مدل های چیدمان آشپزخانه های صنعتی : پنج مدل برتر

این چراغهایی هستند که پرسنل را قادر میسازند تا کار کنند و مشتریان بتوانند منو و سفارش را دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی بخوانند. هنگام سرو شام از نور های گرم و لایت استفاده کنید و از شدت نور بکاهید ،به تعداد لازم چراغ روشن کنید می توانید از نور شمع نیز استفاده کنید ،با یک موسیقی ملایم به صمیمیت و آرامش فضا بیافزایید.این نور کم و گرم فضایی زیبا و آسایش و راحتی را به مشتریان می دهد و موجب می شود آن ها زمان بیشتری در رستوران بمانند و وعده غذایی بیشتری را نیز سفارش دهند. از این رو در بازاریابی نیز یک سری رنگ های مشخص موجب افزایش اشتهای مشتریان شناخته شده است. درست است که دکوراسیون و کیفیت آن در انتخاب رستوران تاثیر دارد اما مشتری ها به اینکه شما گران قیمت ترین صندلی ها را از بهترین برند تهیه کرده اید و یا اینکه صندلی های معمولی را در یک حراجی خریده اید اهمیت نمی دهند. نورپردازی رنگی ،رنگ واقعی وسوسه انگیز غذا و اشتهای مشتری را از بین می برد، اما اگر به خاطر رنگ برند یا لوگو و یا رنگ های به کار رفته در دکوراسیون میل به استفاده از نور های رنگی دارید یا با رنگ های دیگر تلفیقش کنید یا از آن در نورپردازی تزیینی استفاده کنید.

تزییناتی که در تالار پذیرایی انجام می شود برای زیباتر شدن محیط آن است و برای تزیین تالار از وسایل و ملزوماتی نظیر پرده و تابلو و … ۳- نورپردازی تزیینی:این نورپردازی جنبه زیبایی دارد و باعث بهتر و بزرگتر دیده شدن رستوران می گردد،می توان از آن با نور های رنگی برای نورپردازی بر روی مجسمه ها ،تابلو ها و آثار هنری استفاده کرد. یکی دیگر از تزییناتی که در تالار مورد توجه قرار می گیرد رومیزی و کاورهای صندلی است که بهتر است رنگ آن ها با رنگ پرده به صورت ست انتخاب شود. آنچه نقطه عطف این مجموعه به حساب میآید، طراحی مدرن و صنعتی آن است که با استفاده از خلاقیتی بینظیر، فضایی دلنشین را به وجود آورده است. خوشبختانه، بیشتر و بیشتر صاحبان هتل ها متوجه می شوند که افزودن هنرهای محلی در طرح طراحی آنها باعث بهبود درک مهمانان از مکان و ایجاد تجربه ای واقعی می شود.

برای طراحی جایگاه عروس و داماد می توانید از پرده ای بزرگ استفاده نمایید یا در این قسمت آب نمایی را تعبیه کنید که زیبایی خاصی به جایگاه عروس و داماد بخشیده شود. البته بعد از گذشتن از در ورودی هم وجود یک راهرو و یا فضایی که بین در و پذیرش تعبیه شده باشد میتواند به کیفیت فضا کمک شایان توجهی کند. در یک کافه تریای کارخانه ای یا اداری، میزها و صندلی ها با اندازه و طرحی استاندارد، رنگ آمیزی و نورپردازی می شوند؛ اما در رستوران های مجلل فضا سازی به نحوی است که مشتری تمایل دارد زمان بیشتری را در رستوران سپری کند. اینها شامل کاغذ دیواری تیره طرح دار با نقاشی از برگ رنگ و برگ سالاد است. سبک و رنگ کاغذ دیواری یا نقاشی استفاده شده باید با سایر اجزای دکوراسیون رستوران کاملا هماهنگ باشد. دکوراسیون و کاغذ دیواری با رنگ های روشن به نور کمک می کنند تا خود را بهتر و بیشتر در محیط نشان دهد ،دکوراسیونی با چوب ها و کاغذ دیواری تیره نور بیشتری را به خود جذب می کند و تعادل در نورپردازی و دکوراسیون را از بین می برند.

