کاشت پیاز گل نرگس

بعد از از بین رفتن گیاه آن را از پایین ترین بخش ببرید. پیازهای کاشته شده را به مدت 12 ساعت قبل از کاشت در آب گرم خیس کنید. در این مقاله شما را با نحوه کاشت پیاز گل نرگس و نگهداری از آن آشنا خواهیم کرد. پیاز را در عمقی 1/5 تا 5 برابر اندازه خودش بکارید. آیا می توانید در هر زمانی از سال پیاز بکارید؟ برای بهاره سازی گل ها، باید پیاز ها را در فصل پاییز بکارید تا در بهار به گل بنشیند. بهترین زمان برای کاشت پیاز گل نرگس پاییز است. اکثر گونه های گل نرگس دارای عطر زیادی می باشند. این گل زیبا در باغچه ها و در مجاورت با گل های وحشی، حاشیه دیوارها و در جنگل ها در مجاورت درخت ها به خوبی رشد می کند. تا باز شدن گل ها 2 هفته یکبار کود تقویتی همراه با آب بدهید. در صورت عدم رشد کافی گل از کودی با درصد نیتروژن کم و پتاسیم بالا استفاده کنید.

نوع دوم که دو دماغه دارند. پیازهای گل نرگس برای گل دادن نیاز به عوامل انگیزشی زمستانه دارند. بعد از شکوفه دادن گلها در بهار احتمال از بین رفتن بخش بالایی بعضی از ساقه ها وجود دارد. کاشت پیاز گل نرگس و نگهداری از آن به مهارت و حوصله نیاز دارد. گل نرگس برای رشد مطلوب خود به نور کامل و کافی بخصوص در آغاز بهار نیاز دارد. کاشتن تعداد انبوهی از گیاه نرگس در کنار هم یا در کنار سایر گیاهان مشکلی برای گل های نرگس به وجود نیاورده بلکه باعث بهبود فرآیند رشد آنها می شود. در هنگام شکوفایی گل نرگس را سخاوتمندانه آبیاری کنید، اما در هنگام خوابیدن گیاهان خاک را نسبتاً خشک نگه دارید. نرگس جزء گیاهان پیازی بوده و به عنوان گلی باغچه ای شناخته می شود. نرگس یکی از گل های زیبا و خوش بوی موجود در طبیعت است. ارتفاع این گیاه بسته به نوع گونه آن 30 الی 60 سانتی متر است. موقع گلدهی گیاه را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

برای بهاره سازی باید کاشت پیازه ها در پاییز انجام گیرد و نگهداری از آنها در دمای 6 الی 8 درجه سانتی گراد برای 8 الی 10 هفته در شرایط تاریکی در دستور کار قرار گرفته و به صورت متناوب تحت شرایط نور و تاریکی قرار داده شوند. قبل از کشت پیازها به مدت 8-10 هفته در دمای 6-8 درجه سانتی گراد در شرایط نور و تاریکی نگهداری شود. نرگس های عالی که هر ساله برمی گردند، پس از کاشت، دیگر کاری برای انجام کار باقی نمی ماند: این پیازها می توانند در همان جایی که هستند بمانند و سال به سال گل تولید کنند. اگر خاک یا باغچه تان رسی است کمی شن و کود حیوانی و به خاک گلدان کمپوست اضافه کنید بسیاری از گونه های نرگس در خاک های اسیدی بهتر رشد می کنند. گل های نرگس قادرند در هر خاکی رشد کنند. از قرار دادن پیاز در یخچالی که سیب وجود دارد اجتناب کنید، گاز اتیلن آزاد شده توسط سیب پیاز را بی بار کرده و موجب عدم گل دهی گل نرگس می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از صفحه ما بخواهید.

گلهایی که از این پیازها به وجود می آید درشت تر می باشند. زمان کاشت پیازها به زمان شکوفا شدن آنها بستگی دارد. پیش از اینکه اقدام به کاشت پیازها بکنید. جهت کاشت حتما باید پیازهای بزرگ تری را انتخاب کنید که خشک نباشند. گل نرگس اولین گل هایی است که در بهار می بینیم و نشان دهنده خوبی برای پایان زمستان است. جهت جلوگیری از سرما زدگی باید در فصل زمستان حتما با 90 سانتی متر خاک روی پیاز را بپوشانید. پس از شروع رشد نباید خاک گلدان کاملا خشک باشد. بعد از شروع خواب زمستانی گیاه به آن کود استخوانی بدهید. بعد از شکوفه دادن، اجازه دهید گیاه گل نرگس پیاز خود را برای سال آینده بازسازی کند. برای خرید پیازی بدون بریدگی، خراش یا دندانه را انتخاب کنید. در فصل پاییز اقدام به خرید پیاز گل نرگس کنید. پیاز گل نرگس را 2-4 هفته قبل از سرد شدن هوا در فصل پاییز (در اوایل تا اواسط پاییز) در زمین می کارند. بهتر است پیازهای بزرگتر را انتخاب کنید تا گل بزرگتری بدهد. گل نرگس برای کاشت در بین درختچه ها و باغچه های باریک مناسب است. گل های نرگس دارای 6 گلبرگ بوه و در رنگهای صورتی، زرد، نارنجی و سفید و یا در رنگ های اصلاح نژاد شده جدید وجود دارند.