آشنایی با گل یاس

هرس این گل بهتر است در آخر فصل تابستان صورت پذیرد و با انجام عمل هرس می شود ارتفاع این گل را کم کرد. 4. علائمی مثل رنگ پریدگی و کم رنگی برگ ها یا ریختنشان، نشانه آبیاری زیاد از حد می باشد. 2. در صورتی که رشد گیاه کم شد، حتما به فکر عوض کردن گلدان آن باشید. این گل ها به آسانی توسط خوابانیدن و قلمه ساقه زیاد می شوند و تقریبا همیشه سبز می باشند. از این روش عموما برای تولید پایه استفاده می کنند. از این گل بالا رونده بوده واز آن برای تزئین دیوارهایی که نمای زیبایی ندارند استفاده می کنند. 2. در چین این گل به صورت وسیعی کاشت می شود و از آن در تهیه عطر و چای با عطر گل یاس استفاده می کنند. گیاهانی که با استفاده از این روش تولید می شوند، ریشه قوی تری دارند در مقابل گیاهانی که از طریق قلمه زدن تولید شده اند. نام های دیگری که برای گل یاس بکار گرفته می شود: گل هاشم، سمن، گل لیلی، شرخات و… گفته می شود عطر این گل از گران قیمت ترین عطر هایی است که به صورت طبیعی بدست می آید و همچنین بدست آوردن این عطر به روش های صنعتی ممکن نیست.

کود شیمیایی روی یاس سفید اثر بهتری دارد و مدت زمان بیشتری اثرگذاری اش باقی می ماند. این عمل را در فصل بهار و قبل از روییدن جوانه انجام دهید، و برای این کارشاخه هایی که عمری بین یک الی دو سال دارند را به اصطلاح گلچین کنید و تقریبا به مدت زمان یک هفته آنها را داخل گونی یا پارچه کنفی مرطوبی قرار دهید (برای مرطوب نگه داشتن پارچه کافی است روی آن آب بپاشانید) بعد از گذشت هفت روز، هر یک از ساقه ها را به قطعه های 10 الی 20 سانتیمتری قسمت کنید و بعد قلمه هایی را که در آن 3 الی 4 جوانه دیده می شود را گلچین کنید و آنها را 6 هفته یا بیشتر داخل ماسه بکارید. این دانه ها برای جوانه زدن، نیاز به سرما و رطوبت دارند. برای این کار لازم است شاخه های بلندی که چند (2 یا 3) جوانه دارند و عمرشان به یک الی دو سال می رسد و در زیر بوته گل هستند را انتخاب کنید. در فصول بهار و تابستان گل هایش ظاهر می شوند و در 10 سالگی به رشد کامل و بلوغ می رسد اما از همان اولین روز ها گل دهی را شرع می کند.

این گل ها در آخرین روز های زمستان واولین روز های بهار ظاهر می شوند و ارتفاع آن با توجه به شرایط آب و هوایی گاهی اوقات به 6 متر نیز می رسد. این گیاه هوش و عملکرد انسان را در طول روز به مقدار زیادی افزایش می دهد. یاس سفید نسبت به یاس رازقی سازگاری بیشتری دارد و درانواع شرایط آب و هوایی و انواع زیادی از خاک ها ، پرورش می یابد. این روش در بهار صورت می گیرد و باید بخشی از شاخه را خم گردانید تا زیر خاک مدفون شود. باید توجه داشت که آبیاری زیاد از حد ، تنها باعث گل دهی کم گیاه و پوسیدن و خشک شدن گیاه خواهد شد ولی در ماه های تابستان که هوا گرم است نباید بگذاریم این گیاهان با کم آبی رو به رو شوند و در همین راستا باید اقدام به آب دادن به صورت مرتب و کامل کنید. در مقابل گرمای هوا و ناپاکی های جوی مقاوم است و به آبیاری متوسط نیاز دارد.

در حالی که گل رزاقی برای رشد به خاک هوموسی زمین های جنگلی نیاز دارد، پس با ایجاد پیوند این امر تسهیل می شود و می توان با هر نوع خاکی این گل را کاشت و حتما نیازی به خاک هوموسی نیست. دادن کود بیشتر از اندازه مورد نیاز گیاه می تواند باعث کاهش گل دهی مناسب شود. یکی از خارق العاده ترین انواع یاس می باشد. در ادامه مقاله انواع گل یاس را معرفی می کنیم و ویژگی های هر کدام را برایتان شرح می دهیم. نژاد و اصل هر کدام از انواع این گل نیز، مختلف است. زمان ظاهر شدن این گل ها از فصل بهار الی پاییز می باشد. برای این کار بهتر است در فصل بهار از پیوند مجاورتی و در فصل پاییز از پیوند شکافی استفاده کنید. در عطر سازی، از گل های خوش بو و برای ساخت فلوت از شاخه های نرم و جوان این گل استفاده می شود. 1. گل رازقی برای تهیه انواع عطر و چای معطر کاربرد دارد. این گیاه در زمستان هم پر از گل است و شرایط نگه داری مجله خبری jcflower آسانی دارد. این گیاه ارتفاعی بین 2 الی 3 متر دارد که البته ارتفاع انواع گوناگون این گیاه متفاوت است.گفته شده که یاس سفید در اصل، در ایران رشد و پرورش یافته و بعد از آن به دیگر نقاط ارسال شده است.