نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | jcflower

لاله سفید نماد صلح و آرامش و در بعضی منابع گل لاله سفید را برای نشانه بخشش می‌دانند. این گل زیبا بیش تر از 300 گونه متفاوت دارد که رنگ و شکل گل‌ها در گونه‌های مختلف متفاوت است. گل لاله نگهداری بسیار راحتی دارد و به همین دلیل از گیاهان محبوب برای تزئیین منازل است. این گل امروزه در هلند بسیار محبوب است و هلند را بزرگ‌ترین تولید کننده گل لاله می‌دانند. محل کاشت در باغچه یا محل قرار گرفتن گلدانها باید کاملا نورگیر باشد.

http://cctvservices.irگل لاله از جمله گل‌هایی است که دارای تنوع رنگ و شکل می باشد. از این گل در سرتاسر جهان بیش از 160 گونه یافت شده است. برگ های این گل بسیار زیبا از یک پوشش مومی شکل تشکیل یافته است که به صورت مارپیچی بر روی ساقه ها قرار گرفته اند. گل لاله با این که دارای قسمت های سمی می باشد ولی در طول جنگ جهانی دوم از آن به عنوان غذا استفاده می کردند. همچنین بعضی از نمونه های این گیاه را می توانید به صورت گلدانی پرورش داد. گل لاله برای اینکه گل دهی خوبی داشته باشد به نور آفتاب و نور زیادی نیاز دارد.

گل لاله پس از این که نابود می شود پیاز آن را از دل خاک بیرون می کشند و ساقه آن نیز بریده می شود. جالب است بدانید پیازی که پس از، از بین رفتن گل لاله از خاک بیرون می آورند را خشک می کنند و سال بعد دوباره کاشت انجام می دهند. از پیازهایی که به هنگام کاشت گل هلندی استفاده می کنند به مدت دو سال فقط کاربرد دارند. اگر به دنبال پیازی هستید که هر سال بتوانید از آن استفاده کنید از پیاز لاله ایرانی استفاده نمایید.

  • نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود.
  • در این زمان جوانه های تازه روییده که رنگ سفیدی دارند را مشاهده خواهید کرد.
  • در کشور ایران و افغانستان لاله سمبل شهیدان است و مردم برای آن ارزش زیادی قائل هستند.
گل های مخصوص مناطق گرمسیری گیاهانی هستند که به گرما، بی آبی و خشکی هوا مقاوم می باشند. گل ها و گیاهان طبیعت را به خانه ها، ارزانی می دارند و به همین خاطر بهتر است تا جایی که می… برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید. همان طور که در مباحثی که قبلا برایتان ذکر شد گفتیم لاله در زمان های قدیم در ایران با نام گلی که گلبرگ های آن سرخ بوده و وسط آن نیز سیاه باشد معروف و مشهور بوده است. همانند هر گیاه و گل طبیعی گل‌ های لاله نیز یک سری نیازمندی‌ ها دارند که بایستی بدان توجه کرد.

سانسوریا مهتابی: فنون نگهداری، تکثیر و کوددهی

مجله خبری گل و گیاه بذر این گیاه بعد از آخرین یخبندان زمستان و در اوایل فصل بهار انجام می شود. بدین منظور بعد از تهیه بستر مناسب کشت ، بذر گل لاله عباسی برای تسریع در رشد به مدت 24 ساعت در آب قرار می گیرد. سپس بذرها را روی سطح بستر ریخته می شود و حدود 1 سانتیمتر خاک یا کود مناسب روی آن ها پخش و سپس با آب پاش اقدام به آبیاری می گردد.

جعبه گل شماره 191