معرفی انواع گل رز با عکس و تفاوت آنها | jcflower

مجله خبری گل و گیاه رز این قابلیت را دارد که با هرس به موقع و به اندازه، شکل و فرم بگیرد و بنا به سلیقه باغبان گل بدهد. هر ساله باید پاجوش هایی که از زیر بوته ها سر می زنند را حذف کنید. گل سرخ بدون شک در فرهنگ مشرق زمین به خصوص ایران ریشه هایی دیرینه دارد و گفته می شود که پس از جنگ های صلیبی به اروپا راه پیدا کرده است. با وجود داشتن خارهای اشک آورش، در دل همه مردم دنیا جایگاه ویژه ای باز کرده است.

با پیشرفت بیماری، برگ‌های گیاه پیچ می‌خوررند و بعد خشک می‌شوند و می‌ریزند. گل رز برای رشد و پرورش به آبیاری منظم و رطوبت کافی نیازمند است. اگر گل رز را در باغچه نگهداری می‌کنید بهتر است باغچه را هنگام صبح آبیاری کامل کنید. در صورت نگهداری در گلدان هم خاک را کاملا سیراب کنید. میزان رطوبت مورد نیاز گل رز حدود 60 درصد است که اگر بیشتر شود باعث بیماری‌های قارچی و … می‌شود. چاقوی تیز یا قیچی های مخصوص هرس گیاهان بهترین ابزار برای برش ساقه گل رز است.

  • مطمئن شوید که نهال می تواند از نور آفتاب بهره ببرد.
  • بعد از قوی شدن گل رز می توانید طبق مشورت با استفاده از یک کود ضعیف کود دهی را انجام دهید.
  • امروزه تنوع انواع مختلف این گل زیبا و پرطرفدار، از دو رگه گیری و پیوند گونه های قدیمی به وجود آمده است.
  • طبق یک قاعده کلی هر ساقه‌ای که از مداد نازک‌تر است، ساقه‌ای ضعیف محسوب می‌شود و باید آن را هرس کنید.
به صورت سالیانه هرس کردن شاخه و برگ های اضافی گیاه یک عمل ضروری و مفید برای رشد و مراقبت از گل های رز است. هرس کردن افزون بر ایجاد فرم و ظاهر مناسب به حذف شاخه‌های بیمار، بدشکل و آفت زده می انجامد و از طرف دیگر هم باعث رشد بیشتر و افزایش تعداد شاخه های جوان و جدید می شود. و همچنین به ورود بهتر نور و هوا به لا به لای بوته کمک می کند. بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است. رز و انواع رنگ های از مهم ترین و محبوب ترین گل هایی است که در تمام مناسبت ها استفاده شده و در باغچه، گلدان و انواع فضای سبز هم کاشته می شود. چند گل رز سفید بخرید رنگ بهترین رنگ را روی رزهای سفید نشان می دهد.

http://cctvservices.ir

در باغ های بزرگ تجاری گل رز، اغلب از سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می شود. با این سیستم ها، کشاورز می تواند رطوبت دقیق خاک را هر روز کنترل کند. همچنین با این سیستم کوددهی کارآمدتر میشود یعنی تزریق کود را از طریق سیستم آبیاری متناسب با آن انجام دهد.

ارقام درختچه گل رز از نظر شکل گل:

ساقه شکافته شده گل رز را با دقت از هم جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که ساقه تا جایی که می تواند در رنگ غوطه ور باشد. شما به ½ فنجان (120 میلی لیتر) آب گرم نیاز دارید. تعداد فنجان هایی که استفاده می کنید بستگی به این دارد که ساقه گل رز خود را به چند قسمت ببرید.

کاشت گل رز با سیب زمینی