با خواص گل بابونه و نگهداری آن آشنا شوید

دقت کنید که خاک زهکشی خوبی داشته باشد تا آب به راحتی خارج شده و در خاک نماند. آب جوشیده به آن اضافه کنید. در صورت ماندن آب اضافی در خاک ریشهها پوسیده میشوند و گیاه از بین میرود. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونتهای ناشی از سرماخوردگی را از بین میبرد. همچنین دمنوش بابــونه سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و به همین دلیل دمنوشی مناسب برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. همچنین میتوانید بابــونه به تعداد بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید. همچنین بیزابولول خود به عنوان یک ماده افزایش دهنده جذب پوستی در فرمولاسیون کرمها (اشکال ترانس درمال) به کار گرفته میشود. بابونه به عنوان دارویی رسمی در فارماکوپههای آلمان، انگلستان، فرانسه و سوئیس وارد شده و اثرات بالینی آن مجله خبری jcflower ثابت شده است. این گیاه به عنوان دارویی گیاهی از هزاران سال پیش تا کنون برای تسکین اضطراب و دردهای معده تجویز میشود. البته کاهش دما به زیر 6- درجه موجب یخزدگی و در نهایت سیاه شدن و ریزش برگهای گیاه میشود. بهترین دما برای نگهداری آن 6- تا 28 درجه سانتیگراد میباشد.

خاک گل بابونه بهتر است شوری زیادی نداشته باشد. دمنوش بابونه یک آرامشبخش طبیعی است و با بیخوابی مبارزه میکند. این گل کاهش دما در زمستان را تا حدی تحمل میکند. 1. از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمــان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمــان میکند. آیا بابونه قاعده آور است؟ این روش ممکن است به درد ها، مشکلات گوارشی یا اضطراب کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد.که این گیاه می تواند به شرایط دیگری مانند اسهال در کودکان، بواسیر، اضطراب و بی خوابی کمک کند. شما نیز می توانید بابونه را در باغچه و گلدان بکارید.و از خواص بی نظیر آن بهرهمند شوید. 27. با چای بابونه اگر موهای بلوند را بشویید آنها را روشنتر و شفافتر میکند. مصلح بابونه عسل و انار است و متخصصان طب سنتی توصیه میکنند برای کاهش عوارض بابــونه آن را همراه با عسل یا انار میل کنید. 20. بابونه برای رفع زردی مفید است. آنها به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارند بسیار محبوب شده اند.

مخلوط خاک لومی، ماسهای و شنی برای مجله خبری jcflower بابونه مناسب است. 22. اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتیهای پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است. 14. جویدن بابونه برای التیام زخمهای درمــان مفید است. همچنین، شست و شوی دهـان با عصاره گل بابونــه میتواند زخمهای ناشی از درمــان سـرطان را کاهش دهد. بابونه به طور کلی میتواند کم آبی را تا حدی تحمل کند. شستشوی دهان با گل باوینه ممکن است به از بین بردن زخم دهـان که به خاطر درمان سرطان ایجاد شده کمک کند. به خاطر همین خاصیت خانمها و دختران میتوانند برای درمان کم خونیشان از آن استفاده کنند. گشاد کننده عروق – کاهنده فشار خون – رقیق کننده خون – درمــان کم خونی. 19. چای بابونه درمان کننده کم خونی است. همچنین در درمان زخم بستر – سوختگی ناشی از آفتاب و ادرار سوختگی نوزدان کاربرد دارد. همچنین دقت کنید که خاک کاشت بابونه غنی از مواد آلی باشد.

یکی از عوامل مهم در شرایط نگهداری گل بابونه نور است.گل بابونه در طول دوره رویش نیاز به نور کافی در طول روز دارد. بابونه گیاهی است دائمی و کوچک که در چمنزارها و اراضی شنی میروید. آبیاری مناسب رشد خوب هر گیاهی را تضمین میکند. اما بهترین کار برای تضمین رشد گیاه آبیاری عمیق بعد از خشک شدن خاک است. در فصول بهار و تابستان که هوا گرمتر است گیاه به آبیاری بیشتری احتیاج پیدا میکند. در فصل پاییز و زمستان نیاز به آبیاری کمتر میشود. دفعات آبیاری این گل هم در فصول مختلف متناسب با دمای هر فصل صورت میگیرد. طبیعت گل بابونه بر اساس طب سنتی در گرم و خشک اول است. 12. جهت تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید. 13. بــرای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آنها چای بابونه بدهید. 18. بابونه درمــان کننده بیاشتهایی است. شما میتوانید ۱ یا ۲ قطره از روغن بابونه را به لوسیون یا مرطوب کننده بدن خود اضافه کنید و روی پوست خود بمالید. بابونه بومی مناطقی با آبوهوای معتدل است.