گیاهان آپارتمانی گلدار: معرفی 26 گیاه آپارتمانی گل دار

گیاه میگو گیاهی سخاوتمند است و اکثرا در تمامی فصول به گل مینشیند. گلهای منحصر به فرد این گیاه همیشه سبز، آن را به گزینهای جذاب و خارقالعاده برای سقف آویز آشپزخانههای نورانی تبدیل کرده است. غیر ممکن است بعد از عبور از میان این همه گیاه آپارتمانی گلدار زیبا، دلتان برای داشتنی یکی از این گیاهان خانگی گلدار غنج نرود. در میان انبوه گیاهان آپارتمانی گلدار، بنفشه آفریقایی (African Violet) یکی از بهترینها است. فکر میکنم ما خودمان هم از گیاهان آپارتمانی توقع این همه سخاوت را نداریم. ، که یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار است، سالی یکبار، با گلهای سفید و ظریفش، همانند گل آنتوریوم، شما را ذوق زده میکند. بگونیا بال فرشته علاوه بر داشتن شاخ و برگهای بزرگ و جذاب، با گلهای دستهای صورتی، قرمز یا سفید شما را مدهوش خود خواهد کرد. این گیاه با وجود شکوفهها و شاخ و برگهای براق خود زیبایی دو چندان دارد.

البته بنت قنسول مدلهای مختلفی به رنگ صورتی و حتی سفید هم دارد، که هر کدام از نظر زیبایی چیزی کم ندارند. به همین دلیل نام دیگر این گیاه Guppy Plant (ماهی گوپی) است. اگر این گیاه را داخل منزل نگه میدارید، اگر میخواهید تمام خانه را پر نکند باید هر از چند گاهی هرس شود. این گیاه از سرما متنفر است بنابراین آن را از مقابل کولر یا دربهای خروجی در فصل سرما دور نگه دارید. فقط دقت داشته باشید که گیاه بگونیا باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد. فقط فراموش نکنید که گیاه آبوتیولن عاشق نور، گرما و آبدهی منظم است. جالب است بدانید که فصل گلدهی گیاه کلیویا دقیقا مصادف با عید نوروز است. گیاه بروملیاد (Bromeliad) با شاخ و برگهای محکم و براق، جزو خانوادهی آناناس است. گلهای بروملیاد با گلبرگهای رنگی رنگی از وسط شاخه و برگهای سبز این گیاه رشد سر بیرون میآورد. شکوفههای گیاه نماتانتوس بر سر ساقهی بلند گیاه، همانند یک ماهی قرمزی که از سر چوب ماهیگیری آویزان است، میروید. دقیقا نمیدانیم که دلیل نامگذاری Brazilian Firework بر روی مجله خبری jcflower این گیاه چیست؟ قسمت دوم نام این گیاه، شاید بخاطر رنگ قرمز آتشی گلهای این گیاه باشد و دلیل دیگر که خیلی به نام گذاری این گیاه مربوط است، این است که وقتی گلها پژمرده میشوند از خودشان دانههای سیاهی به جا میگذارند که با کاشت آنها میتوان گیاه جدیدی پرورش داد.

برای خرید گیاهان آپارتمانی گلدار مورد علاقهتان به گل فروشی آنلاین گل باما سری مجله خبری jcflower بزنید. وبلاگ گل باما سعی دارد به تمامی سوالات شما در مورد گیاهان خانگی پاسخ دهد تا بتوانید خانهی خود را زیباتر و باطراوت تر از دیروز ببینید. جالب است بدانید که گیاه اسپاتی فیلوم جزو گیاهانی است که در تصفیه هوای خانه بسیار نقش مهمی دارد و در ضمن نماد پاکی و معصومیت نیز است. گلهای دستهای بزرگ روئیده شده از این گیاه بسیار فضای خانه را جذاب و دیدنی میکنند. باغبانان میتوانند با هرس کردن این گیاه را به درختچهای دو متری تبدیل کرده و آن را در کنار درب تراس بگذارید و یا بصورت بوتهای از سقف، آویزان کنید. این گیاه با شکوفههای دستهای رنگارنگ که در بالای شاخ و برگهای براق خودنمایی میکنند، تبدیل به یک گیاه رؤیایی کم نظیر میسازد. گیاهان آپارتمانی فقط با همین شاخ و برگهای زیبا و سبز طبیعتی منحصر به فردی که دارند به اندازهی کافی عزیز و دلبر هستند چه برسد به اینکه برای ما شکوفه بزنند و گل بدهند، دیگر محشر میشود، دیگر خیلی منت بر سر ما میگذراند. این گیاه در پاییز به اوج شکوفهدهی خود میرسد اما بطور پراکنده در تمامی فصول سال به گل مینشیند.

مخصوصا در فصل زمستان که هیترها روشن هستند، حواستان باشد که این گیاه را در فضایی که هوای خنک و متعادلتری دارد قرار دهید. شمعدانیها مخصوصا از نوع Regal یا Martha Washington دارای بزرگترین و بینظیرترین شکوفهها هستند. این گیاه علاوه بر داشتن شکوفههای غیر عادی، دارای برگهای زیبا با نقوش نقرهای است. البته برگهای این گیاه با ردههای نقرهای، حتی بدون گل، بسیار زیبا و جذاب است. صبر و تلاش شما برای نگهداری از این گیاه آپارتمان گلدار لاکچری بسیار ارزشمند است. یکی از ویژگیهای مهم گیاه بگونیا نگهداری آسان و سازگاری بالای آن با محیط خانه است. ارکیدهها بخاطر سازگاری کمی که دارند به سختی شکوفه میدهند. شکوفههای گیاه بگونیای هلندی با برگهای مخملی و زیبا دست کمی از سایر گونههای این گیاه ندارد، آنها به رنگ قرمز، سفید و صورتی نمایان میشوند. در زمانی که گلها کم کم از بین رفتن، شما نیز آبدهی را به حداقل برسانید و اجازه دهید تا گل کمی استراحت کرده و به حالت خواب رود، و هنگامیکه مجددا شروع به شکوفه زدن کرد آبدهی را از سر گیرید. قلمهها حتی در آب نیز بسرعت ریشه میدوانند و باید بعد از ریشه دهی در خاک مرطوب کاشته شوند.