معرفی کامل گل بابونه بهمراه خواص بابونه ، نگهداری و تکثیر گل بابونه

این گیاه از گل های سفید و مرکز زرد رنگی تشکیل شده است. معمولا گل بابونه را از طریق کاشت بذر تکثیر می کنند که به راحتی می توان از این طریق گیاه را تکثیر مجله خبری jcflower کرد. قدرت انواع چای های بابونه متفاوت است ، بعضی از آنها حاوی گل بابونه به مراتب بیشتر از بقیه هستند. پوکی استخوان از دست دادن تدریجی تراکم استخوان است. این از دست دادن تراکم استخوان خطر شکستگی استخوان و حالت خمیده را افزایش می دهد. همچنین استفاده از بابونه به عنوان جایگزینی برای درمان های پزشکی اثبات شده بی خطر نیست. با این حال ، تحقیقات تاکنون بی نتیجه است و دانشمندان می گویند برای اثبات ادعای ضد سرطان بابونه به تحقیق بیشتری نیاز است. در نتیجه ، بی خطرترین شروع با دوز کم و افزایش به دوزهای بالاتر به آرامی است. حدود یک تا دوماه بابونه گل های ریز زرد و سفید خود را نمایان میکند که قابل برداشت است و میتوان به عنوان چای از آنها استفاده کرد به این صورت که بعد از چیدن گل های بابونه انها را در سینی خشک کرده و گل ها را خرد کنید و همراه آب جوش در قوری ریخته و منتظر باشید تا دم بکشد .

دانه ها را به صورت سطحی در گلدان بکارید و گلدان را در اتاق نگهدارید چرا که ریشه های بابونه گرما را دوست دارند.( توجه داشته باشید که بابونه معمولا در زمین کاشته می شود اما میتوان در گلدان های بزرگ هم آنها را نگهداری کرد ، این گیاه وقتی در زمین رشد کند زنبور های زیادی را به سمت خود می کشد) دانه های بابونه بعد از یک یا دو هفته جوانه میزنند. برای این کار باید بذر ها را به صورت سطحی در زمین بکارید. بابونه بومی منطقه مدیترانه است که منشا اصلی آن به آسیای صغیر بر میگردد .گل بابونه معروفترین گیاه دارویی در کره شمالی است و یونانی ها هم این گیاه را به علت بوی خاص آن، سیب زمین نام میبردند وعده ای هم آن را تحت عنوان الهه خورشید میشناختند چرا که تسکین دهنده هر دردی بود و در کل گیاه مقدسی بشمار می آمد.علاوه بر این در صنعت لوازم آرایشی هم کاربرد دارد چرا که خواص قابل توجهی برای پوست های حساس در برابر تغییرات جوی دارد و برای محافظت از پوست بسیار مفید است . بهترین زمین برای کشت پاییزه گیاه هر سال در نیمه دوم شهریور ماه و برای کشت بهاره هر سال در نیمه دوم اسفند ماه است.

تحقیقات نشان نمی دهد که بابونه جایگزین مناسبی برای داروهای دیابت است ، اما ممکن است یک مکمل مفید برای درمان های موجود باشد. برخی مطالعات نشان می دهد که چای بابونه ممکن است سلولهای سرطانی را هدف قرار دهد ، یا حتی در وهله اول از رشد آن سلول ها جلوگیری کند. به همین ترتیب ، چند مطالعه نشان داده است که پمادهای بابونه ممکن است به اگزما و بیماری های التهابی پوستی خفیف کمک کنند ، اگرچه به اندازه کرم هیدروکورتیزون موثر نیستند. این گیاه خواص دارویی فراوانی هم نیز دارد که برای سلامتی شما مفید است و از خواص آن میتوان به رفع بدخوابی ، درد معده و قاعدگی ، تقویت کننده مغز درمان کننده سردرد و میگرن ،ضد نفخ و تب بر اشاره کرد . به عنوان مثال مطالعه ای نشان داد که مصرف چای بابونه به مدت یک ماه می تواند درد گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد. با این حال ، التهاب طولانی مدت با طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی ، از جمله بواسیر ، درد دستگاه گوارش ، آرتروز ، اختلالات خود ایمنی و حتی افسردگی در ارتباط است . بابونه با نام علمی Matricaria Chamonail گیاهی از تیره کاسنی (مرکبات) است. • افرادی که قبلاً نسبت به محصولات بابونه واکنش آلرژیک ، حتی خفیف داشته اند : آنها باید از مصرف بابونه اجتناب کنند ، زیرا واکنش های آلرژیک با گذشت زمان بدتر می شوند.

این گیاه جادویی میتواند کلسترول خون را هم کنترل کند و استرس را تا حد زیادی پایین می آورد! انتخاب زمان کاشت این گیاه نقش مهمی در میزان رشد و عملکرد آن دارد. گیاه بابونه را در مکانی افتاب گیر که جریان هوا وجود دارد ، قرار دهید زیرا نور نقش عمده ای در جوانه زنی بذر ها دارد . با این وجود تعداد کمی آزمایش بالینی این مورد را آزمایش کرده است. چندین مطالعه چای بابونه را با کاهش شدت گرفتگی قاعدگی مرتبط دانسته است. تعداد دیگری از مطالعات انجام شده در مورد مدلهای بالینی نیز حاکی از آن است که چای بابونه می تواند به افراد در آرامش کمک کند. تصور می شود که چای بابونه به افراد کمک می کند تا آرام شوند و به خواب روند. در دوزهای منظم ، مانند 1 تا 2 فنجان در روز ، می توان بهبودهای تدریجی در سلامتی را مشاهده کرد. میتوان بابونه را دم کرده و روی پوست قرار داد تا تاثیر آن را مشاهده کرد . یک مطالعه کوچک نشان داد که استفاده از عصاره بابونه به طور مستقیم بر روی زخم به بهبود آن کمک می کند. آبیاری بابونه به این صورت است که هرزمان خاک گیاه خشک بنظر رسید آن را آبیاری کنید که حدودا یک بار در هفته مناسب است .