با 15 مورد از محبوبترین انواع گل نرگس بیشتر آشنا شوید

کافیست از یک باغبان آگاه درباره رایحه نرگس زیوا پیپر وایت سوال کنید تا برایتان از عطر فوقالعاده این گل بگوید؛ برخی عطر این گیاه را شیرین و برخی دیگر آن را مانند عطر مشک توضیف میکنند، اما چیزی که تمام باغبانان درباره نرگس زیوا پیپر وایت اتفاق نظر دارند آن است که نگهداری از زیوا در داخل خانه و گلدان بسیار آسان است. لبه گلبرگهای نیو بیبی زرد رنگ است و عطر شیرینی دارد. نرگس شاعر نیز از جمله نرگسهای معطر است که عطری شبیه به یاسمن یا سنبل دارد و در صنعت عطرسازی از آن استفاده میشود. یک نکته مهم قبل از شروع مطلب: تمام قسمتهای گل نرگس و بیشتر از همه پیاز نرگس برای انسانها، سگها، گربهها و سایر حیوانات خانگی سمی محسوب میشود بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید و اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید، این گیاه را از دسترس او دور نگه دارید.

با احتساب گونههای بومی و پیوندی، بیش از 13 هزار گونه از این گیاه وجود دارد که هر کدام مشخصات و ظاهر خاص خود را دارند. گفتنی است اندازه نوع پاکوتاه گل نرگس با توجه به گونه آن متغیر است، اما معمولا گونههای پاکوتاه آن بین 10 الی 15 سانتیمتر رشد میکنند. تاجی که حداقل نصف اندازه گلبرگها میشود، اما هیچوقت بزرگتر از آنها نمیشود و حقیقتا زیباست. نرگس پتی فور گلی زیباست که بهار شما را زیبا مجله خبری jcflower میکند. این گونه از انواع پاکوتاه گل نرگس است که ارتفاع آن نهایتا 30 سانتیمتر و در اوایل بهار شکوفا میشود؛ ازاینرو این گیاه بهترین انتخاب برای نگهداری در گلدان یا استفاده در گوشههای باغچه است. نگهداری از نرگس کار سختی نیست و میتواند سالها محیط زندگی شما را زیبا کند. امروزه اکثر مردم پیازهای پیوندی از این گیاه را تهیه میکنند و برای سالها از آن نگهداری میکنند. این گونه از گونه های نرگس ساقههای بلند دارد که در اواسط بهار گل می دهد. این گیاه عموما در اواسط بهار شکوفا میشود و عطری دلنشین دارد. این گونه نرگس شباهت زیادی به زنبق رشتی دارد. متاسفانه در طبیعت چیزی به نام نرگس صورتی وجود ندارد، اما برخی باغبانان و پرورش دهندگان، گونههایی پیوندی از این گیاه را تولید کردهاند که رنگی نزدیک به رنگ صورتی دارد.

اگر به هلند سفر کنید که خانه اصلی این گیاه است میتوانید نوعی از آن را ببینید که در اوایل بهار گل میدهد و این درحالی است که این گیاه جزء بخش سوم از سیستم طبقه بندی RHS است؛ بخشی که شامل گلهایی با تاج بزرگ هستند که در میانه بهار گل میدهند. این گل زیبا در اوایل بهار و زمانی که سرمای زمستان به پایان برسد شکوفا میشود. نرگس پروفسور انیشتین یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در باغچه است که میتواند هر سال مجددا گل بدهد. مثل گل رز، نرگس نیز صدها سال است که توسط انسانها کشت و نگهداری میشود. طبقه ششم نرگسها که رپتور نیز بخشی از آن است تاجی برجسته و گلبرگهای خمیده و رو به عقب دارند. مثل نرگسهای معمولی، نرگس مینیاتوری نیز در پاییز کاشته شده و در بهار شکوفا میشود. بااینحال اگر در حین خواندن مطلب در مورد گونه های گل نرگس معرفی شده در این مطلب سوالی در ذهنتان شکل گرفته و جواب آن را پیدا نکردهاید یا نه بهطورکلی در مورد خرید گل و گیاه سوالی دارید، آن را با کارشناسان گُلسِتان درمیان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

پیاز این گیاه تنها بعد از گذشت چند هفته از کاشته شدن در گلدان میتواند شروع به گل دادن کند. نرگس مری گی لیرت برخلاف بیشتر گونه های گل نرگس که زرد، سفید یا ترکیبی از این دو رنگ هستند، گلهایی صورتی رنگ و گاها گلبهی دارد که میتواند هر باغچهای را زیبا کند. این گونه زیبا معمولا در بهار شکوفا میشود و در سیستم RHS (سیستم طبقهبندی گیاهان) این گونه در بخش چهارم و در کنار گیاهانی که قرار میگیرد که ساقه آنها گل بیشتر و گلهای آن یک گلبرگ اضافه دارد. این نرگس در بخش نهم سیستم RHS قرار دارد؛ بخشی که کاملا مختص به نرگس شاعر و گونههایی است که از آن مشتق شدهاند. هرچند که با چنین اتفاقی دیگر نرگس شما دیگر پر از گل نخواهد بود، اما این موضوع از زیبایی این گیاه کم نمیکند. نیو بیبی نرگسی زیباست که قرار دادن آن در سبدهای آویزان بر زیبایی آن اضافه میکند. جایی که گلهایی با گلبرگهای دو تایی قرار میگیرند. روی هر ساقه از نرگس آیس فولیس گلهایی با تاج زرد رنگ و گل برگهایی به رنگ سفید برفی قرار دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری jcflower لطفا به بازدید از وب سایت ما.