لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jcflower

دمای ایده آل برای رشد لاله دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است. ترکیبی از پیت ماس، ماسه، کوکوپیت و پرلیت برای گل لاله مناسب است. انواع لاله به نور خوب و کامل نیاز دارند و در صورتیکه نور خوب دریافت نکنند گلدهی متوقف یا کمتر می شود. گل‌های لاله آتشی قرمز رنگ است و پرچم‌های گل کاملا مشخص است. این گونه بومی آسیا است و گل‌های آن سفید رنگ و ستاره‌ای شکل است. لاله زرد را نماد شادی و تفکر مثبت می‌دانند و می‌تواند یک هدیه مناسب برای افراد مثبت اندیش و خوش بین باشد.

مجله خبری گل و گیاه لاله عباسی در آفتاب کامل ( 6 ساعت نور در روز) رشد مناسبی دارد. لاله‌ها بطورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند. اگر در قرن شانزدهم به کسی گل لاله می دادی، به او ثروتی می دادی. در آن زمان گل فوق العاده محبوب بود و تجارت سوداگرانه پیاز لاله توسعه یافت.

  • سپس پیازهای کوچک به پیاز اصلی را با دقت جدا کنید، باید آنها را محکم بشکنید.
  • بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت می باشد.
  • گروه ۸ ویریدی‌فلورا، وجود رگه‌ای از رنگ سبز در قسمت میانی گلبرگ‌های رنگی ویژگی این گروه است.
  • این غده ها را می توان در فصل بهار تقسیم کرد و در گلدان های مجزا یا باغچه با خاک مناسب کاشت.
  • شما عزیزان بایستی در مواجهه با ریشه این گل با آگاهی و توجه بسیار رفتار نمایید چرا که سمی است.

گیاه به آفتاب و نور مستقیم روزانه حداقل 6-4 ساعت نیاز دارد. در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم. به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود.

http://cctvservices.ir

در ادامه برای رشد جوانه سرما و دما را تا 5 درجه کاهش دهید. پس از رشد جوانه دما را افزایش دهید تا به 17 تا 20 درجه برسد و آرام آرام نور را هم افزایش دهید. بستر مناسب برای رشد ایده آل و مناسب گل لاله عباسیخاک حاصلخیز، خنثی تا کمی اسیدی، خاک غنی از مواد آلی و زهکشی شده با بافت لومی می باشد.

پیاز گل لاله

اگر قصد دارید تا چند پیاز در یک گلدان باشند انگاه آنها را در یک گلدانی با سایز بزرگتر قرار دهید. در عملیات کاشت در مرحله اول بایستی یک سوم گلدان را با خاک مناسب پر کنید و نوک پیاز گل لاله را به سمت بالا بگیرید. پس از این که پیاز گل لاله را در خاک گذاشتید روی آن خاک بریزید ولی توجه کنید که یک مقدار از پیاز مشخص باشد و خاک تمام سطح پیاز را نپوشاند. یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد.

گل های مخصوص مناطق گرمسیری