به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.
- ولی اگر صرفا چند صفحه در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم هیچ تاثیری در سئو نخواهد دشت.
- همچنین، میتوانید صفحههایی با محتوای کپی شده یا ضعیف که برای استفاده داخلی یا مشتریان شما اهمیت دارند را از فهرست ایندکس خارج کنید.
- میدانیم که بهرهگیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است.
- به عنوان مثال زمانی که میخواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید.
- بنابراین با وجود اینکه متا تگ ها غالبا به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی موثرند، اما همچنان در سئو از اهمیت برخوردارند.
کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین
سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک. اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است.
در حالی که عبارت «بهترین جاروبرقی» حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط 13000 جستجوی ماهانه). اما این عبارت ماهیت تحقیقی بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصولی از سایت دیجیکالا، راهنمای خرید را نشان می دهد. اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد.
آکادمی آموزشی نوین
پس اگر از کیفیت و یا قیمت محصولات و خدمات خود مطمئن نیستید، از سئو انتظار معجزه نداشته باشید. SEO تنها کسبوکار شما را با هر ویژگی خوب و بدی که دارد در معرض دید افراد بیشتر قرار میدهد. بنابراین اگر افراد زیادی از کسبوکار شما بازدید میکنند اما آنقدر که باید فروش ندارید بهتر است در استراتژی کسبوکار خود بازنگری داشته باشید. در این میدان، کسی برنده است که بتواند جایگاه بالاتری را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد. داشتن تعداد زیادی صفحه با محتوای کپی شده باعث میشود که وبسایت شما توسط موتورهای جستجو به عنوان وبسایتی با محتوای بیکیفیت یا فریبدهنده شناخته شود. تغییر ساختار URLهای وبسایت میتواند باعث ایجاد «لینکهای خراب» (Broken Links) شود و در نتیجه، به ترافیک ارجاعی آسیب برساند و گشتن در صفحههای مختلف وبسایت را برای مخاطبان دشوار کند.
اگر شما گوگل بودید، چگونه رفتار میکردید؟
امروزه تعداد کاربرانی که از طریق موبایل از صفحات وب دیدن می کنند، خیلی بیشتر از کاربران کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ هستند. بنابراین این موضوع مهم است که در هنگام طراحی سایت و طرح محتوا و… به واکنش گرا بودن درست نسبت به دستگاه های موبایل توجه کنیم. سایت شما چه در دستگاه های موبایل چه در کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ باید با سرعت بارگذاری شود. موتورهای جستجو به خصوص گوگل در درجه نخست به تجربه کاربری و رضایت کاربر اهمیت می دهند.
استفاده از سایت مپ برای کراول کردن صفحات جدید سایت