پیاز گل لاله فروشگاه گل ناز | jcflower

در صورت قرار گیری گلدان در سایه و نرسیدن نور کافی و از طرفی خاک فقیر باعث کاهش گلدهی یا توقف گلدهی گیاه می شود. تکثیر این گل هم می تواند از طریق بذر و هم ازطریق کاشت پیاز انجام شود. این گونه بومی ازبکستان بوده و گل‌های لاله امپراطور اغلبسفید، نارنجی و قرمز رنگ است. مانند خیلی از گل‌های قرمز، لاله قرمز هم نماد عشق و شور و اشتیاق است. اگر پیاز‌های لاله را برای سال آینده دوباره استفاده کنید، لازم است در زمان رویش در بهار با استفاده از کودهای عمومی موجود در بازار تغذیه گیاه صورت گیرد.

لاله در باغچه یا گلدان

همچنین به دلیل کاهش دما و مجله خبری گل و گیاه در طی پاییز و زمستان رشد پیازهای جوان این گیاه در زیر خاک به خوبی انجام نخواهد گرفت. پیازهای خود را تا زمان کاشت و یا به منظور نگهداری در انبار در کیسه کاغذی نگهداری کنید. کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. اگر داخل گلدان کاشته اید تا قبل از جوانه زنی نیاز به نور نیست. ولی بعد از برگ زنی پیازها باید گلدان را به محل نورگیر منتقل نمود.

  • با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود.
  • بعد از خرید گل ها و در فاصله ی رسیدن به خانه، آن ها را در دستمال یا روزنامه ی مرطوب بپیچید چون گل ها نباید در مدت طولانی بدون آب بمانند.
  • ممکن است در هر زمان از سال بتوانید پیاز لاله را تهیه کنید اما تا پاییز برای کاشت آنها صبر کنید.
  • و در صورت مرطوب بودن بیش از حد خاک یا بسته بودن سوراخ زهکش خاک انتهای گلدان باتلاقی شده و گیاه را در معرض پوسیدگی های پیاز قرار می دهد.
  • لاله با دمگل کوتاه و دارای گل های درشت و با دوام که برای کاشت گلدانی مناسب است.
در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر بکارید. در آب و هوای گرم تر، پیازها را در ماه آذر (یا حتی بعد از آن) بکارید. روی هر ساقه یک گل لاله رشد می کند که در هر بوته دو تا شش برگ پهن وجود دارد. آماریلیس افزودنی زیبایی به خانه تان است، اما اگر شروع به خم شدن یا افتادگی کند می تواند باعث دردسر شود.

معرفی گل حنا، گیاهی در مزرعه

تابستان های بارانی، سیستم های آبیاری و خاک مرطوب مرگ لاله هاست. هرگز عمداً به بستر پیاز آب ندهید مگر در شرایط خشکسالی. خاک مرطوب منجر به قارچ و بیماری می شود و می تواند پیازها را پوسیده کند. برای تقویت زهکشی سریع پوست درخت کاج، شن یا هر ماده زبر دیگری را به خاک اضافه کنید. اگر قصد دارید گل لاله های چند ساله پرورش دهید، هنگام کاشت آنها در پاییز با کود متعادل به آنها تغذیه کنید.

پیشگیری و درمان پوسیگی ریشه تایمکس

بعد از از بین رفتن گل و برگ، پیازها را به آرامی و با دقت از خاک در آورید و در جعبه چوبی و در جای خشک، خنک و تاریک نگه داری کنید تا پاییز سال بعد دوباره آن را بکارید. حال بایستی گلدان مورد نظرتان که پیاز در آن کاشته شده است را خوب آبیاری کنید. اگر می خواهید این گل را در داخل گلدان بکارید بایستی اندازه گلدان مورد نظرتان بزرگتر از 10 سانتی متر باشد.

http://cctvservices.ir