گل لاله به همراه معرفی انواع گل لاله پوپونیک | jcflower

با این حال، یکی از ویژگی های قابل توجهی که در بسیاری از لاله ها مشترک است این است که اکثر آنها گل های کاملاً متقارن دارند. بستر باغ را با استفاده از چنگال یا پنجه باغ آماده کنید تا خاک را به عمق30 تا 38 سانتیمتر شل کنید، سپس در یک لایه 5 تا 10 سانتیمتر کمپوست مخلوط کنید. خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد.

http://cctvservices.ir

دمای مورد نیاز برای جوانه زنی بذرها در حدود ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است. پس از 14 الی 20 روز بذرها جوانه می زنند و رشد می کنند. و نیاز به آبیاری دستی نیست مگر اینکه هوا گرم شده باشد. و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید. تا خشک نشود.پس از سبز شدن پیازهای لاله ابیاری باید به گونه ای باشد که سطح خاک خیلی خشک نشود.

بنجامین ابلق: روش های کوددهی و نگهداری

این روزها دغدغه های فکری و مشغله های فراوان اجازه رسیدن به علایق شخصی را نمی دهد. اما اگر ساده ترین راه را برای اولین قدم خود مجله خبری گل و گیاه کنید، حتما موفق خواهید شد. کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد. اما خرید اینترنتی و آسان بهترین راهکار برای این افراد به حساب می آید که قدمی در مسیر آرزوهای خود بردارند.

تکثیر گل لاله

هم چنین می توانید از گیاهانی که ساقه گلشان از ارتفاع کمتری برخوردار است استفاده کنید . همچنین در صورتی که لایه کاغذ مانند روی پیاز وجود ندارد آنرا نخرید. ممکن است در هر زمان از سال بتوانید پیاز لاله را تهیه کنید اما تا پاییز برای کاشت آنها صبر کنید. اگر زودتر آنان را بکارید برگها بیرون خواهد آمد اما نیاز سرمایی گیاه برای گلدهی هنوز برطرف نشده است بنابراین شاخه گلی تولید نخواهد شد.

  • این والدین همان چیزی است که به آنها شکوفه های بزرگ، شکیل و شکوفائی نسبتاً زودهنگام می دهد.
  • یکی از انواع لاله که در ايران معروف و مشهور است لاله واژگون با زیبایی چشم نواز می باشد.
  • برای پرورش گل لاله بهتر است از خاکی سبک استفاده شود.
  • بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند.
  • گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است.
  • گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است.

گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است. گل لاله از زمانی پیاز آن کاشته می شود به 5 تا 8 سال جهت رشد و گل دهی احتیاج دارد و برداشت گل ها به طور معمول از اواخر فصل تابستان و زمان رشد و بزرگ شدن کافی گل ها شروع می شود. بعد از اینکه گل از بین رفت باید پیاز آن را از خاک درآورده و ساقه ی آن را برید.