معرفی گل لاله، نماد عشق بی پایان [روش های تکثیر و نگهداری]

پس بهترین مکان برای این گل مکانی سرد می باشد. این عارضه و بیماری می تواند به دلایل متفاوتی مثل دمای بالا در هنگام انتقال سوخ ها در دوره ی پیش رسی، مجاورت و تماس گل با منابع اتیلن در انبار، میوه های سیب و یا آلودگی به قارچ فوزاریوم باشد. گل لاله، گلی جذاب از خانواده ی سوسنی ها با نام علمی Tulipa spp است و به دلیل تنوع در نوع و رنگ هایی که دارد یک گزینه ی عالی برای فرش کردن باغچه هاست. گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است. گل لاله از زمانی پیاز آن کاشته می شود به 5 تا 8 سال جهت رشد و گل دهی احتیاج دارد و برداشت گل ها به طور معمول از اواخر فصل تابستان و زمان رشد و بزرگ شدن کافی گل ها شروع می شود.

زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل مجله خبری jcflower شده است. آبیاری گل لاله در گلدان باید به طور منظم و به طور متوسط انجام شود. روش دوم به این صورت است که می توانید سوخ گل لاله را در گلدان و در فصل پاییز بکارید و سطح آن را با ماسه پوشش دهید که رشد ریشه ها در دمای خنک می باشد. به طوری که همیشه خاک مرطوب باشد ولی خيس بودن و آب زیاد به گل باعث پوسیدگی ریشه می شود. کود مورد استفاده نباید زیاد نیتروژن داشته باشد باعث می شود گیاه از بین برود و یا تضعیف شود. اگر پیاز برای سال آینده دوباره استفاده شود باید در فصل بهار هنگام رويش از کودهایی که موجود است جهت تغذیه و غنی سازی گیاه استفاده شود. از کود دامی پرهیز کنید ولی اگر هم استفاده کردید باید به طور کامل پوسیده باشد. لاله ها بدلیل اثر تسکین سریع مورد خوبی برای جای گزیدن حشرات، نیش زنبورها، بهبود سوختگی ها و حساسیت های پوستی می باشد که باید طبق مشورت با کارشناسان مرتبط استفاده کنید. چون با این دمای احتمال خطر فوزاریوم کمتر می شود.

به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود. بهترین و مناسب ترین دما برای نگهداری گل لاله چند درجه است؟ در ادامه برای رشد جوانه سرما و دما را تا 5 درجه کاهش دهید. در اوایل کاشت، گیاه نباید دچار بی آبی شود و همچنین برای جلوگیری از بیماری، آفت ها باید با سموم فربام، کاپتان به میزان 1 تا 2 در هزار و با مشورت بعد از کاشت گلدان ها اسپری شود. گل لاله گیاهی دارای پیاز است و هم در گلدان و هم در منزل قابل نگهداری است. در اطراف آن نباید گیاهی که نباید ايجاد می کند کاشته شود. سوخ هایی که در باغ کاشته شده بودند تمام فصل زمستان در خاک بوده اند و زمانی در فصل بهار هوا گرم تر شود گل دهی دارند. گونه هایی که سوخ های آن کوچکتر است برای باغ مناسب ترند. کمترین اندازه جهت گل دادن برای محیط سوخ حدود 11 تا 12 سانتیمتر است. اندازه ی عمق برای کاشت سوخ کوچک تر 10 سانتیمتر گ سوخ بزرگتر تا 15 سانتیمتر می باشد و سوخ خیلی درشت را معمولاً درعمق 20 سانتیمتر می کارند. در این روش بهترین و مناسب ترین زمان و مکان برای کاشت باغچه و مکانی بیرون از محیط گلخانه و در اواخر ماه آبان می باشد.

نکته ای که وجود دارد پیاز هلندی فقط به مدت دوسال گل دهی دارند ولی پیاز ایرانی به طور سالانه گل دهی دارد و پیاز آن افزایش می یابد. گل لاله نسبت به سرما مقاوم می باشد. لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. بهترین خاک برای رشد گل لاله چیست؟ گل لاله برای اینکه گل دهی خوبی داشته باشد به نور آفتاب و نور زیادی نیاز دارد. نوع میان رس ها خود به دسته های پیروزی، دورگه داروین، دیررس تک پر، گل سوسنی، حاشیه دار، سبز بهاری، رامبراند، طوطی و دیررس پرپر تقسیم می شود. گل لاله درمان خوبی برای بهبود سرفه ها و سرماخوردگی، درد سینوس، تب، سردردها می باشد و همچنین از سرطان ها پیشگیری می کند. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. شنل قرمزی و 15 گونه ی دیگر تقسیم می شود. پیاز در یک مکان خشک و تاریک نگهداری شود و سال دیگر دوباره آن را بکارید. سقط و مرگ گل لاله می تواند یک گل یا قسمتی از آن گل می باشد.