نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | jcflower

بستر کشت می تواند ترکیبی از خاک باغچه و پیت ماس و کمی ورمی کمپوست باشد. برای تغذیه لاله از کودهای نیتروژن بالا استفاده نکنید، گیاهان پیاز دار به نیتروژن بالا حساس هستند. برای نگهداری این گیاه در منزل حتما گلدان را پشت پنجره ی جنوبی قرار بدید. از نظر سمیت برای کودکان و حیوانات خانگی جز گیاهان سمی دسته بندی می‌شود. در گونه‌های نادری از این گل، گل‌ها به شکل چندتایی دیده می‌شود.

  • از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید.
  • در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده.
  • این مدت زمان زیادی را به پیازها می دهد تا مواد مغذی را از برگ های پوسیده جذب کنند و پیازها را برای شکوفا شدن سال آینده آماده می کند.
  • یکی از عوامل مهمی که باید بدان توجه کنید خاک مناسب برای کاشت پیازهای گل لاله است.
  • با کاشت واریته‌هایی با زمان‌های مختلف شکوفه، می‌توانید گل‌های لاله را از اوایل تا اواخر بهار داشته باشید.
  • در سالهای اول، لاله‌های جوان فقط برگ تولید خواهند کرد.
هنگامی که این مجله خبری گل و گیاه با ارزش به هلند رسید، توجه بسیاری از مردم را به خودش جلب کرد تا جایی که پدیده ای به نام جنون لاله در هلند به وجود آمد. لاله در هلند به وفور کشت و اصلاح نژاد شد و لاله هلندی نام گرفت. با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم عرضه مواد غذایی به هلند مسدود شد، پیاز گل لاله به جلوگیری از گرسنگی و قحطی گسترده کمک کرد.

محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. گل لاله با گل‌هایی از خانواده نرگس رابطه خوبی ندارد پس گل‌های نرگس را با گل لاله یکجا قرار ندهید تا گل های لاله شما پژمرده نشود. هر قدر که شرایط خاک نامناسب تر و مواد غذایی کمتری داشته باشد پیازهای شکل گرفته ریزتر خواهند بود. شود اما با امدن زمستان و کاهش دما از بین خواهد رفت البته خود پیاز از بین نمی رود . نور اندک محیط نیز از دیگر دلایل عدم گلدهی این گیاه است.

عکس گل رز برای پروفایل تلگرام و اینستاگرام

پیاز را از گلدان خارج کنید و به کمک یک بیلچه باغبانی، خاک های چسبیده به پیاز را به خوبی پاک کنید. سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید. فقط هنگام کاشت و بعد از آن در فصل بهار به لاله کود بدهید. کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند.

http://cctvservices.ir

پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۴۲–۳۸. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۱۲. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۸. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۳۸.

قیمت پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression