خرید پستی پیاز نرگس شیراز – Narcissus Tazetta Bulb

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری jcflower دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

پس از ظهور گل و پژمردن و از بین رفتن آن و تا زمانی که برگها فعال هستند افزایش اندازه پیاز مادر در زیر زمین و همچین شکلگیری و رشد پیازهای کوچک در کنار پیاز مادری صورت میگیرد. وجود برگها حداقل به مدت 6 هفته بعد از اتمام گلدهی لازم است تا غذادهی به پیازهای زیر خاک به خوبی صورت گیرد. همچنین در صورت کوددهی بیش از حد نیاز، گلدهی گیاه کاهش و رشد رویشی آن افزایش می یابد. مراقب باشید در باغچه به دلیل وجود باران در طول زمستان بایستی زمان آبیاری را کاهش داد و هر زمان که خاک خشک بود آن را آبیاری نمود . اگر میخواهید در سرمای زمستان همچنان گل داشته باشید با کاشت در گلدان و کنار پنجره داخل منزل نرگس همچنان گل می دهد. شرایط مساعد موجب بزرگتر شدن و قویتر شدن پیازها و در نتیجه افزایش کیفیت گل در سال آینده میشود. پیاز نرگس شیراز میتواند چندین سال متوالی گل دهد و گل آن همه ساله درشت تر گردد. پیازها در محل آفتابگیر باید کشت شوند، پیازها به سرما مقاومند و هر سه تا چهار سال جهت جدا کردن پیازچهها میتوان آنها را از زمین درآورد و پاییز مجددا کشت کرد. اگر در گلدان قصد کاشت دارید ،ابتدا با سنگ ریزه یک زهکش مناسب برای گلدان های خود آماده کرده و کف گلدان بریزید .

اگر شما می خواهید گل نرگس را در باغچه بکارید فقط کافی است کمی خاک را زیر و رو کنید ، اگر کود ندارد به آن کود بدهید و مانند قبل پیاز ها را کاشته و روی آن خاک می ریزید ( حداقل 1 سانتیمتر روی پیازها خاک باشد ) و اگر پیاز جوانه زده ،جوانه بیرون از خاک قرار بگیرد .سپس آبیاری می کنید . بایستی سر پیاز 1 سانتیمتر زیر خاک قرار گیرد و اگر پیاز جوانه زده ،جوانه بیرون از خاک قرار بگیرد و حدود 2 الی 3 سانتیمتر هم از گلدان برای آبیاری ( آبخور ) خالی باشد . سپس خاک معمولی باغچه را با خاک برگ به نسبت 2 به 1 با هم مخلوط کرده و تا 3/2 گلدان را پر می کنید سپس یک پیاز را روی خاک گلدان قرار می دهید ( اگر پیاز های شما کوچک است دو پیاز کنار هم قرار دهید ) مراقب باشید پیاز ها را سر و ته قرار ندهید ، سپس بر روی پیاز ها خاک می ریزید . هم در باغچه کاشته می شود و هم در گلدان.

برای آنکه پیازها با کمترین مشکل و آسیب دیدن از بستر کاشت بیرون آورده شوند ابتدا بستر کاشت را آبیاری کنید و بعد اقدام به بیرون آوردن پیازها نمایید. پیازها را در مکانی خشک و بدور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا رطوبت اضافه خود را از دست بدهند. گل های لاله عباسی در طیف وسیعی از رنگ های زرد، قرمز، سرخابی، صورتی و سفید دیده می شوند. از گلهای لاله عباسی برای تهیه رنگ استفاده میشود. گل های لاله عباسی در طول شب رایحه ای قوی با بوی شیرین پخش می کنند و سپس در صبح بسته می شوند. خاکی که در آن نرگس کاشته میشود باید مرطوب باشد ولی رطوبت زیاد و غرق آب بودن باغچه موجب پوسیدگی پیازها میشود. پیازها در باغچه تا آبان ماه قابل کشت هستند و در گلدان و داخل منزل محدودیتی نیست. نکته : آبیاری زیاد چه در گلدان و چه در باغچه سبب پوسیده شدن پیاز گل نرگس می گردد . نگهداری گیاه در مکانی که آفتاب کافی دریافت نمی کند؛ باعث زرد شدن برگ ها و ریزش گل ها و غنچه های آن می شود. بعد از خشک شدن برگها میتوان پیاز را از خاک درآورد. پیازها در تیر ماه برداشت میشود و یک هفته در دمای 34 درجه باقی میمانند و سپس دما به 20-17 درجه کاهش مییابد (مرحله انگیزش گلدهی انجام میشود) سپس تا ماه مرداد دما به 9 درجه رسانده میشود و 8 هفته باقی ماندن در این دما توانایی بلند شدن ساقه گل را به همراه دارد (مرحله آغازش گلدهی انجام می شود) اگر هنوز زمان کاشت پیازها فرا نرسیده است میتوان آنها را در انبار نگهداشت و اگر شاهد فعالیت و رشد در انبار باشیم میتوان دمای انبار را کاهش داد تا فعالیت و رشد پیازها به تعویق افتد.

کار شما تمام شده است و کافی است گلدان را در یک جای آفتابگیر و گرم قرار دهید و هفته ای یکبار آن را آبیاری نمایید و منتظر گل دادن آن باشید . مراقب باشید نباید خاک از روی پیازها کنار برود . شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید. شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید. نرگس شیراز یا نرگس رسمی از انواع بسیار معطر نرگسها است. گیاه نرگس به سرما مقاوم است و خاک مناسب آن خاک لومی سرشار از مواد آلی است. شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید. شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید. خاک اطراف پیاز را با کف دست محکم کنید و با احتیاط آبیاری نمایید . آبیاری بیش از اندازه نیز موجب تولید برگهای زیاد و عدم گلدهی میشود. پیاز ها نیاز سرمایی نداشته و حدود ۴۵ روز بعد از کاشت به گلدهی می رسند. این گیاه می تواند سایه نسبی را تا حدی تحمل می کند.