همه چیز دربارهی لاله واژگون

کوهرنگ یکی از زیباترین دشتهای لالهی واژگون است که هر ساله میتوانید همراه با اسپیلت البرز به این دشت زیبا سفر کنید. بازدید از کوهرنگ، همه ساله جزو یکی از مقاصد اصلی بهارهی اسپیلت البرز به شمار میآید. متاسفانه به دلیل علاقهی وافر مردم به چیدن این گلهای زیبا و از بین رفتن زیستگاههای طبیعیشان، در معرض انقراض قرار دارند. فروشگاه دمبرگ امکان خرید اینترنتی بذر گل لاله عباسی میکس را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این لاله به تاج قیصر نیز معروف است. اگر شما نیز به این گل علاقه دارید، با ما در ادامه این متن همراه شوید. لالهی واژگون ایرانی با نام علمی Fritillaria persica در ایران، ترکیه، عراق، لبنان، سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه یافت میشود؛ اما فراوانترین میزان این لالهها در ایران است. باید بگوییم که بذر گل لاله عباسی زیبا در دسته بذور سلکسیون قرار می گیرد، اما منظور از بذرهای سلکسیون چیست؟

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از صفحه ما بخواهید.

لاله عباسی گیاهی چند ساله محسوب می شود؛ اما معمولا این گیاه را به صورت یک ساله پرورش می دهند. اما به دلیل وارونه بودن گل، شیرهی آن به سمت زمین سرازیر میشود و به نظر میرسد که لاله در حال اشک ریختن است. داستان سیاوش شرح مفصلی دارد؛ اما به طور خلاصه از تراژیکترین داستانهای شاهنامه محسوب میشود. خواستگاه این لقب به داستان اندوهناک مرگ سیاوش در شاهنامه برمیگردد. همانطور که گفتیم، به لالهی واژگون لقب گل افسانهای یا اسطورهای ایرانی دادهاند. در این مقاله میخواهیم مختصر و مفید به معرفی لاله واژگون بپردازیم تا ببینیم که چرا به آن گل افسانهای میگویند و دشتهای چشمنواز لالهی واژگون در کجاهای کشورمان قرار دارند. شرح قتل و استفادهی استادانهی فردوسی از طبیعت برای توصیف سوگ و غم این واقعه منجر به شکل گیری داستانی افسانهای برای خلقت این گل شد. لالههای واژگون در مناطق بسیاری از کشورمان میرویند. لالههای واژگون در اواسط فصل بهار (اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت) دشتهای دامنهی زاگرس و برخی از دیگر نقاط کشورمان را مزین میکنند.

لاله عباسی یکی از گیاهانی است که کشت آن به سادگی انجام می شود. اگر در زمینه کاشت گیاهی تجربه داشته باشید، حتما از این مورد اطلاع دارید. دما: بهترین دما جهت کاشت این گیاه 18 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان جهت کاشت این گل زینتی اوایل بهار است. گفتیم که تا کنون حدود ۱۴۰ گونه از لالههای واژگون شناسایی شده است. در تحفه حکیم از این گلها به عنوان لالهی سرنگون یاد شده است. به این گل لالهی اندوهگین یا لالهی سرنگون نیز میگویند. برخی از گونه های این گیاه نیز دارای گل های چند رنگ هستند. در واقع منشاء نامهای لالهی اشک مریم، اشک سیاوش و لالهی اندوهگین نیز همین موضوع است. لالهی واژگون در واقع یک نوع گیاه نیست، بلکه نام خانوادهای از گیاهان با ۱۴۰ گونه مختلف است. طول ساقهی این گیاهان به ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر میرسد و هر گیاه میتواند تا ۳۰ گل واژگون داشته باشد. این گیاهان از خویشاوندان سوسن (لیلی) به شمار میآیند. یکی از نکات قابل توجه در کاشت بذر لاله عباسی این است که پس از گذشت چند سال این گیاه تمام فضای باغچه شما را به خود اختصاص می دهد.

همزادان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید بذور گیاهان زینتی در دنیا است. لاله واژگون که به گل افسانهای ایران معروف است، یکی از گیاهان نادر دنیا بوده اما به فراوانی در دامنههای زاگرس یافت میشود. از گذشتههای دور این گیاهان در ایران کاملاً شناخته شده بودند. یکی از معروفترین محلهای رویش لاله واژگون، دشت کوهرنگ است. رنگها و پراکندگی آنها در هر منطقه متفاوت است و دسترسی به اکثر این مناطق نیاز به شناخت از منطقه و زمان رویش گلها دارد. کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، در نزدیکی روستای بنواستکی و ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد قرار دارد. لالهی اشک مریم بومی ناحیهی کردستان ایران، عراق و ترکیه به شمار میآید ولی زیستگاه آن تا افغانستان و پاکستان ادامه دارد. البته این داستان بیشتر مربوط به یکی از گونههای این خانواده از گیاهان، به نام لالهی اشک مریم یا اشک سیاوش است. معروفترین گونه از لاله واژگون، همان لالهی اشک مریم با نام علمی « Fritillaria imperialis» به معنی لالهی واژگون سلطنتی است. این شرکت محصولات خود را از قبل از جنگ جهانی اول به بازار عرضه کرد. لاله واژگون مثل بسیاری از گلهای دیگر دارای شیره است تا حشرات گرده افشان را به خود جذب کند. لاله عباسی از گیاهانی است که در سایه نیز رشد می کند.