دریچه بازدید داکت اسپلیت

درب دریچه بازدید داکت اسپلیت هم می‌تواند به صورت کاملاً بسته طراحی و ساخته شود و هم به صورت گریل دار و شبکه ای که امکان ورود هوا به محفظه فنکویل را نیز ایجاد کند تولید شود. پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ کاری می رسد.جنس رنگِ استفاده شده بر سطح این دریچه داکت اسپلیت از نوع پودری استاتیکِ کوره ای می باشد.تنوعِ کدرنگ های موجود،باعث زیبایی و تناسب نمای دریچه داکت اسپلیت نسبت به محیط اطراف شده و دریچه داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی نیز محفوظ نگه می دارد. پس از عملیات رنگ، برای جلوگیری لز هرگونه اسیب یا صدمه ی احتمالی در مراحلِ انتقال به پروژه ،باید بلافاصله پس از خارج نمودنِ دریچه داکت اسپلیت از کوره ی رنگ، آنرا در پوششِ مشماییِ ضخیم و ضدضربه قرار داده و سپس اقدام به انتقال دریچه داکت اسپلیت به محل نصب نمود.

برای کاربردهای گوناگون می‌توان فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت را به دو صورت ۳ و ۵ سانتی استفاده کرد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی تماماً از آلومینیوم بوده و بسته به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان ضخامت ورقِ درب آن را بالاتر انتخاب کرد. پوششِ بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت از رنگ کوره‌ای در انواع متنوع از قبیل سفید، کرم و… است. دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی را می‌توان به صورت پیچ مخفی یا پیچ از رو در محل خود نصب کرد.

انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت جهت دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل و دمنده و مکنده هایی که در سقف نصب شده‌اند به کار گرفته می‌شود. ابعاد و سایز دریچه بازدید داکت اسپلیت بستگی به ابعاد دستگاه فن کویل یا دمنده و مکنده دارد. به طور کلی دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مدل با درب لولایی و وزنه‌ای تولید می‌شود. اگر دستگاه فن کویل نیاز به مکش هوای اطراف داشته باشد روی درب شیارهایی به وجود می‌آید، اما اگر دستگاه نیاز به مکش هوا نداشته باشد درب دریچه بازدید ساده تولید می‌شود. پوشش رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی رنگ پودری الکترواستاتیک است و پوشش رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی از رنگ پلی یورتان می‌باشد. از دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی نیز جهت تعمیر و بازدید دستگاههایی که لزوماً باید هوای برگشت را از محیط زیرِ داکت اسپلیت دریافت نمایند استفاده می‌گردد.

■ انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌توان با ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلیمتر تولید کرد. ■ دریچه بازدید داکت اسپلیت قابلیت ساخت در ابعاد مختلف و متناسب با ابعاد دستگاه فن کویل را دارد. درب و فریم این دریچه از انواع دریچه داکت اسپلیت، از آلومینیوم است و از ورق‌های آلومینیومی با ضخامت ۱ میلی‌متر برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

دریچه‌های دیفیوزر گردابی یا خورشیدی

بر پایه‌ی این ابعاد و احتساب لبه های دورِ درب، ورق آلونینیومیِ درب برش خورده و پس از خم کاریِ لبه های دورِ کار، حفره‌ی دریچه مشبک بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می‌گردد. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت پیداست این محصول از جنس آلومینیوم می‌باشد. البته جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی از پروفیل آلومینیوم و جنس درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آلومینیوم ساخته می‌شود. جهت ساخت و تولیدِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت مانند نمونه های دیگر ابعاد تو در توی قاب یا چهارچوبی که قرار می‌باشد دریچه بازدید سن کویل روی آن نصب شود را به دست می آوریم و با توجه به این ابعاد طراحی و ساخت فریم دریچه بازدید آلومینیومی ساده لولایی شروع می‌شود. در نتیجه در ابتدا طول و عرض پروفیل فریم توسط اره برقی برش داده می‌شود و سپس هر یک از گوشه های این اضلاع به صورت ۴۵ درجه گوش زنی خواهد شد. این کار باعث می‌شود که در زمان اتصال هر یک از این گوشه ها زاویه به دست آمده کاملاً گونیا و قائم الزاویه باشد.

