نحوه کاشت پیاز گل نرگس و نگهداری از آن

فراموش نکنید که این پیاز نیز مانند سایر پیازها نسبت به آبیاری بیش از حد حساس است؛ زیبا آب بی اندازه باعث پوسیدگی پیاز و گندیدگی آن می شود. پیش از کاشت بهتر است گلدان مناسبی را با عمق 18 سانتی متری برای گیاه انتخاب کنید؛ زیرا پیاز باید از به اندازه 5 سانتی متر از دیواره های گلدان فاصله داشته باشد. برای تهیه انواع کودهای داخلی و خارجی از فروشگاه دمبرگ با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. سپس برای از بین رفتن بیماری های درون پیاز، آن را درون محصول های سم کاپتان یا سم قارچ کش کاربندازیم غوطه ور کنید. ابتدا اجازه دهید برگ های گیاه به طور طبیعی و کامل خشک شوند. در این مرحله به کمک قیچی باغبانی ریشه های پیازها را ببرید و آن را درون هوای آزاد بگذارید. سپس با آزاد کردن خاک گلدان، پیازها را به آرامی از درون گلدان جدا کنید. همچنین پیازی را که انتخاب می کنید ظاهر پیاز را بررسی کرده که هیچگونه خراشیدگی یا بریدگی روی آن دیده نشود؛ زیرا پس از کاشت پیاز و در حین آبیاری، آب از طریق این بریدگی ها به درون پیاز نفوذ می کند و باعث پوسیدگی آن می شود.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با مراحل کاشت و پرورش گل نرگس شرح دهیم که با خیال راحت به گلکاری باغچه یا باغ خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع محصولات کشاورزی و ابزارهای باغبانی با شماره های موجود در سایت دمبرگ تماس بگیرید. لازم به ذکر است اغلب پیازهایی که دو دماغه یا دو نوک دارند، گل های بیشتر و درشت تری می دهند؛ زیرا از هر دماغه یک گل و ساقه می روید. گل نرگس یکی از گیاهان چندساله مقاوم است که اغلب در آمریکای شمالی به جز مناطق گرمسیری آن به چشم می خورد. پیش از کاشت بهتر است خاک مناسبی را برای گیاه فراهم کنید. اگر قصد دارید پس از پایان گلدهی پیازها از آن ها مجدد برای کاشت استفاده کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. همچنین توصیه می کنیم اگر قصد ندارید پیاز خریداری شده را بکارید، بهتر است آن را درون یخچال و دور از میوه هایی همچون سیب قرار دهید. اگر در منطقه گرمسیری زندگی می کنید، پیازها را با شرایط گفته شده درون یخچال و به دور از سایر مواد غذایی تولید کننده گاز اتیلن مانند سیب بگذارید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجله خبری jcflower.

در این مرحله عمق مناسبی را برای کاشت پیازها در باغچه انتخاب کنید و هر پیاز را درون یک حفره بکارید. مراحل کاشت و پرورش گل نرگس در گلدان یا باغچه را در قسمت قبل به طور کامل شرح دادیم. به طور کلی قادر هستید گل نرگس را در گلدان یا به طور مستقیم در باغچه بکارید. به این منظور باغچه را به خوبی شخم بزنید و زهکشی مناسبی را برای آن فراهم کنید. رعایت فاصله 4 الی 10 سانتی متری برای کاشت چند پیاز در کنار یکدیگر. فروشگاه اینترنتی دمبرگ با عرضه انواع پیاز مرغوب گل نرگس در خدمت مشتریان سراسر کشور است. لازم به ذکر است دمبرگ با عرضه انواع گلدان و بستر کاشت مناسب از کاشت تا برداشت محصول در کنار مشتریان محترم است. پیشنهاد می دهیم در ادامه در کنار دمبرگ باشید و با نحوه کاشت این گل زیبا و نیازهای آن آشنا شوید. برای آنکه با چگونگی کاشت پیاز گل نرگس در زمین آشنا شوید، در این قسمت همراه ما باشید.

در ابتدا توصیه می کنیم پیاز گل نرگس را در فصل سرد سال مانند پاییز خریداری کنید. با توجه به آنکه این گل از طریق کاشت پیاز پرورش می یابد، بهتر است این گل زیبا را در فصل پاییز بکارید که در اواخر زمستان یا اوایل بهار آن را برداشت کنید. در نهایت اطراف پیاز را با باقی مانده خاک بپوشانید. پس از گلدهی، گلدان را از مقابل تابش نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. در این مرحله گلدان را آبیاری کنید و آن را در محیط گرم و مقابل نور خورشید قرار دهید. البته هرگز پیازها را مقابل تابش نور خورشید قرار ندهید؛ در این صورت پیازها به راحتی از بین می روند. پیش از آنکه به آموزش کاشت پیاز گل نرگس بپردازیم، ابتدا بهتر است به شما بگوییم چگونه پیاز مرغوبی را انتخاب کنید که در طول رشد از بین نرود و آفات و بیماری به آن حمله نکند. تنها چند نکته را باید پیش از خرید پیاز گل نرگس در نظر بگیرید. پس از انتخاب پیاز مناسب برای کاشت، باید بدانید که برای داشتن گل هایی زیبا باید نکاتی را در نگهداری پیاز این گل در نظر بگیرید. سپس گلدان را با خاک مناسب پر کنید و پیاز را به دور مورب در آن بگذارید.