عکس/ گلهای بابونه در طبیعت بهاری اردبیل

تعداد زیادی از نرگس ها خیلی خوب به طور طبیعی سبز شده و نیاز به جابجایی ندارند و اگر شما باغ و یاغچه ی کوچکی دارید که دسته های نرگس آن بسیار زیاد و بزرگ شده اند، می توانید پیازها را خارج کرده و گیاه را تکثیر نمایید که در مقاله ی تکثیر گل نرگس به شرح کامل آن پرداخته ایم. همه ساله در اواخر فصل بهار دشتی از گلهای بابونه در فندقلو شهرستان نمین اردبیل میروید که جلوه خاص و زیبایی به منطقه می بخشد. به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبع بابونه گرم و خشک است. ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه بابونه دارای خواص ضد درد هستند که در کاهش درد عضلات و مفاصل، تسکین درد روماتیسم مفصلی نقش موثری را ایفا میکنند. خواص بابونه شامل تقویت معده، افزایش اشتها، کمک به هضم غذا، کمک به درمان سرماخوردگی و گلودرد، رفع ورم کلیه و مثانه و تسکین دهنده درد میشود. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید.

پس از عبور از فصل کاشت گل نرگس، هر سه تا چهار روز یک بار گل نرگس برداشت می شود که برداشت آن بستگی به پیاز گل نرگس دارد که چقدر گلدهی داشته باشد. بهترین فصل کاشت گل گل نرگس در فصل تابستان و در ماه های مرداد و شهریور می باشد. به عبارتی به صورت کلی می توان گفت با توجه به چهار فصل بودن کشور عزیزمان ایران، پیاز گل نرگس در مناطق سرد باید در اواخر تابستان و قبل از فرا رسیدن ماه مهر و در مناطق معتدله، در ماه های آبان و آذر در فضای بیرون یا مزرعه کاشته شود. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است. پیش رسی گیاه گلدانی نرگس مشابه تولید گل شاخه ای است و نباید نرگس را با انواع گل رز، میخک، فریزیا و لاله در یک گلدان قرار داد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مجله خبری jcflower وب سایت خود باشید.

موکوس ترشح شده به وسیله پرونکل ها به گل های بریده دیگر مثل گل رز، میخک، فریزیا و لاله ها صدمه می زند، از این رو نباید آن را در کنار بقیه گل ها در یک ظرف قرار داد زیرا باعث پژمردگی آنها می گردد. با این حال قبل از انبار کردن و نیز قبل از کشت دوباره، تمام پیازهایی را که هنگام جدا سازی احساس می کنید خراب بوده و یا دچار شل شدگی می باشند را سوزانده و از بین ببرید. بهترین راهکار ذخیره سازی مجله خبری jcflower اطلاعات کدام است؟ با این حال برای کاشت گل نرگس در مزرعه می توان گفت بهترین مرحله برداشت گل نرگس، مرحله گردن غازی می باشد که در این زمان گلها حالت خمیده دارند. در مرحله شکوفایی اسپات، محصول نرگس را برداشت کرده و یا برای انبار و صادرات، حتی آن را در مرحله ساقه مدادی برداشت می کنند. برداشت محصول نرگس با باز شدن گلها انجام می شود اما برداشت گل در مراحل زودتری صورت می گیرد. با تغییر زمان کاشت گل نرگس می توان برای زمان طولانی تری از زیبایی خیره کننده ی این گل زیبا بهره مند شد به طوری که گروهی از پیازها را می توانیم در زمان فصل کاشت گل نرگس و گروهی دیگر را با اختلاف زمانی 15 روز بکاریم و در صورتی که حجم کاشت بالا باشد می توانیم در بازه زمانی 2 ماه گیاهانی را مشاهده کنیم که در مراحل مختلف رشدی قرار داشته و گروهی از آنها در مرحله ی سبز شدن و گروهی دیگر در مرحله ی گلدهی قرار دارند.

سپس آنها را در یک محل گرم و یا گلخانه معتدل گذاشته و تا زمانی که چرخه ی گلدهی مجدد گیاه در فصل زمستان فرا برسد از آنها نگهداری می کنند. با عبور از فصل کاشت گل نرگس، اگر از پیاز گل نرگس در یخچال نگهداری می کنید توصیه می شود آنرا در کنار میوه سیب قرار ندهید زیرا این امر سبب می شود قوت پیاز کاهش یافته و به اصطلاح بی بار شود. لازم به ذکر است گل ها را می توان از طریق کشیدن، شکستن یا بریدن برداشت کرد. بهترین عمق کاشت برای پیاز گل نرگس، سه برابر ارتفاع پیاز می باشد (یعنی اگر ارتفاع پیاز 5 سانتی متر است، باید 15 سانتی در بالای آن خاک مناسب وجود داشته باشد) و با توجه به این موضوع که پیاز گل نرگس دارای اندازه های متفاوتی است، همواره موضوع ذکر شده می بایست در فصل کاشت گل نرگس رعایت شود. با توجه به این موضوع که این امکان وجود دارد که چندین پیاز گل نرگس را در کنار هم کاشت، اما برای رشد مناسب گیاه و ریشه دهی مناسب پیاز در زیر خاک بهتر است که حداقل 7/5 سانتی متر و برای پیازهای بزرگتر 12 الی 15 سانتی متر فاصله برای کاشت گل نرگس در مزرعه لحاظ شود.