علاقهی معمار به معماری اصیل ایرانی و همچنین درخواست کارفرما باعث خلق چنین فضایی شد. شاید استفاده از قوس و تورفتگی در دکوراسیون داخلی کافه رستوران، ایده ای بکر بوده و با استفاده از آن فضایی متفاوت خلق شود. ایجاد یک فضای دلنشین در زمان صرف غذا، مهم ترین عامل در خلق تمایز برای رستوران ها می باشد. هرگونه فعالیت ، صرف زمان و هزینه ای که در زمینه بهینه سازی دکوراسیون داخلی هتل انجام می شود، باید با توجه به موضوع ایجاد فضایی آرام جهت رفاه حال ساکنان آن باشد و همچنین به این موضوع نیز باید دقت کافی داشت باشیم ، که علاوه بر بالا بردن کیفیت با استفاده از طراحی مدرن ، بتوان سبک و شیوه جدیدی را در معرض دید قرارداد و برای رقابت با رقبای خود از هرتلاشی بهره برد ، تا بتوان نظر مشتریان را به سمت خود سوق داد. اما برخی دیگر، از آنجایی که مراکز فست فود برای صرف غذای سریع در نظر گرفته شدهاند از روشنایی بیشتری استفاده میکنند، هم از نور طبیعی پنجرههای بزرگ و هم از روشنایی با برق. این بنا که متعلق به قبل انقلاب بوده در طول زمانهای مختلف کاربریهای متفاوتی داشته؛ از مبل فروشی و انتشاراتی تا رستوران فست فود.

از پرده و رنگ سرامیک کف رستوران گرفته تا بارزترین چیزها. با توجه به استقبال از طراحیهای اکسپوز که بهنوعی مد روز محسوب میگردد، طراحان رستوران پلاتین نیز با الهام از طراحی اکسپوز و ایدههای نابی مثل اجرای آسمان شب در کف توسط فیبرهای نوری، ساعت عظیمالجثه و رنگهای تند و شاد در بستری صنعتی و خنثی، شما را غافلگیر خواهند کرد. نوع میز و صندلیهایی که برای فست فود انتخاب میشوند باید براساس هماهنگی با دیوارها و نوع کف پوش آنها و همچنین کفپوش فضای داخلی سالن فست فود و طرح کلی فست فود مشخص و انتخاب شود. خیابان طراحی و دکوراسیون یک فست فود موجب شده شما به آنجا بروید و مشتری دائم آن مجموعه شوید.

ایشان به درخواست کارفرما که فضای تودرتو در رستوران ایجاد کند این گونه پاسخ میدهد: در بنایی با ارتفاع زیاد ایجاد فضاهای تودرتو در صورتی امکان پذیر است که سقف کاذب نصب شود و آن هم باعث پرت شدن فضا میشود لذا ایشان فضاهای درشت و تفکیک شده ایجاد کردند. برای لوکس و شیک شدن رستوران و جذب نظرات مشتریان می توانید از کاغذ دیواری های خاص برای طراحی نمای داخلی بهره گیرید. طراحی رستوران پلاتین، به مدرن ترین مهمانی پایتخت خوش آمدید! لوگوی رستوران شما می تواند الهام بخش ایده های بسیاری برای طراحی رستوران و کافی شاپ شما باشد. از طرفی اگر قصد راه انداختن یک رستوران سنتی را دارید، با تکیه بر ملزومات این سبک از رستوران، میتوانید فضایی ایدهآل و جذاب برای مشتریانتان خود خلق کنید. هنگام سرو صبحانه از یک موسیقی ملایم استفاده کنید، نور پاشی زیادی انجام دهید و از لامپ بیشتری بهره ببرید ،به فضا انرژی بدهید تا مشتریان بتوانند از صبحانه خود لذت ببرند و روز را با قدرت و توان بیشتری شروع کنند. اما معمار این فضا درگیر نوستالژِی نبود و دغدغه و علاقهاش معماری ایرانی بود نه صرفا یادآوری معماری قدیم. و در قسمت شاه نشین، یک میز کنفرانس وجود دارد که روبروی آن پنجرههایی به سبک معماری ایرانی قرار دارد.

