ویلای مدرن و دوبلکس – Mobiusarc

۱. ویلای سنتی بهصورت حیاط مرکزی است؛ یعنی حیاط در وسط و دورتادور آن ساختمان میباشد، البته این نمونه گودال باغچه به شمار میآید و ویلا حساب نمیشود. متناسب با روح معماری ویلا انجام گرفت. بعد از جمع بندی و نتیجه گیری که توسط خودتان انجام می پذیرد، لازم است تا یک معمار بنابر بودجه و نیازهایتان انتخاب نمایید. در این بخش از طراحی داخلی خانه های مدرن ایرانی با در نظر گرفتن مبانی خواستاری کارفرما و استانداردهای معقول، بنایی با متراژ ۱۵۵ متر برای خانواده ی سه نفره وی منطقی به نظر می رسید. در ویلاهای مدرن از نمای آجری هم میتوان استفاده کرد اما مقاومت کمی دارد، زیرا هنگامیکه برف میآید آجر آب جذب کرده و بعد از آب شدن برف انقباض و انبساط رخ میدهد و آجر خرد میشود. استخر آب را میتوان بین دو باغچه یا کمی بالاتر از باغچه طراحی کنید. برای طراحی ویلا ابتدا باید در مورد نوع ویلایی که میخواهید بسازید اطلاعاتی کسب کنید. در مورد خانه دلخواهش که صحبت می کرد خواستار فضایی بود متفاوت از ساختارهای معمول تعریف شده، فضایی صمیمی و در عین حال رازگونه از آنچه درون است و پیدا نیست.

امکاناتی که در آن باغ ویلا درنظر گرفته میشود. ویلاهای سنتی مثل باغ شاهزاده ماهان بهصورت پلکانی طراحی ویلا دوبلکس کوچک ساخته میشوند. اغلب آگاه هستید که در زمینهای مناطق شمالی کشور ما ایران شیب بسیاری وجود دارد و اغلب این دسته از زمینها به کوه ختم میشوند. ۱۹ در خصوص انجام تمامی مراحل پروژه، پیمانکار باید تمام قوانین و ضوابط مربوط به کشور را رعایت کند. در شمال کشور ویلاها روز به روز شکلی لاکچری تر پیدا می کنند. شما میتوانید این ترند روز از معماری داخلی ویلا را به همراه مخمل و سایر پارچهها ست کنید. خدمات خرید و فروش ویلا در شمال و خرید و فروش باغ و زمین در شمال را از اول خونه بخواهید. در ویلاهای شمال یک سکو میسازند و زیر آن ستون میگذارند تا جایی برای نگهداری حیوانات خانگی باشد. ازیکطرف این ساختمان پله میخورد به سمت بالا اما در طرحهای جدید این نوع ویلاها، قسمت پایین را ساختمان در نظر میگیرند و روی این ساختمان را بهصورت دوبلکس یا طرح هندی میسازند و جلوی آنیک تراس به سمت دریا یا جنگل ساخته میشود. در سبکهای سنتی حوض آب را بهصورت چندضلعی مثلاً بهصورت هشتضلعی و یا ششضلعی میسازند. استخر را میتوان بهصورت سرپوشیده در داخل ساختمان ساخت.

همچنین دوربین مداربسته و سنسور حرارتی و صوتی نیز در ویلا لوکس شمال مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که گفتیم؛ از قسمت بیرونی ویلا میتوان طبقه غیر تراز را مشاهده کرد. اشاره کرد. همچنین حیاط ویلا کاملا از نو طراحی و ساخته شد. میتوان در ویلاهای مدرن از فضا سبز بوتهای استفاده کرد یا در پشت ویلا یکقسمتی جداگانه برای باغچه داشته باشند یا قسمتی از حیاط که جلوی نما نباشد باغچه طراحی کنید و یک نورپردازی زیبا انجام دهید. که شما برنامه ریزی و نقشه کشی را برای طراحی فضای مد نظر، آغاز کنید. قدم بعدی که مهمترین بخش طراحی ویلا به شمار میآید، آغاز کار مهندس معمار میباشد. اما کار طراحی دکوراسیون داخلی پس از به اتمام رسیدن ساخت و اجرای ساختمان آغاز می شود. به عنوان مثال یک فرش با ساختار نا هماهنگ و غیر متقارن که به شکل پوست گاو یا پلنگ طراحی شده می تواند ویلای شما را جذاب کند. کنجی برای مطالعه جای خالی سلوچ با طعم گس چای شمال، گوشه ی دیگر آن پر از صدای دلنشین ویولون، کنج دیگر آن برای حرف های ناگفتهی طول روز، برای شنیدن صدای خنده های دخترک و گوشه ای برای مرور تمام خاطرات گذشته، جایی که فقط خودت را بخواهد و با دست های سخاوتمندش تو را فرا بگیرد پیش از آنکه خواب!