با توجه به ماهیت دریچه بازدید فن کویل پلاستیکی ،می‌توان اذعان کرد که این دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر رطوبت و نشت آب از لوله های تأسیسات، مورد توجهِ ویژه‌ی مهندسین و کارفرمایان قرار گرفته است. ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی، از یک فریم و یک دربِ بازشونده ساخته گردیده است.لازم به ذکر است درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی هم به صورت لولایی و هم به صورت وزنه‌ای قابل ساخت و تعبیه است. ماهیت جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی از مواد پلیمری بنام ABS است.لازم به ذکر است چگالیِ بالای مواد اولیه‌ی پلاستیکی در ساختارِ بدنه دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی،باعث افزایش کیفیت و مرغوبیتِ دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکیِ تولیدیِ این شرکت گردیده. از دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی بیشتر در شهرهای شمالی یا جنوبی که دارای رطوبت بالایی هستند و امکانِ استفاده از دریچه آلومینیومی یا چوبی نیست،استفاده می‌شود.یکی از دلایلی که از دریچه چوبی نیز برای بازدید فنکویل در این شهرها استفاده نمیگردد،احتمال نشت آب از لوله های تأسیسات فن کویل است که باعث طبله کردنِ بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی می‌شود. پس از آماده سازیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ،مرحله‌ی ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.

  • در این حالت اضلاع فریم بعد از به همت چسبانی شکل چهارگوش به خود گرفته و آماده نصب درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهد گشت.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی دارای کادر محیطی به صورت پره‌ی پله ای رو به داخل در یک ردیف یا دو ردیف در حاشیه ‌یا داخل درب دریچه بازدید داکت اسپلیت است.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب تعبیه و معبری برای دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود.
بر روی درب این دریچه شیارهایی در طول های 9 و 18 سانتی به صورت موازی و با فاصله های یکسان ایجاد میشود.از دیگر ویژگی های دیگر درب این محصول این است که به طور کامل از فریم جدا میشود . همین امر سبب میشود که فریم آن ساختاری سه پری داشته باشد تا درب به راحتی بر روی آن قرار بگیرد. البته یک راه برای کنترل مقدار هوای ورودی به هر اتاق و در نتیجه تنظیم دمای آن وجود دارد و آن راه این است که به جای استفاده از دریچه های ثابت ورودی هوا در هر اتاق یا سالن ، از دریچه های موتور دار یا به اصلاح دریچه های ترموستاتیکی (دمپر) استفاده شود و هر دریچه به یک ترموستات نصب شده در هر اتاق متصل گردد و با فرمان ترموستات ، مقدار باز بودن دریچه و در نتیجه مقدار هوای سرد یا گرم ورودی به هر اتاق کنترل شود. با کنترل مقدار هوا ، دمای هوای آن اتاق یا سالن نیز نسبت به اتاق های دیگر از نظر مقدار سردی و گرمی قابل کنترل خواهد بود. بنابرین در سیستم داکت اسپلیت هم می توان بر مقدار هوا و دمای هر بخش کنترل داشت به شرطی که از دریچه های ترموستاتیکی استفاده کرد و هزینه نصب آنها را نیز در نظر گرفت. با توجه به گوناگونی طرح های ارائه شده در کانال ها و یونیت های داخلی ، می توان آن را در ساختمان هایی با ارتفاع کم سقف کاذب نیز نصب نمود.

فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل آلومینیومی تشکیل شده که در چهار ضلع به صورت یک مربع یا مستطیلِ گونیا ساخته می‌گردد.در واقع پس از برشِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گوشه های هریک از سرهای اضلاع را با زاویه ۴۵ درجه اصطلاحاً گوشه زنی می نماییم.پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، این اضلاع با وسایل خاصی به نام کُرنر که در پشت هر گوشه از فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شوند باعث ساختاریابیِ چهارگوشِ فریم می‌شوند. پس از ساختِ چهارچوبه‌ی فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی نما یا قسمت داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. اگر بخواهیم فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای را به صورت پیچ ازرو در محل خود تعبیه نماییم باید جای پیچ ها را بر روی نمای بیرونی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه کرد.اگر هم مقرر باشد این دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ مخفی نصب گردد این جای پیچ ها بر روی دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می‌گردد. در مرحله‌ی بعد نوبت به طراحی و ساخت دربِ وزنه‌ای دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.