گل لاله به همراه معرفی انواع گل لاله پوپونیک | jcflower

مجله خبری گل و گیاه لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. نام «گل لاله» از کلمه لال یا همان کلمه لعل از زبان سانسکریت به معنی «قرمز» گرفته شده‌است. واژهٔ لاله امروزه به گل‌های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن‌سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می‌دهد. شک نیست که واژهٔ لاله به لال که به معنی «سرخ» است وابسته‌است و گلی که لاله خوانده شده به مناسبت همین رنگ است. گلدان مناسب ارتفاع گل لاله انتخاب کنید،بهتر است ارتفاع گلدان بیشتراز نصف بلندی ساقه ها باشد تا گل ها به اطراف خم نشوند. توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند.

بذر گل عروس سفید پک ۱۰۰ عددی ( هلندی )

همچنین در گلدان های کوچکتر طول ساقه در حدود 25 سانتیمتر مناسب است. پیاز لاله نیاز به محیط مرطوب دارد به همین دلیل برای خروج آب اضافی در انتهای گلدان حتما منافذی باید وجود داشته باشد که احتمال پوسیدن پیاز در آن بسیار کم باشد. گل لاله گلی زیبا و جذاب و محبوب از خانواده سوسنی ها و یک گزینه ی عالی برای باغچه هاست. یکی از انواع لاله که در ایران مشهور است گل لاله واژگون با زیبایی فوق العاده است. گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد که هر نوع و رنگ آن نماد خاص خود را دارد که به طور کامل شرح داده شده.

http://cctvservices.ir

مناسب ترین زمانی که می توانید در آن به کاشت گل رویایی لاله بپردازید در فصل پاییز میباشد. در اطراف دامنه کوه‌ها در کشور عزیزمان ایران گل‌های لاله با زیبایی پر شکوهی منطقه را عطرآگین کرده‌اند. برخی از رنگ‌های گل لاله بسیار کم یاب هستند از این رو بسیار با ارزش بوده و از قیمت های بسیاری برخوردار می باشند.

  • به عنوان گل های بهاری ، آنها همچنین با تولد دوباره و شروع های جدید مرتبط هستند.
  • به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود.
  • همچنین به دلیل کاهش دما و نور در طی پاییز و زمستان رشد پیازهای جوان این گیاه در زیر خاک به خوبی انجام نخواهد گرفت.
  • عمق کاشت سوخ های کوچک ۱۰ سانتی متر و سوخ های بزرگ ۱۵ سانتی متر است.
لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند. از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید. بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند.

زاموفیلیا ابلق: راهنمای نگهداری و کوددهی

سوخ ها باید در سینی های چوبی در یک یا در لایه نگهداری شوند. پیاز این گیاه قطری به اندازه 12 سانتی متر دارد و از تولیدات کشور هلند در سال ۲۰۲۲ به شمار می آید. این پیاز را تنها با قیمت ۲۵۰۰۰ تومان از دمبرگ خریداری کرده و از کاشت آن در منزل خود لذت ببرید. قبل از اینکه کاشت پیاز لاله را در آب آغاز کنید، باید آن را حدود 12 الی 15 هفته در یک کیسه کاغذی گذاشته و در فریزر بگذارید. برای لاله از خاکی با زه‌کشی مناسب و دارای PH خنثی استفاده کنید. ترکیب کردن کمپوست با خاک، علاوه بر افزایش تخلخل نیاز پیاز لاله به عناصر ضروری را هم تامین می‌کند.