اکثر غریب به یقین مردم هنگامی که تصمیم به خرید ویلا در شمال دارند به سبک خاصی از معماری توجه می کنند . طرحی که باغ یا باغچه در جلوی ساختمان باشد ویلا نیست، چراکه در ساخت ویلا در مرحله اول باید ساختمان و تراس دیده شود. یک اشتباه رایج در ساخت ویلا این است که جلوی ساختمان مدرن یک باغ پر از درخت احداث میشود. طراحی ساده نمای ویلا شمال: نمای ویلا مدرن بدون جزئیات بیش از حد ساده است، اما به دلیل طراحی روشنایی مفهومی که زیبایی معماری ویلا را برجسته می کند، چشمگیر است. در مرحله اول جهت ساخت ویلا باید امنیت مالی داشته باشید چون برای ساخت بنای ویلایی نسبت به سایر بنا های مسکونی نیاز به هزینه بیشتر می باشد و پس از آن، انتخاب مکانی مناسب حائز اهمیت است. به خصوص استفاده از گل های تزئینی مختلف برای محوطه بیرونی ویلا می توانند باعث جذابیت بیشتر ویلا شود و فضا را برای استراحت، هواخوری و حتی ورزش کردن بسیار مناسب بسازد.

با توجه به اینکه محوطه سازی در سبک هایی که گفته شد در همه سبک شبیه به هم است فقط جنس و مدل متریال این المان ها طراحی باغ را می تواند متفاوت تر از سبک های دیگر کند . بنابراین شما می توانید با اجرای دکوراسیون داخلی مدرن در ویلای خود فضایی الهام بخش و مفهومی درست کنید که فقط و فقط منحصر به خود شما و ذهن خلاق شماست. با توجه به فضای سبز مقابل مجتمع، گوشه ی جنوب شرقی دارای بیش ترین گشایش در بخش جداره می باشد. یکی از مهم ترین مسائل در طراحی داخلی خانه های مدرن ایرانی این بود که ساکنین این محل معمولا مالکین قدیمی بوده و ذائقه ای سنتی و قدیمی داشتند. سبک مدرن سبکی جدید و خلوت است و سبک کلاسیک سبکی قدیمی است که حالت تجملاتی دارد. طراحان قصد داشتند تا این آپارتمان قدیمی را به فضایی گرم و معاصر پاریسی تبدیل کنند به طوری که حرکت و سیالیت میان تمامی اتاق ها جریان داشته باشد. فراموش نکنید که بهترین طراح ویلا کسی است که ضمن در نظر گرفتن نکات فنی، سلیقه کارفرما را تا حد امکان اجرا نماید.

نمونه های حاضر از طراحی داخلی خانه های مدرن ایرانی با عنوان خانه خورشید بازسازی شامل یک واحد مسکونی با مساحت ۸۲ متر مربع بود. به منظور كاهش این اختلاف سطح در طبقه ی تک واحدی، افزایش و كاهش ارتفاع طبقات منجر به ایجاد یك واحد دوبلکس به متراژ هشتاد متر مربع در میانه ی ساختمان با فضای مازاد قابل فروش شد که باعث کاهش فضای خالی وسط در نمای رو به حیاط و افزایش فضای مشترک آسانسور می شود. از این جهت که قسمت زیادی از طبقه همکف اختصاص به پارکینگ و لابی پیدا می کرد، این طبقه نمی توانست فضای مورد نیاز خانواده فعلی را تامین کند که این موضوع چالشی را برای طرح ایجاد می کرد. برای ساخت و تخمین هزینه خانه ویلایی 200 متری باید عوامل متفاوتی را در نظر گرفت ، بر اساس متراژ زمین و سبک طراحی ، مصالح مورد نیاز شما انتخاب میشوند که در سبک کلاسیک معمولا این مصالح گرانتر خواهند بود . سبک مونوکروم از آنجا که با طیف وسیعی از وسایل و رنگها در ارتباط نیست و شما نیاز نیست برای برآوردن مطالبات آن، با عوامل خاصی درگیر شوید، حس آرامش خاصی القا میکند و تا حد زیادی باعث میشود که افراد دغدغه زیادی در تهیه وسایل نداشتهباشند.

