تمام مضرات بابونه برای سلامتی که باید بدانید

همچنین این گیاه برای جوش و لکه های صورت بسیار مفید است و آنها را از بین می برد. داروهایی از گروه ضد انعقاد خون مانند بنزودیازپین، سیکلوسپورین و وارفارین خون را رقیق میکند و از ایجاد لختههای خون در بدن جلوگیری میکند. این ماده در زنان احتمال خونریزی را افزایش می دهد. چای بابونه خواص این نوع گیاهان را که از ایجاد لخته جلوگیری می کند را خنثا می کند. اگر به صورت منظم داروهایی را مصرف میکنید ، جهت اطمینان یافتن از عدم تداخل دارویی با پزشک معالج خود مشورت کنید و میزان مصرف چای بابونه را بهحداقل برسانید. مصرف همزمان چای بابونه با برخی داروها نیز ممنوع است. همیشه برای اولین بار مصرف بابونه مشورت کنید. ابتدایی ترین موردی که باید به آن اشاره داشته باشیم میزان استفاده شما از چای و دمنوش های بابونه است. با این گیاه می توان چای و دمنوش های مختلف ساخت.

همچنین تورم گلو و تنگی نفس به نوعی عوارض چای بابونه محسوب میشود. ممکن است عوارض چای بابونه در برخی افراد سریع تر واکنش بد نشان دهد یا که منفی بروز کند. در برخی موارد دیده شده است که افرادی که آلرژی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند. گل یاس خاک مرطوب را بیشتر از خاک خشک میپسندد بنابراین بهتر است همیشه خاک گیاه را کمی مرطوب نگه دارید. تمامی برگهای پایینی گیاه را از روی آن بچینید و تنها چند برگ بالای آن باقی بگذارید. همچنین یکی از دلایل محبوبیت گل بابونه ، عطر خوش آن است که علاقمندان خاص خودش را دارد. در واقع عطر این گیاه مخصوص خودش است و با عطر دیگر گل ها متفاوت است. یکی دیگر از کاربرد های گل بابونه ، استفاده ی آن برای تهیه عطر و دارو ها است. بابونه از پر کاربرد ترین گل ها ، برای ایجاد آرامش است. تکثیر یاس از طریق قلمه زدن کار راحتتری است.

بابونه با برخی آرامبخشها، رقیقکنندههای خون، داروهای ضدپلاکت، آسپرین، مسکنهایی مثل ایبوپروفن، ناپروکسن و غیره تداخل دارویی دارد. افرادی که از داروهای کاهش فشار خون استفاده میکنند، بهتر است همزمان با مصرف آن از دمنوشهای گیاهی مانند بابونه استفاد نکنند. یکی از فواید این گیاه برای کسانی که فشار خون دارند ، پایین آوردن میزان کلسترول است. نکته مهم: کسانی که آلرژی دارند هرگز نباید از بابونه استفاده کنند. مصرف بیش از حد بابونه برای این افراد موجب شوک آنافیلاکتیک و درماتیت تماسی میشود. همانطور که می دانید هر چیزی باید به اندازه مصرف شود. عوارض چای بابونه متوجه افراد مبتلا به فشار خون پایین است و افرادی که همیشه فشار خون پایین دارند، باید در مصرف چای بسیار احتیاط کنند. اگر فشار خون کنترل نشود می تواند به خیلی از قسمت های بدن آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. این گیاه خواص مفیدی برای بیماران مجله خبری jcflower فشار خون دارد. درست است که این گیاه برای آرامش بسیار خوب است ، اما بعضی افراد از آن برای هر وعده و به عنوان چای عادی نیز استفاده می کنند که این خیلی خوب نیست و ممکن است مشکلاتی مانند سردرد، خوابآلودگی، تهوع و استفراغ، تعریق شدید، ورم چشم و زخمهای دهانی داشته باشد.

بعد از مدتی هر زمان که احساس کردید گلدان گیاه برای آن کوچک است میتوانید آن را تعویض کنید و به همین شکل نگهداری از گل یاس در خانه را ادامه دهید. بعد از این مدت نیز یعنی در پاییز و زمستان کوددهی را متوقف کنید، چراکه در این زمانها گیاه شما در حال استراحت است و نیازی به دریافت منابع غذایی اضافهتر ندارد. یعنی میتواند خود را از چیزهایی که در اطراف آن است بالا بکشد و روی آن رشد کند. میزان استفاده درست از بابونه : بابونه در شرایط مختلف به عنوان چای و کرم های موضعی مورد استفاده قرار میگیرد. برای این کار نهال جوان را بهآرامی از خاک خارج کرده و در خاک گلدان معمولی قرار دهید و جای آن را محکم کنید. بههمینخاطر اگر از آن در گلدان و بیرون از خانه نگهداری میکنید باید گلدان آن را به داخل خانه آورده و اگر آن را در باغچه کاشتهاید نیز باید پوششی برای آن درست کنید، اما به محض گرمتر شدن هوا و از بین رفتن خطر سرمازدگی باید پوشش روی گیاه را برداشته و میتوانید دوباره گیاه خود را به بیرون از خانه منتقل کنید.