گل لاله به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس | jcflower

با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد.

سایر خدمات گل ناز

مجله خبری گل و گیاه در مناطق سردسیری گلی است دائمی ولی در مناطق گرمسیری سوخ ها تیمار شده با سرما کشت می‌شوند، و پس از آن گل‌ دهی می کنند. اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت.

  • لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند.
  • گل لاله از طریق بذر و سوخ قابل تکثیر و افزایش می باشد.
  • یک سوم گلدان را از خاک پر کنید سپس پیاز گل لاله هلندی را به طوری که نوک آن به سمت بالا باشد درون گلدان قرار دهید و بقیه خاک را درون گلدان بریزید.
  • برای کاشت این گل زیبا در باغچه یک قسمت مناسب از باغچه را بکنید و پیازهای گل لاله را در عمق ۱۰ سانتی متری قرار دهید.
  • آبیاری گل لاله در گلدان باید به طور منظم و به طور متوسط انجام شود.
امیدواریم که مطالب مورد استفاده و توجه شما عزیزان و دوستداران هنر گل آرایی و گل و گیاه قرار گرفته باشد. و چنانچه ایده و مطلبی در این مورد در ذهن داشتید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید. روش پيش رس کردن گل لاله به این صورت است که سوخ گل لاله را باید در فصل پائیز در گلدان بکارید و در هوای سرد و در دمای حدودا 9 درجه و تاریک بگذارید تا ریشه دهی داشته باشد.

جلوگیری از بروز اشکالات در گیاهان خانگی

بسیاری از افراد در روز عشق برای یک دیگر گل لاله پیشکش می کنند و آن را سمبل عشق و وفاداری می دانند. در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. تا اینکه گل لاله در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید. هلندی ها به دلیل زیبایی شیفته این گل شدند و شروع به کاشت و پرورش این گل نمودند. گل لاله دارای تاریخی طولانی است، گل لاله در کشور ایران و ترکیه به صورت وحشی در کوهپایه‌ها وجود داشته است.

بعد از مرگ لاله ها چه باید کرد؟

اکنون تمامی محصولات باغبانی در سطح خانگی و گلخانه ای دراین فروشگاه عرضه می شود. ولی در ظاهر از لحاظ گلکاری یکساله است چون سوخ اصلی ( سوخ مادری) آن فقط یک سال زراعی دوام دارد.، اما هر ساله با سوخ جدیدی جایگزین می شود و به ظاهر هیچ چیز تغییر نکرده است. ولی در نواحی گرمسیری سوخ های تیمار شده با سرما کشت می شود و پس از گلدهی از بین می رود. زادگاه اصلی آن آسیای مرکزی، سیبری، مغولستان چین است.

http://cctvservices.ir