گل لاله، معرفی+ نگهداری+ نماد+ عکس کافه گلدون | jcflower

مجله خبری گل و گیاه پیازهای جوان را از خاک درآورد و آنان را برای انبار کردن در طی زمستان آماده کرد. لاله ها یکی از گل هایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند، اما قطعاً همه آنها یکسان نیستند! 75 گونه مختلف و بیش از 3000 گونه در حال حاضر شناخته شده وجود دارد. واریته های جدید نیز به طور مرتب کشت می شوند، بنابراین این تعداد فقط افزایش می یابد. در زمان های اولیه، فقط در باغ ملکه الیزابت یافت می شد. فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند.

نماد گل لاله

برای جلوگیری از موش ها و خال ها – اگر مشکلی داشته اند – هالیو یا هر برگ خاردار دیگری را در سوراخ های کاشت قرار دهید. برخی از باغبان ها از بستر بچه گربه یا شن خرد شده استفاده می کنند. اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون. طبیعت هرگز در نظر نگرفته است که پیازها در بالای زمین بچرخند، بنابراین کاشت پیازها را پس از خرید به تاخیر نیندازید.

  • امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید.
  • گل لاله را در محلی بکارید که نور کافی دریافت کند و از نور مستقیم آسیب نبیند.
  • در شمال غرب ایران در قسمت آذربایجان غربی به طور فروانی می توان این گل را مشاهده کرد.
  • این به لاله های شما کمک می کند تا حداکثر قد و اندازه گل خود را بدست آورند.
  • اگر به دنبال روش تکثیر گل لاله هستید و یا راه های نگهداری از آن را بلد نیستید در این مقاله به این موضوعات اشاره کرده‌ایم.
  • پیاز گل لاله در پاییز قبل از یخ زدن زمین کاشته می شود.
ارتفاع آن تا 30 سانتی‌متر و ارتفاع گونه‌های خودرو آن کمتر از 20 سانتی‌متر است. در ادب فارسی لاله در اغلب موارد مظهر رنج و گداز عشق است. گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است. به جهت سرخی و لطافت، گاهی صورت معشوق به آن تشبیه شده‌است. در تعبیرات شاعرانه لاله از خون می‌دمد و طُرفه اینجاست که لاله بر گورها فراوان می‌روید،[۶۳] چنان‌که از خون فرهاد لاله دمید. تمامی حقوق محتوای گلبرگ پامچال متعلق به خودش می باشد.

خاک :

ویژگی مهمی که این گل را خاص کرده است این است که در انتهای ساقه این گیاه در برخی از گونه ها یک گل و در برخی دیگر چندین گل شکل می گیرد. از ویژگی دیگر این گل ارتفاع آن است که با توجه به نوع گونه آن 10 سانتیمتر تا 71 سانتیمتر متفاوت است. برای داشتن گل های باکیفیت عالی باید سوخ ها به مدت زمان 6 تا 8 هفته برای تشکيل و شروع گل دهی در دمای 7 تا 9 درجه سانتی‌گراد باشد. توجه داشته باشید که انواع گل لاله به نوسانات دمایی حساسیت دارد و باعث مرگ و سقط گل می شود. گل لاله گیاهی دارای پیاز است و هم در گلدان و هم در منزل قابل نگهداری است.

http://cctvservices.ir

اگر پیاز برای سال آینده دوباره استفاده شود باید در فصل بهار هنگام رويش از کودهایی که موجود است جهت تغذیه و غنی سازی گیاه استفاده شود. کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود. از کود دامی پرهیز کنید ولی اگر هم استفاده کردید باید به طور کامل پوسیده باشد. در زمان کاشت، بهتر است سوخ ها گندزدایی شوند و همچنین در اوایل کشت نباید گیاه کم آبی ببیند.

گل آئونیوم، همه چیز درباره تکثیر، کوددهی و نگهداری آئونیوم