تحقیقات نشان داده است عدم وجود یک نورپردازی درست و اصولی در رستوران موجب شده است بیشتر مشتریان رستوران را زود ترک گفته و تمایلی به بازگشت و حضور دوباره نداشته باشند.در نورپردازی رستوران ها باید به حالات روحی و روانی و تاثیری که نور بر روی آن می گذارد توجه کرد. اگر دوست دارید در نقاط خاصی از رستوران مانند قفسه لیوان ها، مجسمه ها و تابلو های نورپردازی خاص انجام دهید لامپ ها و قاب های هالوژن و چراغ های دیواری را فراموش نکنید،آن ها به شما در برجسته کردن این عناصر در دکوراسیون کمک می کنند و موجب می شوند نورپردازی تزیینی عالی را در رستوران انجام دهید و لایه های مخالفی از نور را ایجاد کنید، همچنین می توانید از نور های مخفی رنگی برای نورپردازی در گوشه دیوار ها ،گچ بری سقف ها، ستون ها و پیشخوان رستوران ها استفاده کنید و جلوه ای شگفت انگیز به رستوران ببخشید. تالار پذیرایی یکی از مکان هایی محسوب می شود که در دیزاین داخلی آن تشریفات و تجملات از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و سبک های دکوراسیون زیادی برای چیدمان آن وجود دارد و که هر یک از آن ها احساس خاصی را در مهمان ها ایجاد می کنند.

به نظر ایشان طراحی رستوران مانند طراحی صحنهی تئاتر است که مخاطب برای چند ساعت فقط در آن مکان حضور دارد و باید این چند ساعت برایش لذت بخش باشد. نورپردازی دکوراسیون کافی شاپ خوب حتی بر اشتهای مشتری تاثیر دارد از این همین رو یکی از قسمت های اساسی طراحی داخلی برای کافه است. طراحی، ساخت و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی رستوران ها، کافی شاپ ها فست فود ها و ماکت های غذایی خاص و سه بعدی بدون محدودیت در طرح. این امر به شهرت و اعتبار نام رستوران در میان افراد که پیامد افزایش تعداد مشتریان را خواهد داشت می تواند باعث موفقیت تجاری رستوران شما شود. در اصل رمز موفقیت در طراحی منحصر به فرد بودن آن است. باید ریسک پذیری خوبی داشته باشید تا بتوانید موفقیت را لمس کنید. چه چیزی در یک رستوران توجه شما را به خود جلب می­ کند و باعث می­ شود حس خوبی در آن داشته باشید؟ دکوراسیون داخلی رستوران خود بخشی از بازاریابی است.

کمی جلوتروارد سالن رستوران میشویم که روبرو کانتر و سمت راست آن آشپزخانه است. توجه به اصالت معماری ایرانی و احیای آن وظیفهی هر معمار است که بتواند با اصول معماری ایرانی اما مطابق با زمان طراحی کند. سبک معماری رستوران طهرونچی ایرانی است. این بخش از تالار باید دیزاین متفاوت و جذابی داشته باشید زیرا در تمام طول مدت مجلس توجه مهمان ها به دکوراسیون این بخش است. در عین حال، فکر نکنید رنگ یعنی تمام دیوارها و میزها قرار است رنگ خاصی داشته باشند بلکه رنگی که بیش از هر چیزی به چشم مشتری می آید اهمیت دارد.

به همین خاطر در طراحی دکوراسیون فست فود تنورک از رنگهای مشکی و خاکستری هم استفاده شده تا علاوه بر ایجاد تعادل به مدرن بودن و کلاس کار رستوران هم بیفزایند. پس امروز در کنار غذاهای خوب محیط یک رستوران هم عامل بسیار مهمی برای جذب مشتریان است. یک روز خاص،با هر حال و هوایی که داشته باشید،گوشه دنجی برای خلوت یک نفره تان،یا محیطی گرم و صمیمی برای جمع شادتان.تصور شما از رستورانی که برای چنین روزی قرار است در آن زمان بگذرانید و غذا بخورید چیست؟ در هر کسب و کاری ایمنی حرف اول را می زند ، پس ابتدا از روشنایی کامل و نورپردازی ضروری سالن غذا خوری که محل رفت و آمد کارکنان است و آشپزخانه که قلب رستوران است و در آن وسایل خطرناکی مانند اجاق گاز ،شعله اتش و چاقو وجود دارد، اطمینان یابید و محیطی امن را برای کارکنان خود ایجاد نمایید. کیفیت نورپردازی در راحتی مهمانان و موفقیت صاحبان رستوران ها بسیار موثر است. طراحی دکور رستوران شیک و منحصر به فرد در کنار صرف غذای با کیفیت از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار شما است. در رستوران های شیک و مجلل از جمله تمهیداتی که برای نگهداشتن مشتری در رستوران اندیشیده شده، استفاده از نورپردازی ملایم است.