خواص گل بابونه برای چاقی/ خواص چای بابونه برای لاغری

بابونه تاثیر فوق العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. برای رفع بیخوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت ، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید. یک فنجان چای بابونه با داشتن مقدار گلیسین و فلاونوئید (زردینه) لازم، اسپاسم عضلانی را کاهش میدهد و در عین حال فعالیت ضد باکتری سالم را برای درمان قاعدگی برمی انگیزاند. به گزارش خبرگزاری موج، بابونه گیاه دارویی فوق العاده پر طرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می گرفت و امروزه نیز کاربرد های زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. بوی این گیاه به سیب پخته شباهت دارد و دم کرده و گل ها و برگ های خشک یا تازه آن موارد استفاده گوناگونی دارد. شعله را کم کرده و بگذارید قابلمه برای 30 دقیقه روی گاز بماند و بهآرامی بجوشد.

این گیاه می تواند التهاب، گرفتگی، اضطراب، تعرق، بدخوابی، نوسانات خلقی و سایر علایم شایع در عادت ماهیانه را تسکین ببخشد. میزان زیاد این گیاه میتواند باعث ایجاد تحریک پوستی در برخی افراد شود. استفاده از بابونه در دوران بارداری پیشنهاد نمیشود؛ زیرا این گیاه باعث سقط جنین میشود. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصارههای گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خونرسانی بهتر به پوست میشود. مطالعات علمی نشان دادهاند که بابونه میتواند باعث کاهش تهوع، کاهش التهاب و به دنبال آن مهار اسهال شود. بابونه با سرما خوردگی و آنفلوآنزا مبارزه میکند و عفونت های سینوسی را از بین میبرد. دیوسکوریدوس، ابن سینا و ابن بیطار مصارف بابونه شیرازی و رومی را مشابه می دانند. وﺟﻪ تمایز انواع بابونه در گل هایشان اﺳﺖ و دو ﻧﻮع اصلی آن ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ رومی و شیرازی است که درمیان انواع گوناگون آن نوع بابونه رومی شهرت بیشتری دارد. روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب میشود. این چای همچنین جریان خون را در مناطق لگن و رحم افزایش میدهد و در نتیجه به درمان پریودهای نامنظم و افزایش سلامت جنسی در زنان کمک میکند.

دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک را دم کرده و بگذارید خنک شود سپس آن را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید، ۱۲۰ میلیلیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل به آن اضافه کرده و در یخچال نگهداری کنید و حداکثر در طول یک هفته استفاده کنید. قرار دادن کیسه های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پوف چشم کمک می کند. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شستشو دهید. پسازآن مانند مواقع دیگر موهای خود را شسته و خشککنید. ترکیب شما در این کاسه جمع میشود و میتوانید با آن چند بار موهای خود را بشویید. بابونه یک روشن کنندهی فوق العادهی مو است و شرایط کلی موهای شما را بهبود می بخشد. یکی از عوارض جانبی چای بابونه عبارت است از خوابآلودگی، در نتیجه اگر میخواهید رانندگی کنید یا اپراتور یک دستگاه خاص هستید، از این چای استفاده نکنید. چای بابونه معمولا به منظور آرام کردن نوزادان قلنج کرده که به صورت افراطی برای مدت طولانی گریه میکنند یا کودکان پیش دبستانی که با وجود خستگی زیاد بی قراری می کنند و نمیدانید چرا به خواب نمی روند مجله خبری jcflower داده می شود. این نسخه برای بی اشتهایی های با منشأ عصبی مناسب است و برای کودکان.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری jcflower لطفا از صفحه ما بخواهید.

یکی از روش های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه میدارد. روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم کننده آن میباشد. بابونه از جمله گیاهان دارویی است که خاصیت ضدمیکروبی داشته و در درمان عفونت و زخمها بسیار موثر واقع شده است. روزانه دو تا سه مرتبه با دهانشویه های بابونه غرغره کنید تا گلودردتان از بین برود. در ابتدا 2 تا 3 پیمانه آب در یک قابلمه بجوشانید. گل سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی را به صورت مساوی با هم ترکیب کرده و یک مشت از آن را با چهار لیوان آب جوشانده و صاف کنید. روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد ، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید. برای رفع گوش درد و سنگینی گوش ، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید. برای تسکین درد ، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محلهای دردناک بمالید درد را تخفیف میدهد. بابونه نهتنها با شورهی سر مبارزه میکند بلکه به مو غذارسانی کرده و پوست سر را نرم مینماید.