گل بابونه(بسته 100گرمی)

بنابه ذائقهتان میتوانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. حالا که اطلاعات بیشتری درباره فواید روغن بابونه دارید، چگونه میتوانید با خیال راحت از آن درخانه استفاده کنید؟ بابونه آرامش بخش سیستم گوارش است که برای معالجه مشکلات گوارشی مانند علائم ریفلاکس اسید، گاز، اسهال، سوء هاضمه، بیماری حرکتی، بی اشتهایی، استفراغ و حالت تهوع استفاده می شود. ناراحتیهای گوارشی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع یا گاز معده. مصرف بیش از حد دمنوش بابــونه ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال شود. از خواص دیگر بابــونه میتوان به تسکین درد قاعدگی، پاکسازی پوست، بهبود دردهای میگرنی، جلوگیری از پیشرفت دیابت، برطرف کننده مشکلات معده و تقویت کننده سیستم گوارش و … با اینکه روغن های به دست آمده از هر دو نوع، در برخی از خواص دارویی مشابه هستند، اما هر کدام ترکیبات متفاوتی دارند و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند که قابل توجه است. ضد التهاب پوستی که همانند کورتونها عمل میکند ولی عوارض آنها را ندارد – رفع و درمان اگزما – کمک درمان جوش غرور و آکنه – ضد ورم و قرمزی پوست – برطرف کننده زخمهای جلدی – ترمیم سوختگی – تقویت کننده پوست – تنگ کننده منافذ پوست – ضد عفونی کننده پوست – کنترل عفونتهای پوستی.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری jcflower لطفا به بازدید از وب سایت ما.

افرادی که پوست حساسی دارند.باید از تماس گل و عصاره بابونه با پوستشان جلوگیری کنند. در حالی که روغن بابــونه رومی خاصیت آرام بخشی بیشتری دارد و محرک بهتری برای قاعدگی می باشد، اما روغن بابونه آلمانی به علت وجود ترکیباتی به نام آزولن، یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است. این گیاه یک ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که بصورت خودرو در مزارع و کنار جاده ها می روید. همچنین در صورتی که فرد مزاج گرمی داشته باشد، به دلیل گرم بودن طبع بابــونه، مصرف این گیاه میتواند سبب ایجاد حساسیت در وی شود. روغن بابونه از گل های گیاه بابونه به دست میآید که در بین گیاهان گلدار بسیار محبوب است. همچنین برای رفع بیخوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید. در پژوهش های انجام شده ، معلوم گردید که نوشیدن دمنوش بابونــه قبل از خواب به کیفیت خواب فرد کمک فراوانی می کند و بنا بر نظر اریک ژو با اعتقاد به اینکه نوشیدن یک فنجان دمنوش بابـونه خوابآور است میتوان این اثربخشی را ملاحظه کرد. برخی تحقیقات اثبات کرده اند که ممکن است به اندازه کرم هیدروکورتیزون برای اگزما مؤثر باشد.

هنگام استفاده از روغن این گیاه در دستگاه بخور خود از دستور العملهای دستگاه پیروی کنید. بابونه خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد و برای معالجه زخم ها، جراحت ها، نقرس، اگزما، کبودی، سوزش پوستی ، زخم های لثه و سوختگی استفاده می شود. برای استفاده از روغن بابونه در روغن ماساژ، ابتدا باید آن را در روغن مناسب رقیق کرد مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا. 9. بابونه ضدنفخ است. همچنین بابــونه قاعـده آور طبیعی است. روغن بابــونه رومی ترکیبی از آلفا پینن، بتا پینن، کامفن، کاریوفیلن، سابینن، میرسن، گاما ترپینن، پینوکارون، فارسنول، سینئول، پروپیل آنجلات و بوتل آنجلات است. 5. بابونه مقوی مغز است. 2. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بابونه یک روش درمانی گیاهی بسیار خوب است که خواص آن امروزه در سطح جهان شناخته شده است و برای درمان بیماری های مختلف کاربرد فراوان دارد. 21. حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی نیز مانند هرچیز دیگر مقدار و اندازه معین دارد.

استنشاق روغن بابــونه ممکن است در مواردی مثل کاهش اضطراب و تقویت خواب موثر باشد. بابــونـه ممکن است به سوزش پوست و بهبود زخم کمک کند. 31. استفاده از بخور دم کرده بابــونه بر روی صورت، باعث شادابی و تجدید حیات سلولهای بشره پوست میشود. آیا خوردن بابـونـه باعث چاقی میشود؟ یک حـوله یا پارچه را درون آب گرم خیس کنـید و ۱ تا ۲ قـطره روغن رقیق شده بابـونـه به آن اضافه کنید. و در برخی کتب آمده، گرم و خشک آن نزدیک به اعتدال است و بعضی معتقدند درجه گرمی آن اول و درجه خشکی آن دوم است. ساقه آن دارای انشعاباتی است و برگه ای آن بریدگی های باریک و دراز با ظاهر برگچه مانند دارد. آنتی اکسیدان های موجود در گل بابونه در مقابله با سرطان های پروستات، پوست، تخمدان و پستان نقش دارند. 4. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت میکند. آن را در یک بطری اسپری شیشهای بریزید و قبل از استفاده خوب تکان دهید. چند روش برای استفاده از آن وجود دارد از جمله بخور یا کاربرد موضعی. سالها از آن برای انواع بیماری ها و شرایط مختلف استفاده میشده است. استفاده از این گیاه در متون پزشکی مربوط به مصر باستان، یونان و روم شرح داده مجله خبری jcflower شده است.