات پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression مرغوب سردر نمی آورید، به نکات زیر توجه کنید. پیاز گل لاله ایرانی برای سبز شدن و ریشه زایی و گلدهی نیاز به طی کردن دوره ی سرمایی دارد، نیاز سرمایی پیاز باید زیر خاک مرطوب و در دمای ۲ تا ۷ درجه سانتی گراد انجام پذیرد.

گل لاله ایرانی در باغچه:

برای از میان بردن کرم‌ های معده، افزایش قوای جنسی از دم کرده گل لاله استفاده می‌کنند. ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد. پیاز ها باید در عمق 4 سانتیمتر الی 20 سانتیمتر کاشته شوند زیرا اندازه درشتی دارند.

  • در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است.
  • در هلند قرن هفدهم، گل لاله جدید چنان خشم و مد بود که یک مشت پیاز حدود دلار ارزش داشت.
  • در تعبیرات شاعرانه لاله از خون می‌دمد و طُرفه اینجاست که لاله بر گورها فراوان می‌روید،[۶۳] چنان‌که از خون فرهاد لاله دمید.
  • گل لاله با این که دارای قسمت های سمی می باشد ولی در طول جنگ جهانی دوم از آن به عنوان غذا استفاده می کردند.
  • این گل بایستی در معرض صحیح و درست نور قرار گیرد و آب و رطوبت کافی بدان برسد.