قبل از اینکه اقدام به هر کاری در خصوص بازسازی و نوسازی انجام دهید باید تقویم سالانه را هم نگاه کنید و مطمئن شوید که آغاز پروژه بازسازی با پایان آن با برنامههای کاری و شغلی شما سازگاری دارد. در طراحی مدرن شما نمیتوانید از نمای رومی یا کلاسیک استفاده کنید. متریال های استفاده شده در ویلای شمال باید از کیفیت، دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشند و این موضوع در مورد ویلاهای ساخته شده می تواند چالش برانگیز باشد چرا که شما متریال ها را انتخاب نکرده اید و این متریال ها به واسطه انتخاب سازندگان و طبق برآورد هزینه ها انتخاب شده است. بنابر این جهت تامین فضای مورد نیاز یک طبقه زیرزمین ایجاد گردید تا به همراه طبقه همکف یک واحد دوبلکس فراهم آورد.

از این رو طراحان جهت پاسخ به روحیات سنتی و مذهبی ساکنین محل، از حیاط های متعددی در ترازهای ارتفاعی متفاوت استفاده نمودند تا ضمن ورود نور، فضای سبز، آب و آسمان به فضای داخلی، حریم خصوصی برای کاربران نیز حفظ گردد. شهرک های ویلایی و باغ های سرسبز اطراف آن گزینه بسیار مناسبی برای تجربه یک زندگی آرام و خارج از محیط شهری است.عجیب نیست که امروزه بسیاری از ساکنین شهرهای بزرگ مانند تهران به فکر ساخت و طراحی ویلا دراطراف کرج ، لواسان ، دماوند، رودهن، فشم، آبعلی، کردان و سایر مناطق ویلای و کوهستانی خارج شهر افتاده اند.

تغییرات می توان به مواردی چون: تغییر کامل راه پله دوبلکس، تغییر اتاق مهمان و آشپزخانه اصلی، ایجاد آشپزخانه برای بخش دوبلکس، تغییر کامل اتاق والدین، تعبیه آسانسور و … راه پله های چوبی نیز گزینه دیگری در ساخت راه پله های گرد مخصوص خانه های دوبلکس محسوب می شوند. با هم پلان طبقه همکف ویلا رو در زیر می بینیم. طراحی دکوراسیون داخلی منزل ویلایی مدرن که در سواحل مدیترانه اقامتی راحت و لوکس را در میان طبیعتی زیبا فراهم آورده است مکانی زیبا و دلپذیر ، فضای دلچسب ، طراحی مدرن ، سبک لاکچری ویلا و جزئیات زیبای دیگر این خانه ویلایی را زیبا و منحصر به فرد ساخته است .

ما در این مقاله قصد داریم که نحوه درست کردن باغچه های سنتی را در درون محوطه ویلا را برای شما بیان کنیم. تا پس از مطالعه مقاله بتوانید بیشتر با این سبک جذاب و محبوب آشنا شوید. از اینرو باید ابتدا تصمیم بگیرید که چه قسمتهایی را و تا چه حد میخواهید بازسازی کنید. دکوراسیون داخلی با هزینهی مناسب توسط این گروه اجرا میشود و در نهایت شما یک محیط کاملاً جدید با هزینهی مناسب تحویل بگیرید. گروه معماری و ساخت مهندس محبوبی بر آن است که شما را به رویایتان که داشتن ویلای مدرن بی نظیر است برساند پس تمامی اعضا در تلاش هستند تا با دانش و تجربه خود این امر را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. گروه معماران آرل فعالیت خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری و طراحی داخلی و طراحی منظر شهری در سال ۱۳۸۳ آغاز نمود.